Inlägg från: Nymphadora |Visa alla inlägg
  • Nymphadora

BIM Juni

Jag har smygföljt denna tråd ett tag nu och känner att det vore roligt att vara med! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravida med vårt första barn. Jag är osäker på om vi prickade in ägglossningen förra veckan så det är kanske inte så troligt att det blir på första försöket men den som väntar får se! :)

Så här i början känns allt väldigt spännande måste jag säga. Jag har alltid tänkt att det kommer att ta tid för mig att bli gravid men har inte några belägg för det. Det är en känsla bara och kanske en försvarsmekanism för att inte bli så besviken om det tar tid.

@babycakes79 - jag flyttade fram ditt datum. :)

BIM lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

2/6 Maya 889

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

4/6 Lyra78

5/6 Evi82

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai

9/6 Pixpoxy, Nymphadora

10/6 Nervösanonym

11/6 Irene122

12/6 CaRH

16/6 MaryCherry, Enniie

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

20/6 ViktoriaBerggren

21/6 Halindizor

22/6 Theresia92, Babycakes79

23/6 Mathilda999 , Luktärtan

• Nymphadora
    Gummsan83 skrev 2019-05-28 21:13:15 följande:

Fick glad gubbe på ÄL i lördags blev mys både i fredagskväll och lördag, söndag och måndag :) men blir lite konfunderad. Man hör så mycket att man inte ska ha sex för många gånger för då blir spermierna i sämre kvalitet. Men tänker ni på det? Vi älskar sex och har alltid haft mycket. Ska man dra ner på det då ? Eller kan det kvitta ?

Jag läste på lite om det där för någon vecka sedan. Enligt den undersökning jag hittade så är det inte kvaliteten på spermierna som blir sämre utan antalet som minskar. Kvaliteten blev tydligen bättre av att ?tömma? oftare.. Enligt samma undersökning rekommenderas t.o.m par med fertilitetsproblem att ha sex oftare. Så känns det bra tror jag att det bara är att köra på! ;)
  • Nymphadora
    Babycakes79 skrev 2019-05-30 07:04:20 följande:

Välkommen hit och hoppas det tar sig fort för er! :)

Tack! :)

Nu när vi närmar oss 1 juni, är det någon av er som har BIM tidigt i månaden som känner några symptom?
  • Nymphadora
    Nellyros skrev 2019-05-30 12:17:38 följande:
    Jag har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning med NC och kommer inte kunna mäta nu på en vecka... jag tror att jag hade äl torsdag eller fredag och tempen har stigit men inte helt upp till sitt högsta för att jag ska få bekräftad och nu kan jag inte mäta för att se om den fortsätter att stiga.. så det blir spännande och om äl skett så borde min BMI ha flyttats fram till 7/6. :)

Vet ni om man kan mäta för sin egen skull under dagen för att få en hint om den stiger? :p
    Min temp har inte heller stigit tillräckligt för att bekräfta ägglossning i NC. Typiskt att den som brukar vara superstabil inte ska vara det just denna månaden när vi väl bestämt oss för att det är dags. Men, men det är väl bara att ha is i magen. Cykeln blir säkert oregelbunden nu också, fast den brukar vara regelbunden på 27-28 dagar.. Kroppen och hjärnan alltså!

Jag är ju bara på typ ÄL +4 så har inga symptom ännu förutom att jag dagen efter ägglossning kände som ett litet gummiband som drog ihop sig ett par gånger på höger sida nere vid livmodern. Har aldrig känt något sånt förut men tänker att det säkert bara var för att jag kände efter så sjukt mycket. ;) Någon annan som känner igen gummibandskänslan?
  • Nymphadora
    Lägger till dig på 21/6 Fendi1987. :)

BIM-lista

1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma 

2/6 Maya 889 

3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci 

4/6 Evi82, Mandistoss

7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai, Lyra78 

9/6 Pixpoxy, Nymphadora

10/6 Nervösanonym 

11/6 Irene122 

12/6 CaRH, LBP91

16/6 MaryCherry, Enniie 

18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93 

20/6 ViktoriaBerggren 

21/6 Halindizor, Fendi1987

22/6 Theresia92, Babycakes79, Tjofsan01

23/6 Mathilda999 , Luktärtan
  • Nymphadora
    skaleq skrev 2019-06-03 10:33:47 följande:

Fick ett positivt test imorse (BIM+1/2), känns sjukt. Kan inte förstå att det gick på första försöket med nummer två, när första tog över ett år att få till. Jag var redo för en lång och kämpig provtid eftersom jag har PCOS och kronisk tarminflammation (som behöver tajmas så jag inte blir gravid när sjukdomen är aktiv). 

Vet inte vad mer jag ska säga... Vågar inte tro på det nästan. 

Grattis! Så kul att höra att det har gått vägen för någon! :D
  • Nymphadora

Välkomna Saaraa90 och Lady K! Kul att vi blir fler! 

Min temp gick upp till slut och Natural Cycles flyttade då fram min ägglossningsdag från sön 26/5 till tor 30/5. Eftersom jag var så säker på att ägglossningen skulle vara på söndagen (det brukar vara så regelbundet) så minskar nog våra chanser rätt rejält denna månaden. Får vara lite mer ihärdiga nästa månad eller köra med tester. ;)

Jag har fått lite ömma bröst idag som jag ofta får en vecka innan mens och jag litar inte helt på min tempning så jag låter min BIM ligga kvar 9/6.

Visst är det dumt att så många symptom på graviditet är desamma som för mens. :P Det hade varit så mycket lättare annars! 

