Inlägg från: Anonym (Soc.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc.)

Ritalin, drogtest HJÄLO

Det kommer att gå iväg en orosanmälan till socialtjänsten eftersom du har barn. Och om din man är vårdnadshavare kommer även han att bli informerad. Din arbetsgivare kommer inte att informeras. Socialtjänsten kommer att avgöra om de behöver inleda utredning eller om de känner att det räcker med den landstingskontakt som du har där du lämnar UP.

• Anonym (Soc.)

Och denna orosanmälan kommer nog att göras även om du pinkat negativt eftersom du redan har erkänt att du missbrukat Ritalin.

Ingen kan tvinga dig att gå 12-stegs program el annan behandling, men det ser ju bättre ut att tacka ja till ett erbjudande om behandling.

• Anonym (Soc.)
    Anonym (Ritalin) skrev 2019-05-05 19:42:28 följande:

Jag dör. Nu blir jag jätte nervös. Får man man reda på detta är jag körd.

Jag har inte alls haft problem med att låta bli dessa dagar och är fast beslutsam om att detta va ett misstag. Jag kommer visa negativt imorgon då det gått såpass många dagar.

Jag behandlas redan för mina psykiska problem och har flera gånger i veckan kontakt.

I höstas gjordes det en otosanmälan då jag gjorde ett självmordsförsök. Låg inne på sjukhus i 3 veckor.

Men tack för era svar.

Hoppas du inte kommer att utsätta barnen för ytterligare självmordsförsök.

Finns ingen anledning att bli så förtvivlad över att soc eventuellt utreder om ni som familj behöver ytterligare stöd. De kan exempelvis erbjuda barnen stödgrupper för barn som har föräldrar med psykisk ohälsa etc etc. vad skulle vara så förfärligt med det? Du behöver lyfta blicken från ditt eget mående och fokusera på barnen.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Ritalin) skrev 2019-05-05 20:35:19 följande:

Ihötas bedömde soc att vi inte i familjen behövde mer stöd från dom.

Fast då var ju läget annorlunda.
Svar på tråden Ritalin, drogtest HJÄLO