Rataxes skrev 2019-05-07 13:37:14 följande:
Det är ju såklart omöjligt för en innerstadspajas från dumvänstern, med max 5 minuter till en dygnetruntbemannad polisstation, att förstå glesbygdsbors frustration över våldsmonopolets ignorans när de drabbas av upprepade inbrott och stölder och får se sina anmälningar läggas ned trots att det finns teknisk bevisning och utpekade gärningsmän.
Frustrationen hos dem blir ännu större när den enda gången våldsmonopolet visar sig är när de ska beslagta barnens epatraktorer som de lagt ner hundratals timmars arbete på.
Sitter man som innerstadspajas bakom säkerhetsdörrar och portkoder slipper man dessutom baksidan med att få sitt hem genomsökt av diverse slödder, som de få gånger de grips, släpps efter ett par timmar av tjänstgörande åklagare. De gånger de trots allt ställs inför rätta får de dessutom straffrabatt.
Min och många andras åsikt är att när man påbörjat ett inbrott i någons bostad, har man frånhändat sig sina medborgerliga rättigheter och får ta konsekvenserna av sitt handlande, även om detta skulle innebära att man drabbas av kroppsskada eller värre.
Det är nog ytterst få som har något emot Greta som person, däremot har jag och andra med mig åsikter om er kanonisering som inte är långt ifrån medeltidens katolska kyrka och gretakulten som fenomen.
Nu kan du fortsätta raljera och ironisera och invänta ryggdunkningar från din fårskock.
Jag bodde i Norrlands inland under många år av mitt vuxna liv, jag är väl medveten om hur det är att bo och leva i glesbygd - samt att de flesta som bor där är företagssamma och påhittiga på ett positivt sätt.
Jag ser inte kolerikernas riksförbund som representativt för glesbygden.
Min åsikt är att man inte skjuter inbrottstjuvar och lallar om att de får skylla sig själva om de dör.
Det är mycket bättre om de som har så svårt att anpassa sig till svenska värderingar får leka krig med tennsoldater i en ombonad miljö.
Vidare är det min åsikt att Greta Thunberg är en slags symbol som retar gallfeber på högerpopulister till viss del på grund av hennes budskap - men framförallt för att en ung tjej blir lyssnad på.
Det var väl likadant när den här unga pakistanska kvinnan,
Malala Yousafzai, fick fredpriset, då fick talibanerna tuppjuck
De hade ju redan skjtit henne en gång - som vore hon en inbrottstjuv i deras värderingsskåp!