Tror du att alla kan vara otrogna?
Jag är kvinna, och jag svarade att jag tror att vem som helst kan vara otrogen, ja. Precis som jag tror att alla har ett (ekonomiskt) pris när det gäller andra saker. Om man blir tillräckligt kåt på eller kär i någon som är tillräckligt attraktiv, och omständigheterna är de riktiga (eller felaktiga kanske man ska säga), och de omständigheter som gör att man inte kan vara öppen och lämna sin partner först också är de riktiga (eller felaktiga)... så JA.
Det är en glidande skala naturligtvis. På den vänstra kanten finns människor som har haft sex med många från tidig ålder, och där alla barnen är halvsyskon med varandra, och man lever på bidrag eller brottslig verksamhet... Detta är vanligt i vissa förorter och vissa landsortshålor. På den högra kanten finns huvudsakligen religiösa, som inte har sex före äktenskap, är emot skilsmässa och abort, och anser att ett äktenskap är ett heligt förbund som ska äras livet ut.
De längst till vänster är ofta otrogna, de längst till höger är nästan aldrig det... men de KAN vara det om priset är det rätta. Och så är det då alla varianter däremellan.