Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

BIM Juni

Nu har jag rätt så mycket mensvärk. Känner av den mycket mer nu.. Bim - 6 så väldigt tidigt. Hade äl 7 juni. Men vi får se. Känns ganska så tidigt men så kan de ju va just denna månad! Första försöket till syskon och räknar ju med att de tar ett par månader då de tog ca ett halvår med min son :)

• Sofiiakarin
    Laloppan skrev 2019-06-15 21:51:13 följande:

Alltså blir så förvirrad.

Inte kännt nått i magen eller brösten sen i förrgår. Ikväll började det ömma i brösten igen. Och i magen har det känts ungefär som när man stretchar musklerna efter träning. Det drar liksom i livmodern?

Mensen är beräknad till på torsdag, och jag känner mig så delad. Eftersom att brösten nästan aldrig är ömma eller svullna innan mens, och var det första symtomet under min förra graviditet så känns det ju som att något är anornulda.

Samtidgt kan det lika gärna vara psm, har ett jävla humör just ju. Min sambo frågade tom om mensen var nära..

Eftersom att det är första försöket vet jag inte ens om jag bryr mig sådär jättemycket om det inte tagit sig. Sommaren står ju för dörren, och ett glas vin är ju trevligt att ta en varm sommarkväll.

Tror jag avvaktar till att testa tills fredag/lördag. Känner mig inte ens ivrig på att testa, bara väldigt fundersam kring hur min kropp beter sig.

Ni andra som har bim runt midsommar, när tänker ni testa?

Också BIM på torsdag. Tror jag avvaktar iallafall till på onsdag. Får se hur de känns.
  • Sofiiakarin

Nu har jag fått värk som liknar mer mensvärk

Mer inställd på mensen denna vecka... Men men! Det är bara o ta nya tag i juli :)

• Sofiiakarin

Men! Har sådana flytningar som är vattniga så in i! Igår var trosan ganska blöt? O liksom vita flytningar... Brukar vara torr torr torr innan mens. Är det någon som är bra på att tyda flytningar?

• Sofiiakarin
    Monkan93 skrev 2019-06-17 15:39:14 följande:

Det var mitt första gravsymtom när jag var gravid :D kändes som man "mensade på sig" rent ut sagt, det bara rann! Vita vattniga flytningar.

Lycka till! 

Men oj! Jaaa... Jag har flytningar. Och nu när jag tittade var de lite vita klumpar i också. Brukar vara helt torr innan mens!!!! Tänk om jag ändå är gravid???
  • Sofiiakarin
    emlo86 skrev 2019-06-17 15:11:26 följande:

Någon som haft kraftig mensvärk dagarna innan BIM och ändå visat sig vara gravid?

Min första graviditet var så.... Trodde mensen skulle komma när som. Kom aldrig. Nu är han 14 månader och jag har samma symtom igen bara lite tidigare nu än förra gången! :) hoppas du är gravid! Hur har du det med flytningar?
  • Sofiiakarin
    Babycakes79 skrev 2019-06-17 16:07:51 följande:

Ok tjejer, pust! Under eftermiddagen kom någonting över mig, en stark känsla av att jag är gravid. Har inte BIM först tidigast midsommarafton men när jag kom hem sp kunde jag inte låta bli. Testade med testlagrets sticka och en cb sticka (den som visar plus). Cb stickan var negativ men testlagrets sticka visade jättesvagt två streck. Intalar mig själv att det var ett spökstreck. Är ju ingen morgonurin så rent krasst borde väl strecket vara lite starkare imorgon om det inte var ett spökstreck?

Nervöst nu...

Kan du inte bifoga bild?! :)
  • Sofiiakarin
    Babycakes79 skrev 2019-06-17 17:25:08 följande:

Jag försökte men det syns inte, jag hoppas jag får med det på bild imorgon. Kan ju dock ha varit ett spökstreck.

Men jag håller tummarna.

Hur går det för er, när tänker ni testa?

Funderar på o testa på torsdag om inte mensen kommit! :) hålla tummarna för dig imorgon!
  • Sofiiakarin
    emlo86 skrev 2019-06-17 17:11:00 följande:

Så otåligt att vänta och denna värk gör ju att man misstänker att mensen är på väg. Har två sedan tidigare och funderar på om det ?eventuellt? skulle göra att det känns mer tidigt? Rätt mkt flytningar men kommer just nu inte ihåg hur jag brukar ha det

Tänker också så. O med tanke på att de bara är 14 månader sen jag var gravid :)
  • Sofiiakarin
    Laloppan skrev 2019-06-17 19:13:35 följande:

Tog ett rfsu testa tidigt nyss. Hade hållt mig i fyra timmar. Testet var negativt, är på bim-3. Lutar helt enkelt åt en kraftigt pms denna månad.

Får hoppas på plus nästa månad och njuta av en härlig semester istället, så jag deppar inte. Var ju första försöket trots allt!

Med morgonurin? :)
Svar på tråden BIM Juni