Missermajser skrev 2019-06-10 18:05:44 följande:
Om du enbart håller dig till forskningen så undrar jag om du snappat upp vad man egentligen syftar på för risker utöver de normala klimatförändringen.
Att du fördjupat dig i klimatbluffteoretikernas propaganda tvivlar jag inte på. Det är inte det jag frågar efter.
Vad är det för påverkan på klimatet forskarna ev. oroar sig för och som skiljer sig från den klimatförändring som alltid pågått?
klyban skrev 2019-06-10 19:12:59 följande:
Då hare du missat ~95% av forskningen.
Vilka forskare pratar vi om? Vilken fforskning? På vilken bas grundas denna forskning? Saknar vi rätt kontext/grund kan vad som helst se ut som ett hot. Man måste börja vid roten. Klimathotsforskningen bygger på antaganden och andras arbete. Visst kan man se vissa symptom men sätt dem i sitt rätta sammanhang och det avdramatiseras ganska snabbt.
Över 30 000 forkare har skrivit under på att klimathotet är bullshit. Varav 9000 av dessa har även phd.
Ni tror lika blint på "forskning"/"forskare" som religiösa människor anklagas för. Har dock inget emot eller se fel i tillit eller tro. Återigen spelar det roll vad och varför du tror på dessa.
Greta är lurad och verklighetsfrånvänd tillsammans med de som satt henne i denna positionen. Klmathotet existerar inte. Som sagt ligger redan gamla civilisationer under vatten och sand sedan länge. Isar har kommitt och gått sedan begynnelsen.