• Monkan93

BIM Juni

Hej! Hoppar gärna in här.

Blev gravid direkt på första försöket efter p-stavsuttag den 4/4 (haft p-stav i 7.5 år)

Fick tyvärr MF igår så nu blir det nya tag.

Har troligtvis BIM 18/6 men lite osäker.

• Monkan93
    BIM lista

1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney

4/6 Grossess, Lyra78 

5/6 Evi82

7/6 Espressom, Smlan, Lunne 

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra

9/6 Pixpoxy

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122 

12/6 CaRH

16/6 MaryCherry, Enniie

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

20/6 ViktoriaBerggren

21/6 Halindizor

22/6 Theresia92

23/6 Mathilda999
  • Monkan93

Skulle haft ägglossning nu i dagarna men jag gar bara fått en liten stegring för att få ett svagare test idag... Så jobbigt om ägglossning uteblir efter missfallet, vill inget hellre än att bli gravid igen :/

• Monkan93

Är på BIM -9 och har fått sånna flytningar (ursäkta men så blää xD) hade dock det en till två veckor innan jag blev gravid förra gången. Hoppas på att det är ett gott tecken. Har lite lätt mensvärk med samt rosa flytningar idag. Nidblödning?

Hade MF för tre veckor sedan så väldigt osannolikt att det är nogot, men hoppas kan man alltid göra :D

• Monkan93
    tillyra skrev 2019-06-09 22:38:42 följande:

Vad är det för flytningar? Alltså några speciella eller bara mycket? Om du hade liknande sist så kanske det kan vara ett gott tecken? Hoppas!

Typ vattnigt. Känns som att man nästan "mensat på sig" fast det bara är blött i trosan.

Jätteäckligt men är det ett gott tecken så är det välkomnat :D
  • Monkan93

BIM -7. Någon som ser något?

MF för exat 3 veckor sedan och har haft HCG <0.6 emellan (jobbar på lab, så har kollat med blodprov)
  • Monkan93
    Sofiiakarin skrev 2019-06-17 11:57:05 följande:

Men! Har sådana flytningar som är vattniga så in i! Igår var trosan ganska blöt? O liksom vita flytningar... Brukar vara torr torr torr innan mens. Är det någon som är bra på att tyda flytningar?

Det var mitt första gravsymtom när jag var gravid :D kändes som man "mensade på sig" rent ut sagt, det bara rann! Vita vattniga flytningar.

Lycka till! 
  • Monkan93
    SaSeLa skrev 2019-06-18 17:00:16 följande:

DILEMMA! HJÄLP!

Har haft bebisverkstad sedan september 2018. Sökte en utbildning till hösten 2019 men trodde inte jag skulle komma in, men fick mail idag om att jag kom in. Den är på två år. Nu känns det jobbigt för vill inte avsluta bebisverkstad men inte heller säga nej till utbildningen. Att vänta två år och sedan påbörja en ny bebisverkstad som kan ta lång tid känns inte som en bra idé.

Har en dotter på snart 10år så ska man ta utbildning eller ett till barn? Lever med en ny man som är betydligt äldre så att vänta så pass länge är inte aktuellt. Alltså kommer det bli antingen utbildning eller bebisverkstad. Iof vet jag inte hur skolan ställer sig till att man går ett år och sedan pausar och kommer tillbaka efter föräldraledighet. Usch så svårt. Jag är arbetslös och har en värdelös gymnasieutbildning så utbildningen skulle vara en skjuts framåt helt klart. Men en gosig bebis... Åhhh

Jag hade tagit utbildningen och fortsatt med bäbisverkstaden :)
    Har kursare som blev gravida under högskolan, de gick så länge de kunde/orkade och hoppade sedan bara på när det var klara med mammaledigheten :)
    Så tog de examen året efter bara.

Lycka till! :D
  • Monkan93

Grattis till alla som plussat!!
    Fick ett positivt (gränsfall, kanske positivt imorgon) ägglossningstest idag och tokblankt gravtest.
    Jag tror att jag har otroligt sen ägglossning efter MF då jag har såå mycket ägglossningssymptom och inga "menssymptom" eller gravsymptom. 
    Flo ändrade mitt BIM från 18/6 till 9/7 när jag la in det så jag hoppar över till juli-tråden nu :)

Svar på tråden BIM Juni