Inlägg från: Anonym (Bedragen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bedragen)

Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?

Mitt ex bedrog mig många gånger- med tiden fick jag stor erfarenhet av att avslöja honom. (Ja jag vet att jag inte borde stannat så länge men jag har känslor för honom som aldrig går över helt.)

TS- om du nu vet att hon ljuger om en sak på resan, kan du vara ganska säker på att hon kommer ljuga ända in i kaklet. Hon kommer alltså inte berätta sanningen någonsin med mindre att hon blir totalt överbevisad eller att det ger henne någon fördel på nåt vis.

Enligt mitt sätt att se har du två alternativ: antingen känner du att du älskar henne och kan förlåta och gå vidare-nysta inte mer i detta då utan gå vidare som om hon talar sanning om sin resa. Fråga aldrig mer om den för din egen skull! Lägg detta åt sidan och påbörja ett nytt kapitel med din fru. Se det som ?en gång är ingen gång...?. Men -tänk igenom först hur du ska ställa dig nästa gång hon vill ut och resa utan dig.

Eller så känner du att du måste veta sanningen så långt det är möjligt. Av någon anledning känner du att du inte klarar att se henne varje dag och undra vem hon egentligen är. I så fall behöver du samla bevis utan att hon förstår det under lång tid och du måste också för dig själv vara beredd på hur du ska agera när sanningen kommer fram. Du behöver själv smyga och undanhålla hur du känner. Det blir troligen mycket oro i ert förhållande. Du behöver också vara beredd på att ta emot väldigt mycket ilska och beskyllningar från din fru ( det är så obehagligt att bli avslöjad att man hamnar i försvarsställning). Du måste troligen ta till fula metoder också som att kolla efter kvitton från ställen hon varit på. Utan hennes vetskap luska med hennes väninnor, genom deras män kanske. Troligen finns bevis i hennes mobil, men...tveksamt att gå igenom den utan hennes tillåtelse rent juridiskt och om hon säger ok så har hon hunnit radera allt.

Välj själv! Tänk igenom noga hur du vill göra innan du agerar.

Sen vill jag bara säga att det där med vad som är viktigt för kvinnor och om de är lojala mot väninnor etc - det är olika förstås! Känner du din frus väninnor så kanske du kan förstå hur det funkar i just hennes krets. Däremot ska du inte tro att du vet hur din fru resonerar, OM hon varit otrogen utan att berätta självmant så har hon fler sidor än du känner.

Hur skulle jag göra själv då med mitt äktenskap i backspegeln? Tja för mig är ärlighet extremt viktigt. Jag har en stark magkänsla och mår dåligt när något inte stämmer. Mitt ex visade sig ljuga ledigt om allt som kunde medföra obehag för honom. Jag borde lämnat honom vid första lögnen och besparat mig själv flera års oro.

Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?