Inlägg från: Anonym (Mollie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mollie)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

• Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (Mollie)

Jag blir så förvirrad eftersom han är så angelägen om att vi ska bli ?bästa vänner? som han säger! Sen säger han alltid ?gör som jag säger så kommer allting bli bra?

Många saker i mitt liv har verkligen bättre sen jag träffade honom, han kom in och styrde upp saker som jag inte kunde hantera osv och jag är verkligen kär i honom. Dock förstörs glädjen när han tar upp henne hela tiden!

• Anonym (Mollie)
    Anonym (Yikes!) skrev 2019-04-21 08:52:02 följande:
    Hör du dig själv? Massiv varningsflagg på det beteendet. Han kommer garanterat bli en mycket kontrollerande partner.

Prova att säga att du inte någonsin vill ha trekant med ytterligare en tjej, och definitivt inte hans ex, så han kan helt sluta prata om det och se hur han reagerar. Om han protesterar och fortsätter tjata så respekterar han inte dig alls. Snärj inte in dig mer med honom innan ni känner varandra bättre. Inte bo ihop, inte offra jobb och vänner för hans skull, inga gemensamma ekonomiska åtaganden.
    Han bor typ redan hos mig men han betalar ingen hyra och han står inte skriven hos mig. Jag har tagit ett lån på en bil som han ville ha som han betalar till mig varje månad. Jag har inga vänner kvar då han säger att dom inte var bra för mig. Jag hade en bästis men hon var rätt elak mot mig ändå.
  • Anonym (Mollie)

Det är tyvärr sant! Allting! Jag har alltid varit för snäll och råkat ut för folk som kör med mig. Han gör dock väldigt mycket för mig. Han styr upp och ordnar så det blir ordning och reda på saker som jag är slarvig med och mycket mera! Vi pratar så mycket framtid och kan kallar mig sin framtida fru mm. Jag är säker på att jag vill vara med honom förutom när han tar upp sitt ex! Känns konstigt att han vill att vi ska bli bästisar och sen ha sex ihop allihopa!

Tecum skrev 2019-04-21 17:40:39 följande:

Tänker som du, detta kan bara inte vara sant! Formulär 1A för hur en mogen 35-årig kvinna låter sig utnyttjas och det redan efter 5 månader.

Och om det är sant, förlåt så mycket men då sjunker min respekt för drabbade kvinnor ganska påtagligt...

• Anonym (Mollie)

Nej , jag har ingen funktionsnedsättning men jag är väldigt naiv och lättmanipulerad uppenbarligen! Tror alltid gott om alla! Allt han säger låter så bra, jag ska liksom bara förlita mig på honom säger han så kommer allting bli jättebra till slut.

Anonym (...) skrev 2019-04-21 22:27:24 följande:

Mollie, menar inte att vara elak nu, men har du någon slags intellektuell funktionsnedsättning? Jag tror att den här killen ljuger för dig. Han säger vad du längtar efter att höra om framtiden i utbyte mot att han bor gratis, äter gratis (eller?), får en bil som du äger och har betalningsansvar för (försäkring, skatt, avbetalningar på bilen) och jag gissar att om ni köper hus så blir det du som står på lånen. Har en känsla av att du har gett honom kontroll över din ekonomi (han styr upp, HA). Det är alltid en väldigt dålig ide att ge någon annan makten över ens ekonomiska och övriga liv. Sälj bilen, bli av med lånet och säg till honom att vill han ligga med sitt ex så blir det utan din medverkan och då är det slut. Normala människor är 1) mycket sällan bästisar med sin partners ex, 2) har inte sex med vare sig bästisar eller partners ex, 3) har en partner som vill ha sex med sitt ex. Dumpa den här killen, du är så lurad. Han har redan sex med sitt ex utan dig.

• Anonym (Mollie)
    Anonym (Erki) skrev 2019-04-22 10:03:31 följande:

Varför tog han inte billånet själv?

Han kan inte då han har skulder
  • Anonym (Mollie)
    GGN skrev 2019-04-22 11:51:15 följande:

Står bilen på honom??

På mig! En bil värd 250 000kr
  • Anonym (Mollie)
    detta99 skrev 2019-04-22 19:21:48 följande:

Du har inte en kille han har en älskarinna

Tror du?
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-22 20:26:57 följande:

Du skrev tidigare om att han styrde upp saker du inte kan hantera, vad är det? Så vet jag inte hur dina tankar går efter att ha läst allas kommentarer, eller hur du nu kommer att göra med honom. Vill du berätta?

