Inlägg från: MidnightCami |Visa alla inlägg
  • MidnightCami

BIM Juni

Får jag hoppa in med en liten fråga? När ska man testa om man har kort lutealfas?

Jag ska ha mens om 4 dagar vilket är ÄL + 11, kan jag testa då eller måste jag vänta till 14 dagar efter äl?

• MidnightCami
    Daphodil skrev 2019-06-01 09:34:27 följande:

Beror på hur säker man är på sin ägglossning. Ofta tycker jag man kan ana något på ÄL+10-11, men det gäller såklart inte alla.

Jag fick positivt äl-test 21/5, det har gått 11 dagar sedan dess, men själva ägglossningen kan väl äga rum en dag efter positivt test?

Min magkänsla säger att jag inte är gravid. Tror mensen kommer närsom
  • MidnightCami

Just nu är allt bara en nervös väntan på mensen. Får mensvärk, springer in på toa, ingenting. Det känns som att den kommer närsomhelst.

Jag har varit gravid innan men det var för många år sen och resulterade inte i något barn. Jag minns att jag hade sån jäkla molvärk och att kaffet började smaka skit, men jag minns inte när dom symtomen började.

Det enda som är märkligt är att mina pms-symtom helt har uteblivit. Inga ömma bröst, ökad hunger eller svullenhet.

Jag kan vara på bim-4 idag, men jag kan också vara på bim-6 beroende på hur nära inpå äl-testet som ägget släppte.

Normalt sett har jag kort cykel med sen äl, är på CD 28 och brukar få mens 26-27.

Fan vad jobbig denna väntan är. Jag vill vara inställd på att mensen kommer nu så man inte blir besviken.

• MidnightCami

Fråga från en oinsatt, när du säger tempkurva, ska den gå upp vid grav som vid äl? :)

Espresso skrev 2019-06-01 16:16:51 följande:

Jag har också bim på torsdag, möjligen onsdag, apparna visar lite olika. Får se om jag också testar på tisdag. Beror på hur tempkurvan ser ut. Mem det blir en nervös vecka. Hoppas verkligen er insemination har tagit!

• MidnightCami
    skaleq skrev 2019-06-01 19:53:07 följande:

BIM idag eller imorgon, men ingen mens idag. Om den inte kommer imorgon testar jag på måndag. Men det kommer säkert imorgon. Tog ett "testa tidigt" på BIM-4 eller nått sånt som visade negativt.

Exakt samma för mig, tog också ett testa tidigt på bim-4 (tror jag) och det var inte ens ett tillstymmelse till streck, vilket test använde du,
  • MidnightCami
    skaleq skrev 2019-06-01 22:33:06 följande:

Där ser man! Det var ett RSFU testa tidigt, vilket använde du? Har hört att de är olika tillförlitliga men är inte insatt...

När har du tänkt testa igen? Måndag?

Jag använde graviditetskollen, har läst lite blandade recensioner om dom, att inte de heller är så tillförlitliga.

Jag kommer inte kunna hålla mig från att testa imorgon också men då med CB, har mensvärk till och från hela tiden, känns som jag kommer få mens närsomhelst.
  • MidnightCami

Tog ett cb-early och fick inte ens en skugga. Är på bim-3, 4 eller 5. Om jag vore gravid skulle det åtminstone dyka upp ett svagt streck. Har haft mensvärk i flera dagar men ingenting kommer.

• MidnightCami
    Kaffeeliten skrev 2019-06-02 11:59:02 följande:

Hej MidnightCami,

Känner lite likadant, känns som jag har mensvärk..

Tog en CB early imorse BIM -3, nada!!

Testat än?

Är det helt kört för mig, eller finns det någon här som visat neg. för att vid senare skede visa Positivt? :)

Tog ett CB early imorse och det var helt blankt, är på bim-3,4 eller 5
  • MidnightCami

Förresten - hur räknar man bim utifrån ägglossning? Jag har nu räknar att äl var samma dag som jag fick positivt äl-test men är det fel?

• MidnightCami

Nu är jag på cd 30, min ?normala? mens (har kort lutealfas, får alltid mens cd 26-27) är två dagar sen, men räknar man från den faktiska ägglossningen så är jag på bim-2,3 eller 4.

Försöker att inte övertänka för mycket, man känner sig så dum när mensen kommer då.

Jag har fortsatt molvärk i alla fall, vet inte vilken av bim-dagarna jag ska testa mig på, om nu inte mensen kommer såklart.

• MidnightCami
    Mima93 skrev 2019-06-03 12:48:55 följande:

Vad många ni är som testar för tidigt. Kan ni inte hålla er? Klart det blir neg om ni testar med vanligt test flera dagar tidigare när det står på att det funkar tidigast på BIM. Tänker att det blir onödig besvikelse om det är neg bara för att det är för tidigt... grattis till dig som plussat!

Anledningen till att jag är så otålig är för att jag väntar på ett eventuellt jobberbjudande i veckan som litegrann står och faller på om jag är gravid eller inte. Jag vill helst veta före.
  • MidnightCami

Testerna är fortsatt negativa.. hade det inte varit för jobberbjudandet jag kommer få i dagarna hade jag kunnat testa en vecka efter bim, usch vad stressande detta är. Vore skönt om mensen bara kunde komma så man visste.

• MidnightCami
    Kaffeeliten skrev 2019-06-03 21:17:40 följande:

Oj vad tidigt, känns som jag är körd i så fall :D

Var det nyligen du plussade? I sådana fall får man gratulera :D

Får se om jag testar imorgon med en vanlig sticka igen, vill inte bli besviken igen bara.

@Gabriela11

När jag först titta kändes det som jag såg ett supersvagt streck :), Nu har jag stirrat så länge att jag inte ser något...

Fast Skaleq fick helt blankt på bim-4 och plussade på bim+1 eller 2 så tror inte det är kört :) verkar vara så olika, vissa plussar tidigt och andra får inte ens svaga streck innan bim.

Jag ska inte testa mig mer nu, har bim på torsdag.
  • MidnightCami
    NervösAnonym skrev 2019-06-04 21:33:44 följande:

Så himla rädd att mensen ska komma nu i dagarna.. Vill verkligen inte. Orkar inte mer, börjar bli paranoid och tro att min sambo steriliserat sig i smyg men inte vågar säga något.

Och läste att någon kände symtom som att kaffet smakade äckligt och kände starka lukter, det hände mig förra månaden. Betyder det att jag fick missfall då?? Så jäkla trött på att det ska vara så svårt för folk som vill och så jäkla enkelt för folk som inte ens försöker.. Så orättvist :'((

Känner igen det där första, jag tror att jag fått mens hela tiden. Jag vet egentligen inte exakt vilken dag som är min testdag, jag tror att det är på torsdag eller fredag, alla tester jag gjort hittills har varit så minus det kan bli. Inte ens ett spökstreck. 
Svar på tråden BIM Juni