Inlägg från: Bagar Bengtsson |Visa alla inlägg
  • Bagar Bengtsson

Han somnar

Du måste ta mera ansvar för hemmet. Städa, fixa disken, laga mat, fixa tvätten, byt till sommardäck-  avlasta! Man blir trött av att sköta allt sånt och då vill man bara sova. Ta med barnen ut så han får egentid.

Allt i ett förhållande handlar inte om sex. Prata med din man, han behöver säkert egentid, umgås med vänner, kanske få ta en weekend resa och gå på fotboll. massera hans fötter, hämta en öl när han kollar TV. Ge honom en spontan avsugning medans han intar sin öl. Förvänta dig inte något. Det är så avtändande att man förväntas ställa upp. Det tar verkligen bort den lilla sexlusten som finns kvar.

Detta svar får 96,2% av männen här inne när de inte får pippa...

Jag tycker du ska diskutera med mannen. Kanske han är mer sugen på morgonen. Sen är det väldigt avslappnade som någon sa att tjejen håller i kuken när man ska sova. 

• Bagar Bengtsson
    cleoeme skrev 2019-04-20 13:52:32 följande:
    Det är ju inte kvinnans fel att männen är grisar.

Om vi utgår från det du skriver att alla män är grisar och kvinnan gör allt i hemmet så betyder det ju att det är kvinnans fel att mannen beter sig så. Mamman sköter ju uppfostran och lär således sonen vad som är rätt och fel. Kvinnan ställer inte krav från dag 1 att man ska hjälpas åt i hushållet.

Jag vet att en kvinna i snitt gör mer hushållsjobb, likaväl som att mannen jobbar fler timmar på avlönat arbete.

Jag har själv varit hemma med barn. Den första tiden med första ungen var jobbig, man var lite nervös, tafatt, man var inte van. Sedan efter en tid blebv det roligt. Barn 2 var det roligt från första dagen. Visst är det dagar som är tuffare än andra, men jag lovar dig att mitt avlönade arbete är bra mycket jobbigare än att vara hemma med barn.

Tur att man har haft tur och bara träffat kvinnor som inte drar alla män över en kam. Som inte ger sex bara för husfrid eller som belöning. Som talar om när hon känner sig stressad och behöver vila upp sig. Jag förväntar mig att hon ställer upp för mig vilket de gör/gjort.

• Bagar Bengtsson
    cleoeme skrev 2019-04-20 15:21:28 följande:
    Well, jag skrev ju inte "alla män". Jag skrev "män". Jag förstår inte din logik? Du menar: är man en fullkomlig rövhatt och ingen säger åt en att sluta vara en rövhatt, så har man rätt till att fortsätta vara en rövhatt? Att då är det till och med den andra personens FEL att man är en rövhatt? För att ingen bad en att sluta vara en rövhatt.

Ska man läsa andras tankar? Jag och min tjej har helt olika syn på städning. Hon ser saker före mig- eller hon är petigare än mig :). Jag behöver inte städa bara för att det är en dammråtta under sängen. Jag städar oftast om hon säger till. Det stör dock henne mer vilket medför att hon tar ansvaret för städningen med viss hjälp av mig.

I köket är det jag som bestämmer. Hon är inte förtjust i att laga mat medans jag tycker om det. Visst lagar hon mat men inte ens ungarna tycker det blir nån höjdare men ibland är jag inte hemma. Samarbete heter det.

Jag säger verkligen till om den jag bor ihop med inte tar ansvar. Jag hoppas även de säger till mig.

Rövhatt kan ju du uppfatta mig som utan att jag tycker jag är det. Då måste du ju säga till eller göra något åt saken.

Svar på tråden Han somnar