Flash Gordon skrev 2019-05-19 11:19:16 följande:
Snälla, läs inläggen ordentligt innan du svarar nästa gång så slipper vi en massa svammel om något som inte står - eller missar av sådant som faktiskt står.
All aktivitet har påverkan. Det skrev jag. Jag skrev också att en resa till London är en lyx man kan låta bli. Om man vill vara miljövänlig. Här är familjen Ernman-Thunberg antingen okunniga eller hycklar.
Det är du (och Greta) som påstår att det är panik. Varför har du det?
Nu tycker jag du ska sluta hyckla och hitta på vad andra har sagt och istället utgå utgå från att människor generellt fattar att det mest miljövänliga är att bara existera, eller helst inte ens det. Men eftersom människor generellt utgår från att man A ska ha ett liv och B ska fylla livet med något mer stimulerande än att bara andas så gör vi saker som påverkar miljön. Ett miljövänligt tänk begränsar sig allt som oftast är att välja det minst miljöovänliga alternativet så långt det går. Detta gäller även ditt för tillfället favorithatobjekt familjen Ernman-Thunberg. Man får alltså välja tåg isf för flyg och räkna det som ett miljövänligare alternativ.
Det är klart det är bråttom eftersom när man väl har bestämt hur man ska göra tar allt tid, tid och åter tid.