• John22

Tror du att alla kan vara otrogna?

Vadå kan? Klart att man "kan", precis som att alla "kan" mörda någon. Det finns dock gott om individer som aldrig någonsin skulle göra det, mig själv inräknad.

Har haft gott om chanser att utan någon som helst risk för att bli avslöjad ligga med sanslöst vackra kvinnor, men har inte haft några problem att avvisa dem varje gång.

Otrohet är för svaga, patetiska stackare.

• John22
    Sgtwolf skrev 2019-05-03 15:42:50 följande:
    Nä visst finns det de som aldrig är otrogna. Men frågan är då om just dom har högre moral eller att dom helt enkelt inte är intressanta nog att bli föremål för frestelser. Blir man konstant utsatt för frestelsen så är det en stor chans att rätt person dyker upp vid rätt tillfälle. Sen söker en del ett tillfälle att vara otrogen. För dom kommer att för eller senare hitta rätt person.

Men är ingen intresserad av en viss person så är risken ännu mindre att rätt dyker upp vid rätt tillfälle.

Nu blir det anekdotisk bevisföring. Men jag tror inte jag känner någon som antingen blivit utsatt för otrohet eller varit otrogen, med eller utan partnerns vetskap.

Det i sig behöver inte betyda att alla relationer har en otrohetsaffär.

Men vi kan väl säga att en av två kommer någon gång under sitt liv, att vara otrogen.
    De har högre moral och en gnutta självkontroll. Talar av egen erfarenhet.
Svar på tråden Tror du att alla kan vara otrogna?