sextiotalist skrev 2019-05-02 10:39:52 följande:
Nu har ju Trump blivit kritiserad bl.a för sina handlingar och uttalande. Men jag tycker det inte är OK att driva med hans utseende.
Men jag tycker det finns en signifikant skillnad. Greta har faktiskt aldrig varit oförskämd, varit elak och det är en skillnad att (även om jag inte gillar det oavsett vem man ironiserar över) kritisera en vuxen person som själv är duktig på att mangla andra, än en ung person som inte är elak någonstans.
Utöver detta så anser jag att man ska vara än mer återhållsam med kritik mot unga personer och endast påpeka det som är direkt olämpligt och om det behövs för att de ska göra bättre val.
Ja, och Greta blir kritiserad för sina handlingar och uttalanden. De är trots allt mer än lovligt korkade och tomma mellan varven.
-
Trump är vuxen och han är hård. Han spelar spelet tillbaka som han bemöts.
Greta är skörare. Hon är ett barn med en diagnos. Desto större skäl då kan man tycka att hennes föräldrar skyddar henne från uppmärksamheten. Istället gör de tvärtom.
Man måste förstå att om de spelar Gretas kort rätt så är hon snart ekonomiskt oberoende för resten av livet. Den publicitet hennes team skapar kring henne nu generar miljoner i intäkter till henne och familjen. Greta kan ägna de närmaste tio åren åt att bara åka runt och hålla föredrag för 100000 kr styck och sedan behöver hon inte göra ett dugg till i hela sitt liv.
.
Det sista du skriver beskriver exakt vad det handlar om: "
Utöver detta så anser jag att man ska vara än mer återhållsam med kritik mot unga personer"
Skicka fram ett baaarn och "man måste var mer återhållsam".
Så, alltså kan ingen vinna över ett barn för ingen får kritisera vad barnet gör, eller snarare i detta fall, används till. Världens bästa trick!