Inlägg från: NervösAnonym |Visa alla inlägg
  • NervösAnonym

BIM Juni

BIM lista

1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney

4/6 Grossess, Lyra78

5/6 Evi82

7/6 Espressom, Smlan, Lunne

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra

9/6 Pixpoxy

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122

12/6 CaRH

16/6 MaryCherry

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss

20/6 ViktoriaBerggren

21/6 Halindizor

22/6 Theresia92

23/6 Mathilda999

• NervösAnonym

Jag måste fråga, jag har oftast sex sent på kvällen. Vilken dag sätter jag samlag på i apparna? Dagen som var eller dagen som blev när vi var färdiga? Hade ägglossning igår/idag beroende på hur man ser det. Undrar bara lite hur man ska skriva när man går över till nästa dag.

• NervösAnonym

Jag har enligt Flo ägglossning idag, fick fast smiley på CB advance igår. Men jag får ingen bekräftad ägglossning på grund av att den inte hittar någon tempstegring, eller stegringen kom redan den 16/5 men då var mitt äl test negativt. Den har svajar lite sedan dess men ändå hållt sig 0.5 grad höre än normaltemp. Dock är jag förkyld och tänker att det kanske är det som förhindrar tempstegringen. Vill inte tro att testet gav hög fertilitet i 2 dagar, sedan peak men ändå ingen ägglossning. Jag har äntligen fått till samlag på rätt tidpunkt så nu får det inte vara en månad med utebliven ägglossning. Vad ska jag tro? :((

• NervösAnonym
    Lustablong skrev 2019-05-24 13:03:51 följande:

Äter ni Folsyra? Jag har ätit i ett par veckor nu.

Ja jag äter folsyra sedan augusti 2018. Jätteviktigt för fostret om och när du blir gravid.
  • NervösAnonym
    Tessi1 skrev 2019-05-24 13:34:39 följande:

Fick som en panikattack på jobbet idag. Kändes som jag knappt kunde andas och gick in på toa och satt där ett tag och tårarna bara rann . Snart är det ägglossning för min del men det känns mest hopplöst och ångestladdat. Varför skulle det funka denna gången men inte alla andra 10gånger? :( fy fan att man ska må såhär piss.. varför blir man inte gravid trots att man träffar ägglossning varje månad :( det är nu jag brukade vara som mest peppad men det är känns som bortblåst. Alla mina vänner har precis fått barn och de två sista är gravida och ska ha snart med . jag står helt ensam utanför:(

Jag förstår hur du känner. Jag hade en sån period i 4 månader fram tills cykeln i april. Ju mer kroppen stressar desto svårare är det att bli gravid. Det är svårt att inte tänka på det när man vill så mycket. Men tänk ett längre perspektiv istället. Typ innan årsskiftet vill du bli gravid. Då kan du lättare slappna av eftersom du har mer tid på dig. Bara njut i de olika perioderna, efter mens, vid ägglossning, efter ägglossning. Försök känna symtomen själv i kroppen. Låt naturen ha sin gång. Sex ska ge dig en lycklig och lugn känsla efteråt. Eller om du får orgasm. Annars ursäkt att jag säger det men ge dig själv orgasm emellan samlagen. Endorfinerna är jätteviktiga och hjälper dig att slappna av.
  • NervösAnonym
    Tjoppa12 skrev 2019-05-25 20:26:50 följande:

Hejjj, hoppar in här.

Jag har tagit ägglossningstest tidigare men det gick inte så bra. Vad rekommenderar ni, är det bäst att ta stickor för att se en stegring eller är det bättre med digitala tester ?

Det är dyrare med digitala men jag föredrar clear blue advance för att den säger hög fertilitet och högst fertilitet. Med vanliga digitala som bara visar positivt eller negativt eller med stickor är man alltid lite osäker inom sig. Med CBs dubbel sensor är det mycket enklare att hålla koll utan att tänka för mycket. Tempar mellan 3-6 ggr per månad beroende på hur noga jag följer kroppstempen. Lättare att pricka in rätt tag att testa om jag följer kroppens symtom. Sen säger också NC appen till när den tycker jag ska testa. Stressar aldrig längre, så det är absolut värt pengarna. Men det är min åsikt :))
  • NervösAnonym
    Babycakes79 skrev 2019-05-25 22:05:57 följande:

Jag måste fråga en sak. Synliga ådror på brösten vet jag kan vara ett gravsymptom, men det har jag alltid mellan ÄL och mens. Däremot har jag fått mer synliga ådror på armar och ben också, och det brukar jag inte ha. Nån som hört talas om det?

Jättesvårt att svara på, det är så individuellt. Jag har några kompisar som fått flera åder symtom men detta också utan att vara gravid då det kan komma av andra orsaker. Super svårt att säga. Men vi får hoppas att det är din kropps sätt att säga att det är så. :)
  • NervösAnonym
    fruSolsken skrev 2019-05-26 19:34:15 följande:

Jag använde rosenrot med första barnet, och blev gravid på första försöket. Så jag har bara gott att säga om det :) dock tror inte jag att det är någon mirakelkur - kanske mer att det kan ge en liten extra knuff. Lycka till!

