Anonym (V) skrev 2019-04-25 13:44:25 följande:
Det som krävs är bra kost och träning. Det räcker inte med några minuter utan börja med kanske 20-30 minuter 2-3 gånger i veckan. Det du ska träna är triceps, fler olika övningar för att du ska få med hela muskeln. Alla triceps övningar tränar olika delar av muskeln och därför är det viktigt att träna olika övningar. Men mitt tips är att du tränar hela kroppen och inte bara triceps. Träna helkropp men fokusera mer på triceps. Är gäddhänget av fett kommer det bara försvinna genom ett kaloriunderskott och träningen kommer ge muskler. Men du måste också veta att det inte går att punktförbränna fett och ligger du på ett kaloriunderskott kommer du förlora fett över hela kroppen och inte bara från gäddhänget. Finns ingen quick fix och det är omöjligt att säga hur lång tid det kommer ta. Men det beror helt på ditt utgångsläge och hur du lägger upp kosten och träningen, men ge det iallafall 6-12 månader. Har du bara lite gäddhäng kommer det ta kanske 3-6 månader, desto mer gäddhäng du har ju längre tid kommer det ta. Men äter du bra mat och ligger på ett kaloriunderskott samt tränar kommer du förr eller senare bli av med gäddhänget.
Jag tränar redan allt jag kan: motionscykel för armarna, promenad med rollatorn (klarar än så länge 15 minuter, men blir stadigt sämre), hantlar för att stärka ryggen, vattengympa med fokus på bålstabilitet.
Kosten kan jag se över, men jag är inte överviktig, BMI 20,2, och en dietist jag träffade tyckte att jag borde äta mer än jag gör.