Inlägg från: Anonym (Yikes!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yikes!)

Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 08:36:17 följande:

Jag blir så förvirrad eftersom han är så angelägen om att vi ska bli ?bästa vänner? som han säger! Sen säger han alltid ?gör som jag säger så kommer allting bli bra?

Många saker i mitt liv har verkligen bättre sen jag träffade honom, han kom in och styrde upp saker som jag inte kunde hantera osv och jag är verkligen kär i honom. Dock förstörs glädjen när han tar upp henne hela tiden!

Hör du dig själv? Massiv varningsflagg på det beteendet. Han kommer garanterat bli en mycket kontrollerande partner.

Prova att säga att du inte någonsin vill ha trekant med ytterligare en tjej, och definitivt inte hans ex, så han kan helt sluta prata om det och se hur han reagerar. Om han protesterar och fortsätter tjata så respekterar han inte dig alls. Snärj inte in dig mer med honom innan ni känner varandra bättre. Inte bo ihop, inte offra jobb och vänner för hans skull, inga gemensamma ekonomiska åtaganden.
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 09:17:00 följande:

Han bor typ redan hos mig men han betalar ingen hyra och han står inte skriven hos mig. Jag har tagit ett lån på en bil som han ville ha som han betalar till mig varje månad. Jag har inga vänner kvar då han säger att dom inte var bra för mig. Jag hade en bästis men hon var rätt elak mot mig ändå.

Men gumman, jag hoppas att du själv inser vad du skriver och förstår att jag redan på ditt första inlägg direkt kände igen typen. Du bara bekräftar mina fördomar. Han kommer utnyttja dig maximalt, eventuellt också stranda dig med ett barn han inte tänker ta ansvar för och lämna dig skuldsatt och utan självförtroende och kontaktnät.

Om du redan nu känner att han är allt du har, ska du veta att om ytterligare ett år ligger du ännu mer på minus och kommer ha manipulerats så att du sitter i ett skruvstäd.

Du kommer råka illa ut med den här mannen.
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-21 19:57:31 följande:

Det är tyvärr sant! Allting! Jag har alltid varit för snäll och råkat ut för folk som kör med mig. Han gör dock väldigt mycket för mig. Han styr upp och ordnar så det blir ordning och reda på saker som jag är slarvig med och mycket mera! Vi pratar så mycket framtid och kan kallar mig sin framtida fru mm. Jag är säker på att jag vill vara med honom förutom när han tar upp sitt ex! Känns konstigt att han vill att vi ska bli bästisar och sen ha sex ihop allihopa!

Styr han någonsin upp saker på ett sånt sätt att det inte är du som står med riskerna? Hur mycket pengar blir su oskyldig om han drar med bilen och slutar betala dig? Varför betalar han inte för ert gemensamma boende? Frågorna är många.
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Erki) skrev 2019-04-22 10:03:31 följande:

Varför tog han inte billånet själv?

För att han är en skojare med skulder upp över öronen som utnyttjar sin charm för att sätta andra i knepiga sitsar. Kan ge mig fan på att han sade till TS att han inte kunde ta lånet eftersom han fortfarande var ekonomiskt involverad med exet (inväntande av bodelning eller liknande) och inte ville att "den giriga haggan" skulle få delar av värdet för bilen. Därför kunde han såklart inte köpa den kontakt för pengar han GIVETVIS har heller utan var tvungen att låta någon annan ta ett lån för köpet. Att han sen missade det när pappret på bilen skulle skrivas och råkade skriva sitt eget namn var en oförarglig miss. Han och TS behöver dessutom såklart inte skriva något skuldebrev, de älskar ju varandra och ska gifta sig.

Att han inte betalar för boendet har säker en precis lika logisk förklaring, han är säkert snäll och ställer upp för barnens skull och betalar sitt gamla boende (exet ser nog inte krona av den påstådda utgiften) eller så "sparar" han till deras gemensamma framtid.

Det han "styr upp" åt TS är säkert också det ekonomiskt. Han har tillgång till konton och försäkrar att han betalar TS räkningar så inte hon som är såååå slarvig ska missa...
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-22 13:00:32 följande:

På mig! En bil värd 250 000kr

Har du altså lånat upp emot 250 000 kr till en bil som du äger men som körs av någon annan? En person som själv inte har råd med en sån bil överhuvudtaget. Har du koll på hur försäkringsskydd ser ut om han skulle kvadda den? Mitt tips är att sälja bilen innan något händer och du står där med en kvarts miljon i skulder.

Betalar han skatt och försäkring?
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-25 09:15:41 följande:

Det är svårt att lämna eftersom vi blir mer och mer involverade i varandra, mina föräldrar älskar honom och alla tycker att han är så bra för mig osv. Snart ska vi även köpa en butik tillsammans , eller det är ju mina pengar och han kommer sköta hela den biten för jag arbetar med annat. Vad hans relation med hans ex gäller så kan det ju vara att hon är lika manipulerad hon som jag, jag känner ju inte henne och vet ingenting förutom det han har sagt till mig. Jag vill vara med honom samtidigt som det är han som styr allting, jag bara hakar på eftersom han lovar guld och gröna skogar.. och det där med 2 fruar som du skrev, nu när jag tänker efter så har han sagt att ?vi alla tre skulle kunna ha det så bra tillsammans ?....

Nej! Förstår du inget av vad vi säger, du ska INTE köper en verksamhet som du inte har insyn i eller kunskap nog att driva, de pengarna kan du se dig om i månen efter.

Hur ser det avtal ut kring det köpet? (Jag gissar att jag redan egentligen vet svaret, att det inte finns något avtal på papper).
  • Anonym (Yikes!)
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-25 11:22:51 följande:

Jag står med som ägare på avtalet

Vet du vad som händer med din andel om verksamheten går i konkurs med skulder? Sätt dig in i riskerna innan du skriver på något över huvudtaget. Sannolikt så ska först och främst tillgångar säljas av för att fordringsägare ska få betalt, om det finns några pengar kvar efter det kan det hända att du får tillbaka din investering. I värsta fall ska det drivas som enskild firma med dig som solidariskt ansvarig och då kan du som privatperson stå kvar med skulder...

Föreslå istället att du möjligen köper lokalen och hyr ut den till hans verksamhet.
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex