Crash Man skrev 2019-06-16 18:26:50 följande:
Nej, jag har inte gått off-topic. Jag använde Annika Strandhälls argumentation som ett exempel på hur klimatrörelsen agerar emotionellt. Det är fullkomligt irrelevant att använda en tv-serie som ett motargument mot kärnkraft. Detta är oavsett om Chernobyl är överdriven eller underdriven. Jag har ingen lust att diskutera Chernobyl. Detta är verkligen familjeliv i ett nötskal. Man presenterar argument för sin sak, argumenten ignoreras och det blir ett sidospår på en fullkomligt irrelevant petitess.
Det skulle även kunna vara så att jag inte har någon lust att argumentera en skitsak som Gretas betyg. Jag tror jag har nämnt tre gånger att det inte intresserar mig.
Jag vet mycket väl varför DN översätter artikeln till engelska. De vill ha fler klick och därmed få fler reklamintäkter. Svårare än så är det inte. Det är så man gör med dokusåpakändisar och det är lite det sagan om Greta börjar likna - en dokusåpa. Både du och Carina26 valde att fokusera på petitesser istället för att komma med sakliga argument.
Jag tror därmed att jag med gott samvete kan utnämna mig till vinnare i den här debatten. Inte för att vinna en debatt på familjeliv är särskilt svårt. En person som härmar svenske kocken från mupparna kan troligtvis vinna en debatt här.
Om någon kan presentera argument för varför Gretas aktivism är mer än känslostyrd symbolpolitik som inte har några effekter på klimatet så välkomnas de argumenten. Men inte från dig eller Carina26. Ni kommer ignoreras.
Ha en trevlig kväll.
Dock kvarstår faktum, du är en som gjort betygen till en sak, och nu förmedlar man nyheten om att betygen är utmärkta.
Så det är såna ad hominems som du som gjort Gretas betyg till ett intresse, för stackars Greta klarar inte skolan pga hon håller på att demonstrera för klimatet.
Nått man kablade ut, och där har du svaret till att det hamnar som översättning.
Som du förstår, hade man inte rest frågan om betygen, så hade de aldrig varit till allmän kännedom nu.
Detta är ett problem du skapat för dig själv, vill du inte prata om det, så sluta.
Men var gång du ifrågasätter denna, så förklarar jag för dig varför.
För det verkar du inte ens förstå, hur kommer det sig du inte förstår enkel skeenden?
Någonstans måste du väl förstå om man säger "Stackars Gretas betyg och när hon inte är i skolan en dag", ja, inget stackars här i betygen såg vi, därför föll hela det narrativet, vilket gör ad hominems flocken ledsna,
Och sen eftersom detta även når utan för landets gränser, så förmedlar man detta även på Engelska, givetvis
Vilket inte heller är något konstigt, då man gör detta dagligen och möta vad man tror är intressera för den internationella publiken.(och här finns intresse till 100% och stort)
Men saken är att vi kommer tillbaka hela tiden till ad hominem, för prata sak vill man inte.
Som du nu, hur kommer det sig?