KlantSmurfen skrev 2019-06-19 00:32:03 följande:
"Nej, jag anmäler sällan inlägg och har hittills aldrig anmält mina egna."
Raderar moderatorerna inlägg som inte strider mot forumreglerna på långa vägar om man inte anmäler dem själv?
"Kastrullresan var ett försök att få dig att förstå hur växthusgaser fungerar"
Det är inte så växthusgaser fungerar men om du föreställer dig det uppenbara...ett växthus som släpper igenom solljus men inte infraröd strålning (värmestrålning) är det alltid en början.
"Det där med förklaring av innebörden i marknadsföring utifrån nya evolutionspsykologiska rön tycks bli en sandboxhanger av rang"
menar du i samma rang som den mindre genomtänkta förklaringen av växthuseffekten eller den helt frånvarande förklaringen av klimathotet?
Är något som är 20+ år nya rön?
Applications of Evolutionary Psychology in Marketing
citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download&rep=rep1&type=pdf
The Role for Signaling Theory and Receiver Psychology in Marketing | SpringerLink
link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-540-92784-6_9Aha, Youtubeklippet ska föreställa din egen förklaring av hur marknadsföring av idag tar hänsyn till evolutionspsykologiska teorier - till skillnad från gammal husmorsreklam
Apropå språkkultur så kan jag med egna ord berätta en stavningsregel som jag tror är så gott som absolut pålitlig. I svenskan blir det aldrig dubbelkonsonant för "m" när det finns en direkt efterföljande konsonant. Typ:
Svamla, humla, mumla, hymla,dymla, hamla, ramla, famla.
Vad jag också med egna ord försöker berätta är att det i värsta fall kan te sig en aning löjeväckande om någon som hånar Klybans språkhantering inte lärt sig stava till svamla.
Nåja, fenomenet med att kommunicera via ideologiskt eller religiöst korrekta semaforer är inte nytt - men har fått ett enormt uppsving i och med länkningsmöjligheten.
Inte sällan kan man om man följer länkarna i en ideologiskt korrekt semaforsamling konstatera att vissa av länkarna sedan åratal leder rakt ut i tomma intet - och detta utan att någon av dem som byter semaforsamlingar med varandra upptäckt detta, det vill säga försökt läsa innehållet i semaforen