Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?

Anonym (många olika) skrev 2019-05-04 07:43:09 följande:
    Det kan finnas massor med förklaringar. 

1 Din barndomsvän vill förstöra för er, antingen för att hon själv vill ha dig eller för att hon är avundsjuk. 

2 Din fru ljuger för att hon har knullat som fan med den här karln. 

3. Din fru låter bli att säga något för att hon vet att du kommer att tro att hon har knullat med den här karln och hon orkar inte med dramat. 

4 Din fru låter bli att säga något för att hon kände något för den här karln, men vill varken ta det vidare eller har gjort något som hon inte borde. Hon vill bara ha sitt lilla 'äventyr' för sig själv. 
    Ingen av punkterna är acceptabla sett från ts synpunkt...eller hur?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-04 15:02:12 följande:
    Hur vet du det? Antar att du vill säga att det inte är acceptabelt för din del? 
    Du gissade rätt..Jag hade inte accepterat det...men..Om du mot förmodan skulle läsa vad ts skriver är det inte heller acceptabelt för honom.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-04 15:02:12 följande:
    Hur vet du det? Antar att du vill säga att det inte är acceptabelt för din del? 
    Anonym (M48) skrev 2019-05-04 19:22:00 följande:
    Var står det? 
    Han har beskrivit situationen och frågat vad forumet har för "take" på det. Om du läst att han skrivit att det är oacceptabelt kan du säker påvisa det om du ska vara dryg?
    Vem började vara dryg...

• Anonym (FYI)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-04 19:22:00 följande:
    Var står det? 
    Han har beskrivit situationen och frågat vad forumet har för "take" på det. Om du läst att han skrivit att det är oacceptabelt kan du säker påvisa det om du ska vara dryg?
    Och om han inte skulle bry sig, varför luskar han då?
    Hade varit enklast att bara skita i om hon knullat, eller bara hängt med grabben.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-05 14:41:52 följande:

Jag har ingen uppfattning om vad TS tänker. Därför diskuterar jag inte det specifika ämnet annat än att säga att man inte kan utgå från att TS tycker det ena eller andra i ett annat resonemang. Som du kan läsa har jag skrivit om annat i tråden och andra har skrivit: "Du skriver så här" när jag inte gjort det. Usel argumentationsteknik som gör mig sur och uppgiven.

Och sedan kommer du som ett brev på posten. Hur fan "deltar" du med det inlägget? Hur kommer diskussionen framåt av ditt personfokus? 

Frågan är väl hur man kommer vidare i tråden med ditt resonemang om man dessutom som du "skriver om annat i tråden".
    Snacka om att ha usel argumentationsteknik om man inte ens kan hålla sig till ts.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-05 16:04:47 följande:

Skriver i trådens ämne!
    Att med sitt första inlägg och påstå att någon inte deltar och helt fokusera på ett missuppfattat inlägg och en person är väl inte att "delta".
    Vad tillför "Öh, du tillför inget" i en diskussion? Är det vettig argumentationsteknik anser du? Antagligen. Eftersom du själv gör så. Men enligt "definitioner" av argumentationsteknik är det det INTE. 
    Jag har bidragit till tråden med tankar, oavsett vad du och Manilund tycker om dom. Som en diskussion är tänkt att fungera. Inte att tala om för andra vad de tycker och menar eller fokusera på person.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel 

Dito..
  • Anonym (FYI)
    Anonym (nyfiken) skrev 2019-05-06 10:16:52 följande:
    Nu blir jag nyfiken. Vad gjorde hon?
    Ts, Har du fått reda på något nytt?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-05-06 16:20:47 följande:
    Jag tror att du redan vet svaret på din egen fråga.. du skriver ju själv att du inte kan leva med någon som går bakom din rygg och du skriver ju själv att du ser på henne att hon ljuger, där har du väl ditt svar?

Sen är det ju ganska naturligt att tveka och känna sig osäker på sitt val, men det är väl bara naturligt efter att ha levt med någon en längre tid. Det tar ett tag att göra om den bild man har av någon.

PS!Din fru kommer försöka peta på alla nerver hon kan för att försöka få dig att tveka. Ge dig inte in i en sån katt och råtta lek. När hon säger "du måste tro mig" så svarar du "nej det måste jag inte, jag tror du ljuger och tills du kan BEVISA motsatsen så är det det som gäller". 
    Det konstiga tycker jag att hon trots allt agerat så öppet som hon gjort inför tjejgänget och din barndomskompis. Hon måste ju varit medveten om att detta skulle komma fram på ett eller annat sätt.
    Var allting bra mellan er innan hon åkte?
  • Anonym (FYI)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-06 16:40:18 följande:

Det fetade tror jag inte på. Att ge en partner utrymme och tillit ger inte anledning till att söka sig någon annanstans, tvärtom. Min uppfattning är att det är raka motsatsen som gäller.

