• AZN

Svenskt rekord i pappaledigt?

Hej. Jag har varit hemma i 14 månader med vårt första barn och i 20 månader med vårt andra barn. Sitter och funderar på om detta är något slags rekord i pappaledighet (eller om det är hästlängder ifrån). 

Så här kommer frågan: Har du (pappor, alltså) varit tjänstledig från jobbet för att ta hand om ditt barn längre än mig? Känner du någon som varit det? Känner du till någon som varit det?

Frågan handlar alltså om tjänstledighet från barnets födsel tills det att barnet börjar på förskolan (oavsett hur gammalt barnet är då), det är så jag mäter pappaledighet. Vet mycket väl att det är många mammor som slår mig med hästlängder, men det är inte det jag frågar efter.

Så. Låt höra. Är det någon pappa som slår mig?

Tacksam för svar

/ AZN

• Svar på tråden Svenskt rekord i pappaledigt?
  • AZN

Tack för alla svar. Det verkar finnas en del pappor som faktiskt slår mig med (med hästlängder i vissa fall). Roligt att veta. 

Tror att hur länge man är ledig med sina barn beror väldigt mycket på ens livssituation. Det ekonomiska spelar ju alltid in, samt även vad man vill och orkar med. Personligen har det känts väldigt givande att vara hemma med barnen, men nu börjar det klia i fingrarna ordentligt för att gå tillbaka till jobbet igen.

/ AZN

Svar på tråden Svenskt rekord i pappaledigt?