Inlägg från: Anonym (Ja, absolut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja, absolut)

Tror du att alla kan vara otrogna?

Ja, det tror jag absolut. För vissa sitter det dock väldigt väldigt långt inne. 

Sen beror det på vad parterna i ett förhållande anser vara otrohet. Vissa har ju extrema krav. 
    Viktigt är ju att man gemensamt bestämmer en riktlinje och håller sig till det. Om min partner anser att krama någon av motsatt kön är otrohet, ja då får jag ju välja om jag godtar det eller inte. (Gör jag inte, jag anser att det är extremt, just sayin´)
    Sen får jag ju hålla mig till det som vi kommit överens om eller riskera att min partner kommer på mig. 

Personligen är jag en sådan som inte är otrogen. Har alltid trott att jag inte kan vara det, men nu börjar jag tvivla. Vi har det fruktansvärt dåligt jag och min man just nu. Problemet är att han inte tycker det. 

Och plötsligt fullkomligt vimlar det av heta karlar överallt! Men har ännu inte varit otrogen. Kan dock inte säga säkert längre att jag inte kommer att vara det. Jag är till 99% övertygad om att jag inte kommer att vara otrogen, men trots allt finns en viss tvekan numer. 

• Anonym (Ja, absolut)

Ett ämne som fascinerar många tydligen, har en del att läsa i kapp. 

• Anonym (Ja, absolut)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-05-03 10:07:59 följande:
    Men varför kalla det för "otrohet", och på så sätt urholka ett begrepp som faktiskt har en bestämd betydelse? Man kan ju ha den regeln ändå, att partnern inte får krama någon av motsatt kön, inte får vara ensam med någon av motsatt kön, inte får chatta med personer av motsatt kön. Utan att kalla något av dessa beteenden för "otrohet", när det inte är det.

Däremot kan ju sådana beteenden LEDA till otrohet, även om jag personligen tycker att det går för långt att avskära sin partners kontakter med alla av motsatt kön, för att man är orolig för det. 

Det spelar väl ingen roll vad man kallar det? Om personen som drabbas känner sig sviken/bedragen är det samma känsla som om det förekommit penetrerande sex. Man kan även vara själsligt otrogen, det måste inte innebära sex. 

Svar på tråden Tror du att alla kan vara otrogna?