Han har hjälpt mig mycket med mina barn som var väldigt utåtagerande och trotsiga, nu är dem lugna och lyssnar på mig/oss! Samt min ekonomi som jag hade noll koll på förrut. Han tar hand om sånt nu. Kommer stanna kvar och se hur det blir framöver. Han har inte nämt trekant med hans ex sen jag sa häromdagen att jag vill fokusera på oss och inte henne med i bilden. Han pratar dock med henne i telefonen varje dag, flera gånger om dagen..
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-23 21:10:22 följande:

Han har kanske fortfarande sex med sitt ex. Varför skulle han annars vilja ha henne och inte någon annan med på en trekant?Men ändå fortsätter han ha så mycket kontakt med henne?

Han verkar ju inte respektera dig för fem öre.

Han har alltid stått henne nära , dom har gått igenom mycket tillsammans säger han och dom har känt varandra i över 20 år så det blir svårt för mig att överträffa det. Jag hoppas ju att han ändå respekterar mig..
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-23 23:33:39 följande:

Om du inte hade kontroll på ekonomin förut, hur kan du då veta nåt om hur han sköter den? Bra eller dåligt liksom. Om han tar lån i ditt namn, för över dina pengar till sig själv dig ovetandes osv. Men du kanske inte bryr dig då han är så bra med barnen...

Och varför sa du inte ifrån istället, att du aldrig kommer vilja ha trekant med exet?

Har du hört honom prata med henne i telefon, vad pratar dom om isåfall?

Ibland har han haft henne i luren när han kommer hem från jobbet och då har han satt på högtalare så vi pratar alla tre. Dom berättar om deras planer i deras liv och hon pratar om vad som händer i hennes liv, det låter väldigt vänskapligt när vi pratar. Hon är trevlig och frågar mig saker osv och därför känns det inte heller som dom gör nåt bakom min rygg! Jag har sagt att det känns konstigt med just henne men jag sa ja till trekant med någon okänd från början . Det var han som tyckte att hans ex då var perfekt för då kunde vi samtlidigt bli vänner och då skulle jag känna mig mer trygg än med någon okänd!
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-24 08:59:29 följande:

Att de är så vänskapliga kan ju också vara ett sätt att dölja att något annat pågår bakom din rygg.

Att han är så angelägen om att ni ska ha trekant med just hans ex borde få dig att dra öronen åt dig.

Om det vore någon av dina vänner som befann sig i din situation,vad hade du gett dem för råd? Stanna eller gå?

Du måste försöka se på det här med andra ögon.

Jag har själv varit i din situation och jag vet hur det kan sluta.

Hur kan det sluta menar du?
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (-----------------) skrev 2019-04-24 11:24:36 följande:

Har dina föräldrar gått in o styrt upp det åt dig förut o ordnat upp saker, eftersom du inte verkar bry dig så mycket? Förlitar sig på dom för dom ordnar ändå allt typ. För du verkar rätt obekymrad, eller om du bara inte förstår???

Mitt ex tjänade mycket pengar och skötte allt så jag är van att pengar är inte nåt problem! Jag tjänade också bra då men nu jobbar jag inte lika mycket.Har alltid haft pengar men nu är det lite kärvt. Jag har nog inte förstått läget tror jag.
  • Anonym (Mollie)
    molly50 skrev 2019-04-24 15:55:26 följande:

Mitt ex var sjukligt svartsjuk och avskydde mitt ex. Han såg mig krama mitt ex när jag mötte honom på stan en gång och det räckte för att få honom att tro att jag var otrogen.

Han hade själv kontakt med sitt ex och var otrogen med henne.

Men det var jag som blev anklagad för att vara otrogen och fick ta emot både slag och stryptag.

Det var dessutom nära att jag miste kontakten med både mina vänner och familj då han trodde att jag var ute och var otrogen då jag umgicks med dem.

Det slutade alltid med bråk.

Jag fick under den perioden ett arv efter min pappa och farfar som båda hade gått bort och de pengarna lyckades han få mig att låna ut så han kunde köpa en ny bil.

Hade jag inte skrivit på ett kontrakt med honom så hade jag nog aldrig fått se skymten av de pengarna igen.

Men jag fick tillbaka dem igen.

Han ville också utföra sexakter som jag inte var det minsta intresserad av.

