Flash Gordon skrev 2019-05-02 11:28:10 följande:
Hon är ett barn med ett barns begreppsförmåga - på gott och ont. Hon har inte koll på området hon talar om. De enda svar hon lämnar är "vi måste lyssna på forskarna" coh "jorden går under". Ingenting konkret. Hon (eller snarare de bakom henne) utnyttjar det faktum att hon är ett baaaarn.
Så nu har jag kritiserat henne som person.
Syftet med att kritisera en MAKTHAVARE är bland annat att förnuftiga säger ifrån när MAKTHAVAREN gör något knasigt.
.
Men återigen. Det är inte så mycket Greta som industrin bakom som skaver.
OCH det faktum att så många rakt av, utan att tänka efter, köper det hon säger.
Det är inte nog så många som köper rakt av, de som gör det, köper nog rakt av, oavsett vad en person säger.
Jag ser det mera, här är en ung person som är uppriktigt sagt oroad. Hon använder tonåringens vokabulär och känslor. Hon är en tonåring, vi kan inte förvänta oss att hon agerar och resonerar som en 30-åring.
Och som jag sagt tidigare, har hon fått personer att tänka en gång till, innan man gör ett val, då har hon, utifrån det jag ser det, uppnått sitt syfte.
Det är det jag gillar med tonåringar, de kan brinna så mycket för en sak. De tänker inte alltid hela vägen fram och ofta brukar de blir mer lugna när de blir äldre.
Våra tonåringar ska skaka om oss vuxna, komma med jobbiga sanningar, och ifrågasätta våra val.
Och om folk köper rätt av vad hon säger, så är det ingen katastrof, det har funnits personer i historien som har haft större inflytande, men en agenda som inte varit så god om man så säger.