• Snuffles

BIM Juni

Hur går det för er? ÄL+11 och BIM-4 imorgon. Vill bara hoppa över dagarna till BIM nu. Vågar inte testa riktigt ännu. Har aldrig haft klassiska symptom som ont i brösten, vita flytningar och illamående såhär tidigt i någon graviditet utan jag har fått vänta på utebliven mens. Däremot har jag andra symptom av och till men det går ju förklaras bort till att vara något annat. Jag vet ingen mening spekulera men det gör man ju ändå. Ni som fortfarande inväntar BIM hur känner ni er?

• Snuffles

Hur går det för er? ÄL+11 och BIM-4 imorgon. Vill bara hoppa över dagarna till BIM nu. Vågar inte testa riktigt ännu. Har aldrig haft klassiska symptom som ont i brösten, vita flytningar och illamående såhär tidigt i någon graviditet utan jag har fått vänta på utebliven mens. Däremot har jag andra symptom av och till men det går ju förklaras bort till att vara något annat. Jag vet ingen mening spekulera men det gör man ju ändå. Ni som fortfarande inväntar BIM hur känner ni er?

• Snuffles

[quote=79708822][quote-nick]Pikai skrev 2019-06-22 22:43:01 följande:[/quote-nick]När tänkte du testa? Jag är på BIM-5 i morgon och tänkte hålla ut till på onsdag (får se hur det går). Min förra graviditet var inte lika planerad så jag överanalyserade inte alla symptom som jag gör nu. Det jag kommer ihåg var att jag hade som mensvärk och tänkte att mensen skulle komma närsomhelst. Vilket den inte gjorde :)

Jag tycker jag har haft mycket molvärk den här månaden (vilket jag förvisso tyckt de senaste månaderna när jag inte varit gravid också). Så det är ju bara att vänta...

Vad har du för andra symptom av och till?[/

Det blir nog inget test innan BIM. Har 3 barn sen innan och alltid testat när jag passerat BIM och börjar känna mig någorlunda säker. Vi planerar inte fler barn så detta skulle vara en ?hoppsan?. Men med några barn i bagaget tycker jag mig känna igen känslan i kroppen även om de symptom jag har ibland kan bortförklaras till att bero på annat. T.ex:

ÄL+6 högg det till i livmodern helt plötsligt och det höll i sig ett tag.

Inte illamående direkt men mer kvalmig av och till

Andfådd utan ansträngning

Nästäppa utan förkylning

Moler lite ibland och känningar i ländryggen

Kan ju som sagt bero på annat det är jag medveten om och inget av det känns konstant liksom. Bara att vänta.

• Snuffles

Blir ju alltid lite tyst i slutet på månaderna.

Det är lite komiskt det här med symptom. Innan BIM vill man gärna ha dem, plussar man sen är de inte fullt så kul längre. Ex illamående vill man helst slippa och massa molvärk efter positivt resultat ger mig bara rädsla för missfall.

Tycker tiden går så sakta nu. Symptomen kommer och går och när jag inte känner nåt så tänker jag nä det blir inget för att sen få lite hopp när det känns precis som när varit gravid innan. Har lite svårt bara ta det med ro men med tre barn går det liksom inte heller att sitta och känna efter direkt utan symptomen dyker bara på en ibland.

Ja vi får hålla tummarna!

• Snuffles
    kattis572 skrev 2019-06-24 19:34:06 följande:

Är på bim-4 nu har inga symptom alls. Håller dock fortfarande tummarna!!

Jag ska försöka vänta med att testa till efter bim men vi får väl se hur det går... haha

Ja man vill ju bara veta..samtidigt som jag inte vågar testa tidigt eller ens på BIM..knäppt egentligen..är man så är man och tvärtom så lika bra göra det egentligen..

Är nu i det stadiet där jag tror mensen kommer varje gång det moler fastän det är tidigt för det ännu..
  • Snuffles

[quote=79713692][quote-nick]JohannaL92 skrev 2019-06-25 04:56:57 följande:[/quote-nick]Hej!

Jag har hängt med här i tråden lite i det tysta, känns så skönt att läsa att det är fler som går igenom den här långa väntan med alla funderingar och symtom. Jag skulle behöva er hjälp lite, eller egentligen tror jag att det är er bekräftelse. Jag tog RFSU-test igår och såg ett sträck, gick upp nu och tog ett till Sam apotek hjärtats. Inbillar jag mig helt och håller eller visst är dom positiva?

[/

Tycker absolut de ser positiva ut..grattis!!:)

• Snuffles

[quote=79714192][quote-nick]Tjoppa12 skrev 2019-06-25 12:17:22 följande:[/quote-nick]Här kom mensen på bim-dagen :( jäkla skit[/

Den är garanterat på ingång här oxå..2 dagar för tidigt och lite rosa på papperet..jaja

• Snuffles

Fick bara lite rosa i en flytning igår sen inget mer sen dess fastän det känns som mensen ska dra igång närsomhelst..molvärken kommer och går och det rinner till flytningar ofta. Jag brukar annars vara torr dagarna innan mens. Nu mådde jag även illa efter lunchen på jobbet samt andfåddhet då jag inte får ner luften i lungorna och värmesvall av och till under dagarna. Testade neg 2-3dagar innan bim så är ju säkert bara skengravid och känner inget hopo. Blir galen..bättre mensen drar igång. Trodde symptomen skulle försvinna så fort jag testade negativt för så har det varit innan. Menmen jag ställer in mig på mens. Hur mår ni andra som är kvar?

• Snuffles

[quote=79716668][quote-nick]idisslaren skrev 2019-06-26 13:24:10 följande:[/quote-nick]

OH shit hur ska vi orka en trea? :) superglada men förvånade[/

Det kommer ni orka..jag har tre och tar hand om dem själv. Stort grattis!!

Svar på tråden BIM Juni