Snälla,låt dig inte luras av din pojkvän.

När du beskriver hur han beter sig så är det som att läsa om mitt ex.

Jag dumpade honom och det har jag aldrig ångrat.

Men oj, mycket av det du skrev stämmer in på hur vi har det nu. Har inte berättat allt här heller! Han är väldigt svartsjuk, har alla lösenord till mina sociala medier och blir arg och sur om jag pratar med nån kille men det jag inte har berättat här är att jag var otrogen mot honom tidigt i vår relation och jag ljög om det länge men sen berättade jag och det känns som om han straffar mig nu pga det. När det gäller sexet så är det förnedringssex rakt igenom. Det känns som om jag är skyldigt honom att göra som han säger nu eftersom jag var otrogen mot honom.
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Samma) skrev 2019-04-25 05:51:12 följande:

Samma grej hände mig ungefär... Men jag var betydligt mycket yngre än TS. Än idag (är dubbelt så gammal nu) så dras jag med de ekonomiska skulderna... Men värst av allt är nog de känslomässiga efterdyningarna!

Jag trodde han var guds gåva till kvinnorna, var blint förälskad och lät honom "äga" mig... Jag var tom. stolt över de "kärleksmärken" det blev på min kropp efter att han varit hos mig, det var ju bara ett bevis på att jag var älskad, hans....

Han pratade alltid om hur fin o snygg jag var och hur han ville ordna ett stort bröllop. Allt var väldigt övertygande. Han charmade alla....

Jag tror den där trevliga sidan av dessa män är det som gör dem LIVSFARLIGA! Även om deras aggressiva sida är det som lämnar trauman för livet...

Han ville mycket oxå tidigt i förhållandet. Bl.a. ha trekant. Gärna ville han ha två fruar, kom det senare fram.

Även han hade regelbundet sex med sitt ex, men det fick jag först veta många år senare... Jag var så blind att jag inte ville tro på det. Sedan skyllde han allt på henne, att det var hon som krävde sex för att han skulle få träffa deras barn....

Ack, denna typ av män vill jag aldrig mer ha nåt att göra med!!!!

SKYDDA DIG SJÄLV TS!!! KRAM!

Det är svårt att lämna eftersom vi blir mer och mer involverade i varandra, mina föräldrar älskar honom och alla tycker att han är så bra för mig osv. Snart ska vi även köpa en butik tillsammans , eller det är ju mina pengar och han kommer sköta hela den biten för jag arbetar med annat. Vad hans relation med hans ex gäller så kan det ju vara att hon är lika manipulerad hon som jag, jag känner ju inte henne och vet ingenting förutom det han har sagt till mig. Jag vill vara med honom samtidigt som det är han som styr allting, jag bara hakar på eftersom han lovar guld och gröna skogar.. och det där med 2 fruar som du skrev, nu när jag tänker efter så har han sagt att ?vi alla tre skulle kunna ha det så bra tillsammans ?....
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Yikes!) skrev 2019-04-25 09:43:03 följande:

Nej! Förstår du inget av vad vi säger, du ska INTE köper en verksamhet som du inte har insyn i eller kunskap nog att driva, de pengarna kan du se dig om i månen efter.

Hur ser det avtal ut kring det köpet? (Jag gissar att jag redan egentligen vet svaret, att det inte finns något avtal på papper).

Jag står med som ägare på avtalet
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (RedLibra) skrev 2019-04-25 19:01:33 följande:

Jag tycker inte att man ska klanka ner på TS. Det behöver inte vara så att den kvinna, eller man, som hamnar i en relation med en psykopat är viljesvag eller saknar karaktär på något vis. Många begåvade och framgångrika personer har åkt dit.

Man har helt enkelt haft oturen att bli föremål för fel persons intresse. Sedan är det kanske inte en slump vem som bli utvald. Finns det resurser, är man vacker, har man hög status mm så drar det spyflugorna till sockerbiten.

Personen lägger in en charmintensiv. Bekräftar positivt den person som man vill plundra. Det är vi alla svaga för. Sakta men säkert tar de över kontrollen och till slut så är offret helt insnärjt i skuldkänslor och framtvingade löften som alla vanliga människor känner sig bundna av. Dock inte psykopaten. Hen kan aldrig stå i skuld till någon och behöver aldrig hålla löften eller avtal. Därför är det meningslöst att försöka skriva avtal. Hen kommer först att skuldbelägga sitt offer och påstå att men inte visar lojalitet och förtroende. Om man till trots lyckas upprätta ett avtal så kommer de aldrig att följa det om det inte gynnar dem. Sätter man hårt mot hårt kommer psykopaten att använda hot och våld för att undgå ansvar.