Hon kanske inte själv kan förklara eller ens vet vad som drev henne. 

Jag tror att det är bra att du markerade. Nu får hon ta sig en rejäl funderare på vad som hände och konsekvenserna av sitt handlande. Och du får göra detsamma. Oftast är ett sådant här scenario ett vägskäl i ett förhållande. 

Lycka till! Vore kul med en update på detta om några månader.

Varför skulle man inte kunna vara helt utan svartsjuka i ett förhållande, men ändå bli förbannad när partnern sviker en och visar att hen inte var vad man trodde eller litade på?
  • Anonym (FYI)
    Elefantmannen2 skrev 2019-05-06 17:48:50 följande:

Varför väljer du att läsa något annat än det jag skrivit? Står det i det du understrukit? Nej, det gör det inte. 

Det är ett svar på det jag fetade i TS text:
    "Är detta för att jag alltid haft 0% svartsjuka, jag litar på allt hon gjort och aldrig ens haft tanken på att vara svartsjuk eller tro nått sånt om henne, jag anser det är härligt att slippa sånt skitdrama men kanske hon tycker jag ska vara lite svartis så hon får känslan att jag är rädd att nån ska ta henne från mig?"

Jag skriver då:
    "Det fetade tror jag inte på. Att ge en partner utrymme och tillit ger inte anledning till att söka sig någon annanstans, tvärtom. Min uppfattning är att det är raka motsatsen som gäller."
    Alltså att svartsjuka och kontroll är den största anledningen till att folk är otrogna, inte att man visar tillit och utrymme. 
    Inget, inte en rad, om att man inte får känna sig sviken och förbannad. 

Har du egentligen något att tillföra? Modus operandi är att missuppfatta och ifrågasätta din egen tolkning utan eget resonemang. 

Troll.

Alltså, Vad fan är det med dig. Om jag missuppfattade din mening ber jag om ursäkt. Finns ingen anledning att vara dryg. Räcker gott med att skriva så även jag förstår vad du menar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-06 16:06:10 följande:

Hej alla! 

Har varit lite upptagen och har inte kunnat svara på tråden senaste dagarna. Jag grävde lite djupare ner i allt detta och fick mer information av min barndomsvän. Jag tog sedan upp detta med min fru hemma, ställde henne mot väggen med allt jag visste och krävde svar. Vi kan säga så här jag fick inga tydliga svar om vad som hänt och hon förnekar det mesta men jag hör/ser på henne att hon ljuger.

Svaren var inte i närheten av nog för att förklara vart hon varit och varför. Först försökte hon även ljuga att hon varit med en annan tjej ur gänget dessa kvällar, men det visste jag inte stämde och hon ändrade sin historia när hon förstod att jag hade viss info. 

Jag talade om för henne att det här är oacceptabelt för mig och lämnade. Jag bor nu hos min vän och min fru är i panikläge det ska gråtas och ringas och "Du måste tro mig, det var inget" "Jag ångrar att jag ens umgicks med han osv osv." 

Jag är ganska säker på att jag skiter i det här, jag har inget intresse av att fortsätta och försöka reparera nått med någon som jag nu anser saknar riktiga värderingar. Men jag vet inte jag ska sova här ett tag tänka på mitt  sen låta henne förklara när jag lugnat mig. Är fortfarande bara 80% säker att något har hänt mellan dem, men vill jag ha kvar någon som kan göra sånt som bara smyga med en karl bakom ryggen? 

Är detta för att jag alltid haft 0% svartsjuka, jag litar på allt hon gjort och aldrig ens haft tanken på att vara svartsjuk eller tro nått sånt om henne, jag anser det är härligt att slippa sånt skitdrama men kanske hon tycker jag ska vara lite svartis så hon får känslan att jag är rädd att nån ska ta henne från mig? Känna sig åtrod, trodde jag vissade dessa känslor på andra sätt men vem vet. 

Jag vet inte.

Vad tror ni? 

Tack för uppdateringen...

Det är ett jäkla svårt dilemma för den som är hemma det där med att partnern skall åka charter tillsammans med ett kompisgäng till södra Europa och diverse festställen.
    Jag tror det är relativt vanligt att både tjejer och killar hoppar över skaklarna. Och tycker man inte det är speciellt kul och har åsikter över att släppa iväg sin partner  på sådana resor är man kontrollerande och svartsjuk, och det är nästan det värsta man kan vara.

Men när folk känner sig fria, alkoholen flödar, solen skiner, intressanta människor, man är långt hemifrån och små möjligheter att något kommer fram, dessutom tillsammans med en hel ort med ungefär samma förutsättningar blir det lätt att för en stund glömma det man har hemma.
    Nu har ts haft turen att ha en barndomsvän som reagerat och tydligen haft mer sympatier till ts än frun.

