Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?

Jadu, ingen lätt sits. Och egentligen finns det väl ingen generell lösning. Det bästa är ju alltid att ha is i magen och samla på sig bevis INNAN man konfronterar för så gott som alla ljuger alltid när det blir konfronterade. De vet ju lika bra som någon vad som står på spel och kommer försöka ljuga sig ut knipan. Konfronterar du utan bevis så har du heller ingen möjlighet att avgöra om hon talar sanning eller ljuger och det blir mest ett slag i luften och gissningar.

Jag tycker du borde samla på dig bevis innan du konfronterar och innan hon fattar att du misstänker, snoka i hennes telefon, dator, etc, se om det finns konversationer som tyder på något.

Lyckas du gräva fram något så konfronterar du och har lite mer kött på benen för att avgöra om hon ljuger eller talar sanning. Lyckas du inte gräva fram något så har du inget annat val än att gå på känsla och försöka gissa dig fram vilket inte är det enklaste för vissa är väldigt duktiga på att ljuga när det gäller och du kommer aldrig kunna veta om hon talar sanning eller ljuger och du får ta dina beslut på en gissning.

• Anonym (man)

Glömde skriva.....Men helt klart verkar hon vara mer än bara vänner med snubben. För hon verkar verkligen anstränga sig för att spendera tid med honom. Bara en sån sak som att hon drar ifrån resten av vännerna är ju ganska suspekt, oftast gör man väl så för att man vill kunna göra saker ostört. Och att hon råkat glömma nämna det för dig talar ju för att hon är medveten om att hennes umgänge med den andra snubben inte är så oskyldigt, varför skulle hon annars dölja det?

Så "vi är bara vänner" skulle jag inte tro på och det verkar ju era vänner inte tro heller, för den som tog upp det med dig hade väl en anledning till det eller hur?

• Anonym (man)
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-02 18:28:40 följande:
    Jag svarar dig men har läst allt och vad ni har att säga, det verkar generellt som att jag borde få lite mer bevis innan jag gör något drastiskt. Jag pratade precis med min barndomsvän och har fått kontaktuppgifter till mannen i fråga då hon lagt till honompå facebook under första kvällen.(Min fru är inte vän med han på facebook vad jag kan se.) Min idé är att få min vän att luska lite information från honom vilket hon är villig att göra. Känns som om jag tar kontakt kommer ingen information delas.
    Ja, helt rätt ingen av dem kommer dela med sig information.
    Hon för att hon vet vad som står på spel och han för att han är hennes vän och är förmodligen lojal mot henne inte dig, dessutom är det betydligt enklare för honom att neka istället för att bli indragen i ett drama och han kommer göra det som är enklast för honom.

Så tyvärr, du får nog göra som alla andra som varit i din situation, luska. Men du har iaf en alierad som kan hjälpa dig luska, det är mer än vad många andra har eller haft. Telefonen är ju kanske ett bra ställe att börja på. De flesta sköter väl det mesta av sin kommunikation via den, dator, facebook, och andra sociala medier, alla pusselbitar hjälper. Se det som att du bygger upp ett case för en rättegång, där man ska avgöra om personen är skyldig eller oskyldig. Har hon bil kan du tex lägga en telefon lite dold som du sen kan spåra, säger hon att hon varit på ett ställe men telefonen säger något annat så har du iaf bevis på att hon ljuger om var hon varit, och få kan man ju fråga sig varför?

Men som jag skrev tidigare, det är inte säkert att du får fram nåt, vissa är duktigare än andra på att dölja sina spår, men din tjej verkar inte vara speciellt försiktigt med tanke på att hon drog iväg med honom utan alla andra. Hon måste fattat att det skulle vara suspekt men sket i det. Sen är det inte säkert att de gjort nåt, kan ju vara att hon är förtjust i honom men inte gjort nåt än, men var det är på väg tror jag du redan förstår. 
  • Anonym (man)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-03 16:27:53 följande:

Har detta hjälpt dig? Är det lättare att glömma eller processa ju fler detaljer du har? Kommer du att tvivla mindre?

För mig handlar det om man kan släppa eller inte. Oavsett blir ingående detaljer helt oviktiga.
    Vad spelar det för roll om man haft sex 4 eller 7 gånger med någon? Om det var på en onsdag eller torsdag. Om det var före eller efter man pratade i telefonen. Etc. Etc. Har man börjat nysta på det viset tar det aldrig slut. 

Det handlar nog inte så mycket om detaljerna i sig (alla vet nog hur sex går till), det handlar mer om att avgöra om ens partner öht klarar av att vara ärlig eller inte och om personen ångrar det han/hon gjort eller bara ångrar att hon/han blev påkommen eftersom det i sin tur är avgörande för om man vill eller inte vill ge personen en andra chans. Så om du ställer 1000 frågor till personen så har personen haft 1000 möjligheter att vara ärlig, vad personen väljer kommer visa vem han/hon i grunden är. Vi kan alla göra misstag, men hur vi sen hanterar våra misstag säger mer om vem man är än misstaget i sig.

