• Laloppan

BIM Juni

Bim 20/6, så hoppar in.

Har en dotter på 3,5 år. Hon kom till på första försöket, som inte ens var ett helhjärtat försök då vi precis hade börjat prata om att skaffa barn. Så vi hade inte sex vid ägglossning, utan några dagar tidigare.

Vågar väl inte hoppas på samma tur denna gång, men vi får se. Börjar känna efter tecken redan nu då dom kom tydligt med dottern redan en vecka innan bim. Plussade med henne på bim-4.

Inbillar mig att det känns något i brösten, men antagligen bara inbillning haha.

• Laloppan

Bim - 6/7 nu. Brösten ömmar mer och mer varje dag. Brukar inte göra det innan mensen, men händer givetvis ibland. Dock inte såhär långt innan. Var mitt första tecken när jag väntade dottern. Då började brösten ömma 10 dagar innan bim.

Har känningar i magen också. Det spänner liksom, och påminner väl lite om en lätt lätt mensvärk.

I mitt huvud så tänker jag att jag är gravid, att jag liksom känner igen känslan som finns i hela kroppen.

Samtidigt tänker jag att vi inte kan ha samma tur även denna gång och lyckas på första försöket. Det kanske är kroppen som luras, så står man där när mensen väl kommer och få erfara detta med skengraviditet.

• Laloppan

Om jag skall försöka sätta ord på hur det känns i magen så är det mer en tyngd, jag känner liksom "livmodern" eller området däromkring, nästan konstant. Det gör inte ont, men är något dovt.

• Laloppan
    Sofiiakarin skrev 2019-06-13 16:57:49 följande:

Alltså har en sån känsla. Att jag är gravid. Sen kommer de en realist i mig som bara Neeejjjj du inbillar dig. Men ilar ju i magen varje dag nu. Inte hela tiden. O innan när jag gjorde nummer 2 och tog i (haha asså sorry för info) så gjorde de lixom lite ont i "tjejmagen" som jag säger.... Test känns för tidigt bim -6. Vad säger ni? Jag har ju en son på 14 månade. Så vet ju hur de är o vara gravid. Men de minnet är lixom som bortblåst.

Då är vi ju ungefär lika långt från bim. Jag är på - 6 eller - 7. Tvivlar hela tiden på min känsla, vilket jag gjorde förra gången med. Men folk har sagt till mig flera gånger att "bara för att det gick lätt första gången finns det inga garantier för att det gör det andra gången". Så är väl lite hjärntvättad av det. Känner lite att varför skulle jag ha sån tur? Säkert bara kraftig pms.
  • Laloppan
    Sofiiakarin skrev 2019-06-14 08:12:17 följande:

Tänker också att de är kraftig pms! Haha blir koko!

Idag känner jag dock inget. Igår var brösten jättesvullna och hårda på kvällen, och jag tänkte att jag typ måste vara gravid.

Men idag finns inte ett tecken? Brösten känns normala och magen också.
  • Laloppan

Alltså blir så förvirrad.

Inte kännt nått i magen eller brösten sen i förrgår. Ikväll började det ömma i brösten igen. Och i magen har det känts ungefär som när man stretchar musklerna efter träning. Det drar liksom i livmodern?

Mensen är beräknad till på torsdag, och jag känner mig så delad. Eftersom att brösten nästan aldrig är ömma eller svullna innan mens, och var det första symtomet under min förra graviditet så känns det ju som att något är anornulda.

Samtidgt kan det lika gärna vara psm, har ett jävla humör just ju. Min sambo frågade tom om mensen var nära..

Eftersom att det är första försöket vet jag inte ens om jag bryr mig sådär jättemycket om det inte tagit sig. Sommaren står ju för dörren, och ett glas vin är ju trevligt att ta en varm sommarkväll.

Tror jag avvaktar till att testa tills fredag/lördag. Känner mig inte ens ivrig på att testa, bara väldigt fundersam kring hur min kropp beter sig.

Ni andra som har bim runt midsommar, när tänker ni testa?

• Laloppan
    Babycakes79 skrev 2019-06-16 15:30:45 följande:

Sjukkänsla idag och allmänt låg. Mycket aktivitet i tjejmagen, en blandning av mensvärk, stretchningar och träningsvärk. Kan lika gärna vara nån märklig pms men brukar inte ha så.

