Inlägg från: Hararochkaniner |Visa alla inlägg
  • Hararochkaniner

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Ja. Hon har tvingat politiker att ha klimatpolitiken högst upp på agendan och försöker få folk att förstå att det är bråttom. 

Jag tycker dessutom att hon är hur cool som helst när hon kommer med sina flätor och läxar upp politiker och har större kunskaper än dem. 

Fler Gretor åt folket!

Kan de tokiga norrmännen ge fredspriset till Obama för att bara ha blivit vald till president så kan de ge den till Greta.

Jag tycker dessutom det är rejält komiskt hur komplexfyllda surgubbar och surgummor tjatar om att hon borde gå i skolan. Vad är problemet egentligen? Det kan ju inte vara av rädsla för att hon skulle få underkänt i något ämne? Hon har ju Aspergers! Hon läser boken en gång och får sedan alla rätt på provet. Och hon KD-fjompan som proklamerar att "Greta är ingen expert, hon är ett barn". Ja hon är ett barn, ett barn som har mer än tredubbelt så mycket kunskap inom området än henne. Komplex?

• Hararochkaniner
    slirren skrev 2019-05-05 10:08:53 följande:
    Hon har mig veterligen inte tvingat fram någonting konkret annat än att politiker har sprungit och och tagit selfies med henne. Det blir ju en gullig liten PR karusell som lyser klart en liten stund för att sedan slockna.

Att motivera att hon skall ha nobelpriset med att någon annan "dålig" kandidat också har fått det är ju lysande. Nästa person att få det är tiggaren på hörnet som återvinner PET-flaskor. Vad nästa steg nedåt i spiralen är vet jag inte riktigt.

Hade varit önskvärt om man kunde hitta och premiera exempelvis framsteg inom miljövänlig energi eller liknande.
    Det är ju synliga frontfigurer med ett stort pr-värde som till slut tvingar fram en förändring. Desto större opinion, massdemonstrationer och spaltutrymme en fråga får ju fortare går det för företagen och politiker till slut tag i saken.
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?