Anonym (gg) skrev 2022-07-01 19:59:18 följande:
Spelar väl ingen roll om det SNORTAS eller inte, och såg inget om att det intagits högre doser än de doser man tar vid ADHD.
Jag kan känna mig lätt påverkad av adhd-mediciner när jag tar dem, utöver den medicinska effekten, även på lägre kliniska doser.
Eftersom att TS beskriver att hon haft missbrukar problem tidigare, så gott som. Finns ingen rimlig förklaring annars till varför mannen kommer bryta upp relationen, om han skulle få veta att hon tagit Ritalin. Så då utgår i vart fall jag ifrån att hon med stor sannolikhet tullat en del på doseringen. Behöver inte ha varit medvetet, men hon beskriver hur hon försökt avstå att ta men inte kunnat låta bli. Syftet kan ha varit delvis självmedicinering också. Inte bara ett litet rus/känna sig påverkad, och det går lätt över styr när man kombinerar en med åtminstone missbruktendenser och självmedicinering.
Problemet här är att det inte är kontrollerat, och ingen utomstående part har återkoppling med henne kring preparatet. Det finns inte registrerat någonstans, i form av recept. Dosstyrka. Däri ligger skillnaden, och det blir lättare att ramla dit utan att någon hinner upptäcker att något börjar spåra ur innan det är för sent.