Rataxes skrev 2019-05-07 13:37:14 följande:
Det är ju såklart omöjligt för en innerstadspajas från dumvänstern, med max 5 minuter till en dygnetruntbemannad polisstation, att förstå glesbygdsbors frustration över våldsmonopolets ignorans när de drabbas av upprepade inbrott och stölder och får se sina anmälningar läggas ned trots att det finns teknisk bevisning och utpekade gärningsmän.
Frustrationen hos dem blir ännu större när den enda gången våldsmonopolet visar sig är när de ska beslagta barnens epatraktorer som de lagt ner hundratals timmars arbete på.
Sitter man som innerstadspajas bakom säkerhetsdörrar och portkoder slipper man dessutom baksidan med att få sitt hem genomsökt av diverse slödder, som de få gånger de grips, släpps efter ett par timmar av tjänstgörande åklagare. De gånger de trots allt ställs inför rätta får de dessutom straffrabatt.
Min och många andras åsikt är att när man påbörjat ett inbrott i någons bostad, har man frånhändat sig sina medborgerliga rättigheter och får ta konsekvenserna av sitt handlande, även om detta skulle innebära att man drabbas av kroppsskada eller värre.
Det är nog ytterst få som har något emot Greta som person, däremot har jag och andra med mig åsikter om er kanonisering som inte är långt ifrån medeltidens katolska kyrka och gretakulten som fenomen.
Nu kan du fortsätta raljera och ironisera och invänta ryggdunkningar från din fårskock.
Din låtsasvärld är fylld av miljöer och människor. Tror du att du är den enda här som har någon erfarenhet av att bo på landet?
Det finns ingen dyrkan över Greta här. Det mesta utrymmet går åt till att bemöta alla påhopp och konspirationsteorier runt henne.