Wow, jag har så svårt att tro att man kan bli gravid av det men det kan väl inte skada i alla fall... Köper nog imorgon då :D
  • NervösAnonym
    Nellyros skrev 2019-05-30 12:17:38 följande:

Jag har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning med NC och kommer inte kunna mäta nu på en vecka... jag tror att jag hade äl torsdag eller fredag och tempen har stigit men inte helt upp till sitt högsta för att jag ska få bekräftad och nu kan jag inte mäta för att se om den fortsätter att stiga.. så det blir spännande och om äl skett så borde min BMI ha flyttats fram till 7/6. :)

Vet ni om man kan mäta för sin egen skull under dagen för att få en hint om den stiger? :p

Jag sitter i samma situation, har inte fått bekräftad ÄL på NC men fick fast smiley på CB advance. Pratade med barnmorskan och hon sa att äl testerna är med tillförlitliga då tempen kan variera beroende på vad du ätit dagen innan. Tex om du ätit stark mat kan den stiga eller om du gjort så eller så så kan den vara lägre. Nu är jag lite förkyld sedan 1.5 vecka tillbaka och det kan också påverka tempen. Så tempad bekräftelse får jag inte denna månaden tror jag utan får bara vänta på mensen och hoppas på det bästa.

Men mäta mitt på dagen kan du inte, du måste sovit minst 3 timmar i streck och tempa samma tid på dygnet. Annars kan resultaten blir olika.
  • NervösAnonym
    Fendi1987 skrev 2019-05-30 13:22:38 följande:

Jag verkar inte ha kommit med i BIM lista. Kan någon lägga till mig på 21/6? :)

Det är för att alla måste kopiera listan och lägga in sig på sitt eget datum för BIM, det finns ingen huvudansvarig för tråden på det sättet. :) kopiera bara sista listan och lägg ditt namn på det satum du har Bim.
  • NervösAnonym
    MidnightCami skrev 2019-06-01 16:28:08 följande:

Fråga från en oinsatt, när du säger tempkurva, ska den gå upp vid grav som vid äl? :)

Nej den behöver nödvändigtvis inte stiga mer men den ska inte droppa, droppa gör den ca dagen innan mensen kommer. Och droppa innebär minst 0,5 grader mindre än efter ägglossningen.
  • NervösAnonym

Känner heller ingenting, enda jag känner mig är totalt tom. Så himla tråkigt. För denna månaden har vi lyckats pricka in två dagar på rätt vecka. Helt perfekt utspritt så blir jätte ledsen om det inte tatt sig nu. Fattar inte vad problemet är :(

• NervösAnonym

Skulle precis skriva att jag fortfarande inte känner något, inte ens mensens symtom och är på BIM - 2-5. Brukar få lite små symtom så som smärta i äggledarna, illamående, minimala känningar i brösten. Men nu när jag sitter och skriver känner jag hur det smått hugger i äggledarna. Fan också... :(( då är det förmodligen kört för mig denna månaden med. Beräknad att få mens mellan torsdag-söndag. Får se vad som händer under veckan.

• NervösAnonym

Så himla rädd att mensen ska komma nu i dagarna.. Vill verkligen inte. Orkar inte mer, börjar bli paranoid och tro att min sambo steriliserat sig i smyg men inte vågar säga något.

Och läste att någon kände symtom som att kaffet smakade äckligt och kände starka lukter, det hände mig förra månaden. Betyder det att jag fick missfall då?? Så jäkla trött på att det ska vara så svårt för folk som vill och så jäkla enkelt för folk som inte ens försöker.. Så orättvist :'((

• NervösAnonym
    Mima93 skrev 2019-06-04 21:45:28 följande:

Känner sååå med dig! Panik över mensen, mår så himla dåligt den perioden i månaden :( typ veckan innan mens och ett tag efter. Känns som alla runt omkring oss blir gravida hela tiden. Och som du säger så himla orättvist! Min fästmans bästa kompis ska bli pappa nu. Det var inte meningen o de gjorde abort första gången... oså kämpar o kämpar andra och bara längtar ihjäl sig efter en bebis :'(

Sitter och söker på det ena och det andra. Har fått rosa flytningar när jag torkar mig så känns helt kört, men när jag läser om grav symtom är det också ett möjligt tecken på graviditet. Det är max 3 dagar kvar till BIM. Kommer mensen borde tempen droppa till imorgon bitti, jag ber med hela mitt liv och min själ att den är samma eller höjs. Har haft tålamod så länge nu.

Bara för en vecka sedan tänkte jag mycket mer rationellt, nu är jag plötsligt helt desperat. Känslorna svajar som en berg och dalbana.
  • NervösAnonym

Förväntar att mensen dyker upp imorgon eller på fredag, igår hade jag rosa flytningar men tempen droppade inte i morse som jag trodde. Har i stort sätt inget hopp kvar efter flytningar aplus att jag inte är helt framme på BIM ännu så får väl försöka hålla humöret uppe. Tur är att jag också reser idag så kanske kan skingra tankarna lite. Kommer den så kommer den..

• NervösAnonym

Tempen droppade till normal temp idag, haft rosa bruna flytningar i 3 dagar men fortfarande ingen mens. Heller igen mensvärk. Antingen så kommer den från ingenstans under dagen eller så börjar jag tro att jag har fått problem... :o

Svar på tråden BIM Juni