• Nymphadora
    Fjompp91 skrev 2019-06-07 17:16:53 följande:

Har BIM idag, och tog detta testa-tidigt... får spel för vet inte om det är spökstreck eller positivt???!! Haha ser ju två streck? Eller?

Det där ser definitivt positivt ut! Grattis! :D
  • Nymphadora

Jag lyckades dra på mig en förkylning de senaste dagarna men är på bättringsvägen nu. Fy för att vara hängig när det är 30 grader varmt! Dagarna går också så olidligt långsamt när man både är sjuk och väntar på mens. 

Jag är på BIM-2 idag enligt mitt första BIM-datum. NC flyttade ju fram mitt BIM-datum eftersom jag enligt dem hade ägglossning mycket senare än jag brukar. Enligt NC har jag BIM 13/6. Så det är dubbelt så spännande denna månad kan man ju säga. :P

Jag kan inte påstå att jag har haft några symptom direkt förutom att mina bröstvårtor möjligen är lite känsligare än vanligt.

Vad har ni andra med BIM de närmaste dagarna för symptom? 

• Nymphadora
    Issa90 skrev 2019-06-07 18:54:13 följande:

Själv hade jag känsliga bröst men mest var det yrseln sedan om de är gravidsymptom eller väderberoende de är svårt att säga :P men däremot har jag haft ilningar i brösten och lite spänningar i livmodern :)

Intressant det där med yrseln. Det tror jag inte att jag har hört om förut. :) Vet du hur långt gången du är? :)
    Lustablong skrev 2019-06-07 19:03:29 följande:
    Jag har BIM imorgon och känner absolut ingenting.. Tog ett CB digitalt imorse och det var negativt. Inväntar mens men brukar alltid känna av den vilket jag inte gjort. Jag vet att jag hade ägglossning denna månaden för det såg jag på stegringen på äl-test. Så har jag inte blivit befruktad så borde jag ju få mens nu i helgen då den alltid är som en klocka. Suck vad tråkig denna väntan är!
    Jag vet inte vad som är värst, avsaknaden av symptom innan BIM eller massor med eventuella "skengravid"-symptom. Håller tummarna för att avsaknaden av de vanliga känningarna innebär att det har gått vägen för dig! <3
  • Nymphadora
    Löken370 skrev 2019-06-08 00:26:57 följande:

Hej!

Är på BIM-5 idag och känt lite mensvärk, även känt mensvärk några dagar innan idag så känns som att mensen kommer komma denna månad också... Fyfan! Mår så dåligt av att vänta på BIM alltså...

kan ju mycket väl vara växtvärk eller annat men det känns så hopplöst att hoppas om det visar sig vara negativt, kommer må så dåligt av ett negativt test eller mens :(

Någon som har några peppande ord?

Från vad jag har läst mig till här på FL skiljer det sig supermycket från person till person och graviditet till graviditet både när man kan känna första symptomen och vad man känner. Så innan mensen har kommit eller man har plussat finns det alltid en chans! Håller tummarna för dig! Jag håller verkligen med dig om att det är jobbigt att vänta! ????
  • Nymphadora
    Irene122 skrev 2019-06-08 08:28:51 följande:

Hej tjejer! Jag har varit rätt tyst denna månad, blev så besviken när mensen kom förra månaden. Imorse på bim -2 visade stickan positivt. Känns overkligt! Har knappt haft några symptom, mens lite molvärk som mensvärk. Grattis till er alla andra som plussat. Ni som inte plussat än, jag vet hur det känns, lycka till, er tur kommer :)

Åh, stort grattis! :D
  • Nymphadora
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 06:40:51 följande:

Fick ingen mens igår så jag och sambon åkte till Netto i Danmark och köpte test som jag tog nu i morse

Fler som ser strecket ?? :) positivt !? Eller lite för svagt??

Det där måste vara positivt! Grattis! :D
  • Nymphadora
    Babycakes79 skrev 2019-06-09 02:24:50 följande:

Har totalt låst sig för sambon den här månaden, känt sån press att det inte går alls. Känne mig sjukt frustrerad och nere samtidigt som jag förstår att det är jobbigt att prestera på kommando. Tror vi bommat nu tyvärr och funderar på att ta en paus över sommaren, orkar inte med den här babystressen.

Vad tråkigt för er. Det är svårt när det plötsligt blir prestation av något som brukar vara härligt. Hoppas att ni kan slappna av under sommaren. <3
  • Nymphadora

Stora BIM-dagen för mig idag om jag går på hur min cykel brukar vara. Jag tog ett test igår som var helt blankt och så tyckte jag att jag började känna den vanliga början till mensvärk som brukar komma lite innan för mig. Får ofta mens på natten så trodde verkligen att den skulle dyka upp inatt men nada än så länge. 

Däremot har jag börjat bli ganska rejält illamående. Det började igår em, klingade av framåt kvällen och drog igång nu på förmiddagen igen. Känner inte alls igen det så har lite hopp kvar ändå. Någon som har erfarenhet av tidigt illamående i graviditet?

Jag tänker nog vänta med att testa tills ikväll om ingen mens har dykt upp då. 

• Nymphadora

Ingen mens för mig under dagen men testade negativt nu ikväll. Om den inte kommer i natt tänker jag gå på NCs framflyttade BIM som är nu på torsdag 13/6.

Kul med lite nya ansikten i tråden! Välkomna och lycka till, till alla! :D

• Nymphadora

Idag kom min mens med den vanliga monstermensvärken ett par dagar senare än vanligt. Grattis till alla som plussat och jag håller tummarna och hoppas att det går vägen för er andra! :D

Jag hoppar vidare till juli-tråden. :)

Svar på tråden BIM Juni