En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det
Om det är tre år sedan, så tycker jag faktiskt att det låter lite uppmärksamhetssökande att boka in en träff för att prata om jdetta. Låter som att du vill visa någon slags känslig sida och vill att de ska tycka synd om dig. Förstår att detta låter hårt men jag gillar inte sådana ospontana planeringar av känsliga samtalsämnen. Låter som effektsökeri. Har själv erfarenhet av dödsfall och skulle aldrig boka en träff för att prata om just detta. Däremot har jag berättat om det i olika sammanhang då liv och död har diskuterats.
En annan reflektion är att du skriver väldigt tillkrånglat och använder ord som inte passar i sammanhanget, vilket gör att du alltid får kommentarer om att man inte fattar vad du skriver. Och det är sant, det blir obegripligt eftersom du förväxlar ordens betydelse.Tex i din TS ?bekräftelsen av detta har gjort saker med mig och jag mår idag bättre?? Obegripligt. Tror att du menar bearbetningen av detta... osv. Så ett tios: använd ordlista eller skriv enklare. Även ordet utstråla är felanvänt i sammanhanget, du menar egentligen: kan detta uppfattas negativt? Svar ja.