En person som inte klarar av att vara ärlig, utan ljuger gång på gång, där sanningen måste dras fram i små bitar åt gången finns det ingen som helst anledning att ge en andra chans. För om personen inte kan vara ärlig och stå för sitt misstag så går personen inte att lita på och är inte värd en andra chans.

En person som klarar av att säga hela sanningen utan en massa lögner, som visar att han/hon är beredd att ta konsekvenserna för sitt agerande, som förstår vilken skada han/hon gjort på sin partners förtroende och gör allt för att återställa den är däremot kanske värd en andra chans.

Sen handlar det ganska mycket om att försöka bygga sig en ny bild av sin partner. När något du litar på sviker dig så raseras den bild du har av personen och du blir tvungen att göra dig en ny bild av personen. Genom sina handlingar har personen visat att hon/han kan vara falsk och opålitlig (vilket du inte trodde innan) men du vet inte hur falsk personen är. Att helt göra om sin bild av någon man känt länge går inte på en dag, det är en lång process där allt personen gör och säger kommer vägas in i den bild man slutligen får av personen. Som tex kunna svara ärligt på frågor.

Det här är anledningen till att så många förhållanden spricker efter en otrohet trotts försök att lappa ihop det. För när arbetet med att göra sig en ny bild av sin partner är klart så är det inte säkert att man känner samma sak för den här nya personen som trätt fram som man kände för den gamla. Att ett svek kan ta död på kärlek borde vara ganska självklart. Det är inte så simpelt som att folk bara dra i ren ilska, det beror nog oftare på att man helt enkelt tappar känslorna för personen.
  • Anonym (man)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-05 22:05:17 följande:

Du hatar henne och har ingen kontakt fast är inte bitter? ;) Lite skoj bara.

Jag undrar också hur det går för TS.

Tja, om din bästa "kompis" gav dig en pungspark och sen sket dig i ansiktet när du låg och vred dig i plågor så hade du förmodligen inte heller tyckt om personen längre och valt att inte prata med personen mer.

Vad är det du tycker är så lustigt eller märkligt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-06 16:06:10 följande:

Hej alla! 

Har varit lite upptagen och har inte kunnat svara på tråden senaste dagarna. Jag grävde lite djupare ner i allt detta och fick mer information av min barndomsvän. Jag tog sedan upp detta med min fru hemma, ställde henne mot väggen med allt jag visste och krävde svar. Vi kan säga så här jag fick inga tydliga svar om vad som hänt och hon förnekar det mesta men jag hör/ser på henne att hon ljuger.

Svaren var inte i närheten av nog för att förklara vart hon varit och varför. Först försökte hon även ljuga att hon varit med en annan tjej ur gänget dessa kvällar, men det visste jag inte stämde och hon ändrade sin historia när hon förstod att jag hade viss info. 

Jag talade om för henne att det här är oacceptabelt för mig och lämnade. Jag bor nu hos min vän och min fru är i panikläge det ska gråtas och ringas och "Du måste tro mig, det var inget" "Jag ångrar att jag ens umgicks med han osv osv." 

Jag är ganska säker på att jag skiter i det här, jag har inget intresse av att fortsätta och försöka reparera nått med någon som jag nu anser saknar riktiga värderingar. Men jag vet inte jag ska sova här ett tag tänka på mitt  sen låta henne förklara när jag lugnat mig. Är fortfarande bara 80% säker att något har hänt mellan dem, men vill jag ha kvar någon som kan göra sånt som bara smyga med en karl bakom ryggen? 

Är detta för att jag alltid haft 0% svartsjuka, jag litar på allt hon gjort och aldrig ens haft tanken på att vara svartsjuk eller tro nått sånt om henne, jag anser det är härligt att slippa sånt skitdrama men kanske hon tycker jag ska vara lite svartis så hon får känslan att jag är rädd att nån ska ta henne från mig? Känna sig åtrod, trodde jag vissade dessa känslor på andra sätt men vem vet. 

Jag vet inte.

Vad tror ni? 

Jag tror att du redan vet svaret på din egen fråga.. du skriver ju själv att du inte kan leva med någon som går bakom din rygg och du skriver ju själv att du ser på henne att hon ljuger, där har du väl ditt svar?

Sen är det ju ganska naturligt att tveka och känna sig osäker på sitt val, men det är väl bara naturligt efter att ha levt med någon en längre tid. Det tar ett tag att göra om den bild man har av någon.