Jag vet att jag riskerar att bli sågad efter fotknölarna men dristade mig att ha åsikter i en annan tråd här på fl som handlade om detta, och mycket riktigt.
    En samstämmig kör tyckte att det bara var frågan om kontroll.

En majoritet av alla som åker på detta viset är naturligtvis inte otrogna, och jag har ingen aning om hur du skall ställa dig till din fru. Allt beror på om hon kan vara ärlig och tala om vad som hänt och om du litar på att det hon berättar är sanning. Sen hur du ställer dig till det är en annan sak.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-05-09 11:35:18 följande:
    Låter som att din fru varit kreativ och snacka ihop sig med loverboy
    Ja, det gäller ju att rädda den situation som uppkommit med alla medel.
    T.o.m. att få loverboy att försäkra att inget hänt. Precis som om det skulle göra saken mer övertygande...
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-05-09 15:07:46 följande:
    Ja precis, och så jävla genomskinligt....

Intressant nog gjorde mitt ex likadant, hon hade snackat ihop sig med sin loverboy om en story ifall jag ringde upp honom och så satt hon och uppmanade mig att ringa upp honom för att bekräfta hennes story. Men det ingen av dem hade räknat med var att jag ringde upp hans fru istället, jävlar vilket liv det blev Flört
    Anonym 8238942384 skrev 2019-05-09 15:20:06 följande:
    Haha,  jag har också gjort det men då ville "loverboys" fru ha en affär med mig som hämd  
    Haha..KlockrentSkrattande

• Anonym (FYI)

Hej ts, nu har det gått några dagar. En uppdatering kanske.

• Anonym (FYI)
    Anonym (!) skrev 2019-05-13 20:23:40 följande:
    Undrar också hur det går för TS.
    Visst gör ju ts som han vill i sin egen tråd men det är synd när trådar bara dör.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (A) skrev 2019-08-02 15:45:58 följande:

Hur har det gått?

Ja, det hade varit väldigt intressant att få en uppdatering. Vet inte varför ts la ner men det såg ju inte så lovande ut för deras relation.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Taskigt läge..) skrev 2019-05-09 11:07:47 följande:

Hej alla! 

Tack för all feedback från allihopa kommer inte orka svara på er alla men har läst allt. 

Tänkte ni vill veta lite mer då det börjat bli lite komiskt det hela. 
    Jag bor fortfarande hos min vän pratat lite med min fru men har sagt att jag måste ha lite mer tid för mig själv innan jag orkar ta den stora konversationen för nu känns det som jag bara är förbannad och inte kommer lyssna. 

Men till det komiska, jag har fått en facebook-meddelande förfrågning från den här mannen min barndomsvän påstår att min fru varit med. Han har skrivit ett meddelande för att försäkra mig om att inget har hänt etc, detta är uppenbarligen gjort på min frus önskan. Varför han gör det? Beats me. Jag hade nog inte gjort det. Han har också gjort bort sig i meddelandet där han nämner att han inte var klar över att hon hade en man hemma och hade han vetat det skulle han aldrig ha umgåts med henne. Så hon har inte nämt det liskom... Så han har ju garanterat försökt varför skulle han annars hängt med henne. Så har hon gjort nått med han eller bara flörtat och hållt han runt fingret för uppmärksamhet? Lutar ju åt att dom gjort något.... KOMSIKT hela skiten. 

Blir väl att börja käka finduslådor och leva ungkarlsliv igen.... 

Ts...Har du börjat käka finduslådor än?  skulle vara intressant att få höra hur det gick.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FYI) skrev 2019-09-30 23:16:10 följande:
    Ts...Har du börjat käka finduslådor än?  skulle vara intressant att få höra hur det gick.
    Hej ts...Du har inte skrivit sedan 9 Maj så förmodligen har du lämnat tråden för gott.
    Men om du mot förmodan skulle titta in här någon gång skulle det vara väldigt intressant att få veta hur det gick...Om du fick reda på någon sanning, eller om ni fortfarande är ihop överhuvudtaget?
  • Anonym (FYI)

Undrar fortfarande hur detta drama slutade...??

• Anonym (FYI)
    Anonym (Man2) skrev 2020-02-19 20:54:02 följande:

Jag var på swingersklubb I helgen. Jag pratade med en kvinna där som jobbade som lärare, hon är gift sedan 13 år, hennes man jobbar som IT chef, de har flera barn ihop. Hon var där på swingersklubben tillsammans med hennes mans bästa vän och en tjekompis. Hennes man trodde hon var ute på middag, men i själva verket knullade hon som ett djur med hennes mans bästa vän. Det roligaste av allt var att hennes mans bästa vän var väldigt svartsjuk och klarade inte av att andra män än honom visade intresse för henne.

Så kan det vara.

Och ?
Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?