Lånehajen skrev 2019-05-20 16:24:37 följande:
Tråden vi befinner oss i handlar om huruvida Greta förtjänar ett fredspris eller inte. Du ser ändå inte relevansen att i det sammanhanget motivera sin åsikt genom att referera till vad hon faktiskt har eller inte har uträttat?
Då tror jag inte vi kommer längre med den här diskussionen. Du förstår tydligtvis inte skillnaden mellan sak och person och du försöker hela tiden vrida allt jag skriver till att ha en helt annan innebörd än vad jag faktiskt sagt.
Ska du använda dig av ad hominem är det för övrigt inte särskilt smart att i nästa stund själv sitta och fantisera ihop saker om din motdebattör.
Men fortsätt för all del att svamla om att jag skulle vara besatt av Greta. Du utgör ett bra exempel på vad som händer så fort någon gör minsta lilla rationella ifrågasättande av den här mediekarusellen.
Jag tror nog de flesta förtjänar ett fredspris, och med tanke på hur dåliga val man gjort.
Greta vore en av de bättre.
Nä, vi kommer inte längre, då du är mer intresserad av person än sak.
Och du förstår inte att Greta är där för lyfta miljön, inte att berätta hon minsann jobbat och forskat med det.
Så fort du säger nått om person i tron det ett argument, så är det ad hominem.
Och att du är mer intresserad att diskutera person, det har du väl inte missat?
Menar det är ju du som skriver, eller är det någon annan?
Och JA, du är besatt av Gretas person, och hitta sätt göra henne irrelevant.
Men säg den som gjort mer att lyfta denna fråga i närtid.
Detta hamnar under självförklarande.
Om hennes exponering och spridning ökar, så finns det inget att säga emot ett fredspris längre.
Men det får tiden utvisa, idag nä, inte tillräckligt för nått fredspris, men det har inte hindrat ge fredspris till personer som idag är diktator.
Obama, eller andra som man inte tänkte efter före man gav priset, och inte värda fredspriset.
Detta är en konstant problem för nobels fredspris, lägg ned priset och gör om det som de övriga Nobelprisen. är utformade.
Och att man måste uppnå nått innan man komemr på tal om att få ett Nobelpris.
Dock är Gretas person irrelevant, och man jagar henne med blåslampa högerextrema, som inte har nått och vinna med att ge sig på Greta.
Utan tvärtom, allt och förlora.