PS!Din fru kommer försöka peta på alla nerver hon kan för att försöka få dig att tveka. Ge dig inte in i en sån katt och råtta lek. När hon säger "du måste tro mig" så svarar du "nej det måste jag inte, jag tror du ljuger och tills du kan BEVISA motsatsen så är det det som gäller". 
  • Anonym (man)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-06 16:28:17 följande:
    Hat är bitterhet. Om han hatar någon är han bitter. 
    Alldeles oavsett vilka liknelser du vill dra till med.
    Japp, och hat och bitterhet är ofta en naturlig konsekvens av andras egoism och absolut ingenting att skämmas eller göra sig rolig över över. 
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2019-05-06 17:27:24 följande:
    Varför skulle man inte kunna vara helt utan svartsjuka i ett förhållande, men ändå bli förbannad när partnern sviker en och visar att hen inte var vad man trodde eller litade på?
    Jag tror det är samma äta kakan och ha kvar mentalitet som verkar genomsyra otrohet. Man vill kunna svika och ljuga utan att det får konsekvenser. Kommer det fram så ska partnern bara ta det med en klackspark och vara förstående och bara förlåta allt rakt av utan att ens rynka på näsan eller ställa jobbiga frågor. Gör man inte det så är man såklart en ofattbart dömande och allmänt usel människa med gigantiska kontrollbehov och kronisk svartsjuka som gjort sig förtjänt av att bli sviken, osv.... och tadaaaaa så har överfört all skuld för sveket till den bedragne partnern istället, kan det bli bättre?
  • Anonym (man)
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-09 11:07:47 följande:

Hej alla! 

Tack för all feedback från allihopa kommer inte orka svara på er alla men har läst allt. 

Tänkte ni vill veta lite mer då det börjat bli lite komiskt det hela. 
    Jag bor fortfarande hos min vän pratat lite med min fru men har sagt att jag måste ha lite mer tid för mig själv innan jag orkar ta den stora konversationen för nu känns det som jag bara är förbannad och inte kommer lyssna. 

Men till det komiska, jag har fått en facebook-meddelande förfrågning från den här mannen min barndomsvän påstår att min fru varit med. Han har skrivit ett meddelande för att försäkra mig om att inget har hänt etc, detta är uppenbarligen gjort på min frus önskan. Varför han gör det? Beats me. Jag hade nog inte gjort det. Han har också gjort bort sig i meddelandet där han nämner att han inte var klar över att hon hade en man hemma och hade han vetat det skulle han aldrig ha umgåts med henne. Så hon har inte nämt det liskom... Så han har ju garanterat försökt varför skulle han annars hängt med henne. Så har hon gjort nått med han eller bara flörtat och hållt han runt fingret för uppmärksamhet? Lutar ju åt att dom gjort något.... KOMSIKT hela skiten. 

Blir väl att börja käka finduslådor och leva ungkarlsliv igen.... 

Låter som att din fru varit kreativ och snacka ihop sig med loverboy
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2019-05-09 11:47:05 följande:
    Ja, det gäller ju att rädda den situation som uppkommit med alla medel.
    T.o.m. att få loverboy att försäkra att inget hänt. Precis som om det skulle göra saken mer övertygande...
    Ja precis, och så jävla genomskinligt....

Intressant nog gjorde mitt ex likadant, hon hade snackat ihop sig med sin loverboy om en story ifall jag ringde upp honom och så satt hon och uppmanade mig att ringa upp honom för att bekräfta hennes story. Men det ingen av dem hade räknat med var att jag ringde upp hans fru istället, jävlar vilket liv det blev Flört
  • Anonym (man)
    Anonym 8238942384 skrev 2019-05-09 15:20:06 följande:
    Haha,  jag har också gjort det men då ville "loverboys" fru ha en affär med mig som hämd  
    Vilken ypperlig chans att kombinera nytta med nöje Flört
  • Anonym (man)
    Anonym (många olika) skrev 2019-05-13 07:55:39 följande:
    Som kvinna där mannen gått i stå vad gäller uppvaktning/uppmärksamhet så kan jag säga att det kan ha varit bara flirt för att få uppmärksamheten. 

Kan även vara så att hon hamnat i någon åldersnoja eller så och ville testa sin attraktionsförmåga. Inget försvar nåndera, men en förklaring 
    Fast ärligt talat, spelar det någon som helst roll VARFÖR hon gjorde som hon gjorde? Jag menar om någon gör inbrott i ditt hus, bryr du dig om varför personen gjorde så, om han hade skulder, drogmissbruk, taskig sand i sandlådan som liten, etc?  Förmodligen inte, allt som spelar någon roll för dig är ATT personen gjorde inbrott hos dig och att det betyder att personen inte går att lita på och någon man helst inte ska ha nära sig.
Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?