Till TS

Om du skulle lyfta att du tycker att det går lite fort i er relation så kommer han att skuldbelägga dig för det också, kanske subtilt men du kommer att hamna under press. Det är det optimala beviset på att han inte älskar Dig. Gjorde han det och hade ens en gnutta respekt för Dig skulle han lyssna på det du säger. Egentligen ska han känna att du tycker att det inte känns bra. Utan att Du tog upp det.

Att han charmat dina föräldrar och andra i din omgivning ligger helt i linje med hur de fungerar. De vill göra dig isolerad och kontrollera dig. Då måste de som kan bli dina livlinor oskadliggöras.

Vad då göra?

Skaffa dig en kontakt via vårdcentral eller kvinnojour, privat psykologimottagning e dyl medans du har rörelsefriheten kvar. Du måste kanske spela med ett under en period. Observera hans beteende och se mönstret. Dokumentera det han gör och säger, bra att ha senare. När du fått stöd så måste du genomföra uppbrottet. Vänta inte för länge. Han kommer INTE att bli bättre. Bara värre.

Lycka till och jag håller tummarna för dig.

Vissa förstår inte hur dessa saker kan ske och jag vågar påstå att dem aldrig har råkat ut för en tvättäkta manipulerande människa ! Är man dessutom naiv/svag/lättmanipulerad mm så ÄR man ett lätt offer! Vissa skrattar åt en för att man är ?dum i huvudet? osv och jag klandrar ingen för det! Man hör själv i huvudet hur sjuka saker är vad som kommer ut ur munnen på honom men han är ju så jävla bra på att snacka omkull en! Lova saker och vara framåt, driven, charmig och självsäker!

Han har inte nämt sitt ex nu på ett tag, jag sa till honom att jag inte vill vara med henne helt enkelt! Vi får se om han börjar prata om det senare men jag kommer inte ingå i någon trekant med dom två oavsett!
  • Anonym (Mollie)
    Anonym (Erki) skrev 2019-04-26 21:43:33 följande:

Eh va?

Förnedringssex..?

Ja! Ska jag beskriva det här eller? Ska vara mild! När han fick reda på att jag hade varit otrogen tog han mig i nr 2 enbart flera ggr om dagen i flera dagar. Jag blödde och hade ont, han njöt över att jag hade ont precis som han hade ont i hjärtat sa han! Han är hårdhänt, ger mig lavetter i sexakten, jag är hans sexslav säger han! Det är ass to mouth och jag suger hans...efter att han har varit i mig när jag har mens.....mm!
  • Anonym (Mollie)
    plättarmedsylt skrev 2019-04-27 13:33:22 följande:

Men herregud. Varför stannar du kvar hos det här svinet, TS? De enda förklaringar du har gett har varit att dina föräldrar gillar honom, att han har uppfostrat dina barn och att han sköter ekonomin. Du skriver ingenting om att du faktiskt älskar honom! Jag har försökt fråga dig om du gör det, men du svarar inte. Jag tolkar det som att du inte älskar honom. Varför är du då tillsammans med honom? Tycker du inte att en relation ska bygga på kärlek?

Han har inte bara dåliga sidor , annars hade jag ju inte stannat kvar! Hans bra sidor älskar jag! Han har mycket humor, skrattar och sprider glädje , han är påhittig och driftig, har alltid mycket på gång, att vara med honom är ett äventyr , det händer nåt hela tiden , så ja jag älskar honom!
  • Anonym (Mollie)
    Ess skrev 2019-04-28 18:18:53 följande:

Jag tror hans känslor för dig dog när du var otrogen, nu är han bara kvar för att utnyttja dig. När du inte har något kvar som han vill ha och han känner att han hämnats tillräckligt, så kommer han dumpa dig.

Varför stannar du kvar när han uppenbart är både elak och utnyttjar dig?

Men verkar inte det lite väl långsökt? Långsiktig hämd menar du? Nu är det förhållandevis bra mellan oss, han har inte nämt sitt ex och han har inte pratat med henne öppet så att jag har hört! Han är väldigt upptagen med jobb nu.

Varför vara med någon man inte har känslor för, om det nu skulle vara så?
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex