• Tjoppa12

BIM Juni

Hejjj, hoppar in här.

Jag har tagit ägglossningstest tidigare men det gick inte så bra. Vad rekommenderar ni, är det bäst att ta stickor för att se en stegring eller är det bättre med digitala tester ?

• Tjoppa12
    NervösAnonym skrev 2019-05-25 22:24:15 följande:

Det är dyrare med digitala men jag föredrar clear blue advance för att den säger hög fertilitet och högst fertilitet. Med vanliga digitala som bara visar positivt eller negativt eller med stickor är man alltid lite osäker inom sig. Med CBs dubbel sensor är det mycket enklare att hålla koll utan att tänka för mycket. Tempar mellan 3-6 ggr per månad beroende på hur noga jag följer kroppstempen. Lättare att pricka in rätt tag att testa om jag följer kroppens symtom. Sen säger också NC appen till när den tycker jag ska testa. Stressar aldrig längre, så det är absolut värt pengarna. Men det är min åsikt :))

Tack! Ja stickor tyckte jag var lite jobbigt att pyssla med. Blev bara en stress ! Men nu verkar min menscykel hoppa lite så jag ville prova igen denna månad. Beställde digitala, cb advanced :) hoppas det går vägen. Har också hoppat på den här "myten" om bisolvon, även rosenrot.

Någon som har erfarenheter av bisolvon/rosenrot?
  • Tjoppa12
    fruSolsken skrev 2019-05-26 19:34:15 följande:

Jag använde rosenrot med första barnet, och blev gravid på första försöket. Så jag har bara gott att säga om det :) dock tror inte jag att det är någon mirakelkur - kanske mer att det kan ge en liten extra knuff. Lycka till!

Men åh vad roligt! Nää precis, jag tänkte ta det som just en extra knuff! Kan väl inte skada att prova..spännande, jag började äta det igår ! Får se om det blir något denna gång :D tack!
  • Tjoppa12

Har idag fått min första blinkande smiley på clearblue avancerade ägglossningstest (lycka!) vi hade sex igår kväll så nu undrar jag , ska vi vänta till imorgon att ha sex igen? Vad tros kan vara bäst ? Ska man helst köra på varannan dag?

• Tjoppa12
    Sofiiakarin skrev 2019-06-06 14:03:42 följande:

Hurra!! Kör på om ni är sugna båda 2! Har ingen betydelse hur mycket ni ligger. Ligg o njut haha!

Ja, hurra!! Haha

Ja jag sa det till honom, att egentligen ligger vi ju nääär vi vill. Men har hört nåt om att varannan dag ska vara bäst, men vi kör väl på så får vi se :D
  • Tjoppa12

Det här med onda bröst innan BIM ..? Jag brukar få onda bröst kanske två dagar innan mens men nu har jag fått det ca en vecka innan. Igår började dom göra riktigt ont. Detta har hänt någon enstaka gång tidigare men då har mensen kommit då den ska. Nu är jag rädd att det bara är pms för att jag vet att jag fått så tidigare. Har ju känt lite molande i livmodern ungefär sen äl.. någon som plussat som haft lika ungefär?

• Tjoppa12
    Babycakes79 skrev 2019-06-20 07:11:57 följande:
    Så himla mycket grattis !! En fråga, hur kändes din molvärk? Är det precis som mensvärk?nyfiken hihi
  • Tjoppa12
    Babycakes79 skrev 2019-06-20 18:35:21 följande:

Tack så mycket :) Min molvärk har inte riktigt känts som vanlig mensvärk. Mer som en tyngdkänsla i livmodern och lite stretchig känsla också. Sen lite stickningar i äggstockarna men helt klart molvärken som gjorde mig misstänksam. Kommer ihåg den från mina andra två graviditeter.

Aah , var det konstant eller kolm det då och då? Jag känner ju av nåt som jag inte gjort förut, inte riktigt som mensvärk men nånting. Som ett lite ondare svagt tryck i livmodern som kommer flera gånger i timmen . Hoppas det är molvärk och jag också får plussa :D kan inte ens föreställa mig känslan
  • Tjoppa12
    Pikai skrev 2019-06-20 22:18:30 följande:

Så himla kul att så många plussat de senaste dagarna! Hur känner ni som har BIM om ca en vecka? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/6 och har haft lite småstick och molvärk i magen. Idag har jag haft rätt mycket ?mensvärk? på kvällen. Så inbillar mig såklart att ägget fäster osv. Känner dock noll i brösten och inget illamående eller yrsel eller liknande. Hur kan tiden gå så fruktansvärt sakta mellan ÄL och BIM?

