klyban skrev 2019-05-20 14:29:56 följande:
Finner inte du har argument faktiskt, utan du verkar lite besatt av att ad hominema Greta.
Då alla vet hon INTE är forskare, och inte heller har arbetat med det i en anställning så existerar ingen diskussion.
Detta är självförklarande, men ändå så går du tillbaka till person hela tiden.
Vad är det som gör dig så besatt av Gretas person som gör att du vill så extremt gärna bara prata om den?
Greta lyfter frågan och skapar uppmärksamhet kring frågan, men du vill lägga på mer och personligt och varför vi ska göra Greta irrelevant.
Och vilka akademiska prestationer har Greta gjort som gör att vi ska prata om dessa?
Som du förstår, det är konsensus bakom det Greta säger.
Och får nog tillstå att säga att jag inte tror på vad du säger längre, och just för du verkar så besatt av Greta som person.
Är du inte medveten om detta själv?
Undrar du det är så uppenbart.
Tråden vi befinner oss i handlar om huruvida Greta förtjänar ett fredspris eller inte. Du ser ändå inte relevansen att i det sammanhanget motivera sin åsikt genom att referera till vad hon faktiskt har eller inte har uträttat?
Då tror jag inte vi kommer längre med den här diskussionen. Du förstår tydligtvis inte skillnaden mellan sak och person och du försöker hela tiden vrida allt jag skriver till att ha en helt annan innebörd än vad jag faktiskt sagt.
Ska du använda dig av ad hominem är det för övrigt inte särskilt smart att i nästa stund själv sitta och fantisera ihop saker om din motdebattör.
Men fortsätt för all del att svamla om att jag skulle vara besatt av Greta. Du utgör ett bra exempel på vad som händer så fort någon gör minsta lilla rationella ifrågasättande av den här mediekarusellen.