Förväntar mig att mensen kommer ändå om några dagar, kanske tom tidigare..

Samma här, inte sjuk men väldigt låg. Även väldigt kort stubin, såpass att min sambo är säker på att mensen kommer. Är väl monsterpms, därav brösten och humöret.

Skall hålla tummarna för dig! Hade ju vart en fin födelsedagspresent.
  • Laloppan
    Babycakes79 skrev 2019-06-16 19:15:49 följande:

Det jobbiga med PMS är att symptomen är så lika gravsymptom så man blir alldeles förvirrad. Har varit skengravid förut så vågar inte tro nåt längre.

Men hoppas gör man ju alltid förstås!

Ja, jag försöker att samla mig lite och ta det som det kommer. Vill inte känna och tro för mycket, ifall det faktiskt bara är pms. För någon dag sen sa magkänslan att jag var gravid, men nu är den borta och jag är faktiskt mer inställd på mens. Även ifall jag knappt minns när jag fick svullna och ömma bröst innan mens senast, så är jag förstående för att det inte finns ett givet mönster och att brösten faktiskt kan bero på pms.

Tänkte beställa hem lite test imorgon, och sendan försöka hålla mig från att testa.
  • Laloppan
    Laloppan skrev 2019-06-16 19:48:58 följande:

Ja, jag försöker att samla mig lite och ta det som det kommer. Vill inte känna och tro för mycket, ifall det faktiskt bara är pms. För någon dag sen sa magkänslan att jag var gravid, men nu är den borta och jag är faktiskt mer inställd på mens. Även ifall jag knappt minns när jag fick svullna och ömma bröst innan mens senast, så är jag förstående för att det inte finns ett givet mönster och att brösten faktiskt kan bero på pms.

Tänkte beställa hem lite test imorgon, och sendan försöka hålla mig från att testa.

Hann inte avsluta meningen riktigt! Men försöka hålla mig från att testa tills mensen faktiskt är sen.
  • Laloppan

Tog ett rfsu testa tidigt nyss. Hade hållt mig i fyra timmar. Testet var negativt, är på bim-3. Lutar helt enkelt åt en kraftigt pms denna månad.

Får hoppas på plus nästa månad och njuta av en härlig semester istället, så jag deppar inte. Var ju första försöket trots allt!

• Laloppan
    Sofiiakarin skrev 2019-06-17 19:21:14 följande:

Med morgonurin? :)

Nej, nu på kvällen. Men enligt bruksanvisningen kunde man testa närsomhelst under dagen, sålänge man inte kissat under två timmar. Tänker att jag ändå hållt mig 4 timmar, och inte druckit något på 7. Dessutom 3 dagar innan mens, testet skall kunna ge resultat redan 6 dagar innan. Så känns ganska säkert att testet stämmer.
  • Laloppan
    Sofiiakarin skrev 2019-06-17 19:43:44 följande:

Jaaa. Förstår dig. Men man vet aldrig. Vissa är ju låghormonare? O plussar inte förens efter bim. Förstår att du ger upp lite just denna månaden. Får se om din mens dyker upp! :)

Med dottern plussade jag på bim - 4, så tror inte jag är låghormonare faktiskt =P. Men helt säkert är det väl inte förrens mensen dyker upp haha. Haft molande värk hela dagen så det är nog dags närsom.
  • Laloppan

Idag kom mensen, en dag tidigare än väntat. Är dock inte vanligt blod utan typ brunt slem (förlåt för detalj). Min mens börjar alltid med klartrött eller rosa, men detta är ljusbrunt och slem typ.

Så nått har ju vart ovanligt denna månad, iom brösten, magont, brunt slem osv. Men men, ingen idé att analysera.

Nya tag nästa månad.

• Laloppan
    Sofiiakarin skrev 2019-06-20 08:52:26 följande:

Hoppa över till juli tråden! :D så tar vi nya tag tillsammans!

Ja det gör jag närmare äl =D Nu skall jsg njuta lite av semester och släppa gravidplaneringen lite!
Svar på tråden BIM Juni