Ska försöka vänta med att testa till på onsdag (BIM-2) men tippar på att jag bara kommer härda ut till på måndag...

Har bim på tisdag och har superonda bröst , ser svullna ut och jag har svag molande värk till och från, haft i ca en vecka nästan. Tiden går fruktansvärt sakta och magkänslan säger mig att det vore för bra för att vara sant att jag någon gång skulle bli gravid ! :(

Onda bröst får jag innan mens, men kanske inte såhär tidigt. Men vågar inte tänka för mycket på att det är ett symtom. Brukar aldrig känna livmodern såhär dock
  • Tjoppa12
    Babycakes79 skrev 2019-06-21 07:54:20 följande:

Min molvärk var först kraftig på kvällarna för att sedan bli mer konstant. En del säger att molvärken känns precis som mensvärk, jag upplever en rätt stor skillnad. Jag var rätt övertygad om att jag var gravid innan jag plussade just pga av molvärken. Månaderna innan var jag rädd varje gång jag gick på toa, men inte denna gång :)

Lycka till, håller tummar och tår!

Tack så mycket! Jag känner inte alls att den är kraftig. Kan bara ana, och att det är nånting. Är ju på bim-4 nu, och när jag vaknar brukar brösten vara hårda och onda som bara den. Så var dom igår. Imorse när jag vaknade kändes det nästan ingenting i dom istället, borde ju iiiinte alls gå ner i smärta såhär nära mens
  • Tjoppa12
    brallison skrev 2019-06-24 12:54:12 följande:

Inte många kvar här, hehe Har BIM på onsdag, känner ingenting alls. Efter senaste MF i slutet av mars har jag inte längre ömma bröst före mens, så jag vet inte ens vad man ska förvänta sig den här gången. Vi får se hur det blir på onsdag-torsdag.

Lycka till till oss som är kvar här!

Nej det är inte lika mycket action i tråden längre hihi. Jag har bim imorgon, har ont i brösten och haft länge. Håller tummarna att den håller sig borta, både för dig och mig! Och alla andra såklart hihi
  • Tjoppa12
    brallison skrev 2019-06-24 12:54:12 följande:

Inte många kvar här, hehe Har BIM på onsdag, känner ingenting alls. Efter senaste MF i slutet av mars har jag inte längre ömma bröst före mens, så jag vet inte ens vad man ska förvänta sig den här gången. Vi får se hur det blir på onsdag-torsdag.

Lycka till till oss som är kvar här!

Nej det är inte lika mycket action i tråden längre hihi. Jag har bim imorgon, har ont i brösten och haft länge. Håller tummarna att den håller sig borta, både för dig och mig! Och alla andra såklart hihi
  • Tjoppa12
    Snuffles skrev 2019-06-24 16:47:12 följande:

Blir ju alltid lite tyst i slutet på månaderna.

Det är lite komiskt det här med symptom. Innan BIM vill man gärna ha dem, plussar man sen är de inte fullt så kul längre. Ex illamående vill man helst slippa och massa molvärk efter positivt resultat ger mig bara rädsla för missfall.

Tycker tiden går så sakta nu. Symptomen kommer och går och när jag inte känner nåt så tänker jag nä det blir inget för att sen få lite hopp när det känns precis som när varit gravid innan. Har lite svårt bara ta det med ro men med tre barn går det liksom inte heller att sitta och känna efter direkt utan symptomen dyker bara på en ibland.

Ja vi får hålla tummarna!

Jag har ju aldrig varit gravid tidigare men jag hoppar också mellan att tro att det inte blev något den här gången heller, till att få upp hoppet när man känner olika känslor i mage och bröst och alltihop haha . Har alltid liksom trott att det är för bra för att vara sant, att jag skulle bli gravid :(
  • Tjoppa12
    Snuffles skrev 2019-06-25 12:57:34 följande:

[quote=79714192][quote-nick]Tjoppa12 skrev 2019-06-25 12:17:22 följande:[/quote-nick]Här kom mensen på bim-dagen :( jäkla skit[/

Den är garanterat på ingång här oxå..2 dagar för tidigt och lite rosa på papperet..jaja

Så tråkigt, men man får peppa till och ta nya tag om någon vecka :D
Svar på tråden BIM Juni