-
Du vet ju inte om hans fru är ok med detta. En del är faktiskt det, i vår ålder. Det finns både kvinnor och män som har förlorat intresset för sex men som därför inte missunnar partnern detta. Du får försöka tänka dig att alla inte resonerar som du.Anonym (Äckligt) skrev 2019-04-18 21:47:05 följande:Om han väljer att ha sex med TS, är han allt annat än en fin människa!
-
Men snälla! Hon skrev så härAnonym (Äckligt) skrev 2019-04-18 22:27:25 följande:Men snälla! Hon skrev ju att han vill vara trogen!!
Hur går det ihop med din lilla teori att de skulle ha ett öppet förhållande?
¨Har en känsla av att han kommer försöka vara trogen ¨
Det är vad hon tror alltså, inget hon vet. Och även om han skulle ha känslan att han vill vara trogen så betyder inte det att hans fru inte är ok med att han inte är det.
Jag hade ingen som helst liten teori om ett öppet förhållande, för sådana fungerar ömsesidigt och det finns ingen som helst hint om detta i TS. Skrev inte ett ord om öppet förhållande så var fick du det ifrån?
-
Är han intresserad så fungerar det väldigt bra som du tänker dig.Anonym (anonym) skrev 2019-04-18 22:59:05 följande:
vissa kommentarer vet jag inte ens vad jag ska svara på...
det är väl ändå upp till honom att vara trogen eller otrogen mot sin fru. jag kan inte ta ansvar för det. värderar han sitt äktenskap och sin fru mer än ett ligg så borde han göra det, även om jag, 30 år yngre tjej, gör närmanden. eller är alla män styrda av kuken? det tror jag inte. helt ärligt känns han för lugn och fin för att vara otrogen. men man vet ju aldrig. kan ju vara värt ett försök. kan ju inte skada att sätta mig närmre honom och tillslut luta mig mot honom. om han inte reagerar tillbakadraget kan jag ju fortsätta genom att lägga en hand på hans ben eller så... eller vad har ni för tips på hur jag kan göra som kommer få honom för svag för att stå emot?
Och du ska inte bry dig om folk som bara skriver för att döma andra. -
Då har vi olika uppfattning om vad öppet förhållande är. För mig är det när båda har frihet att ligga med andra. Men så kan det vara. Jag kallar det alltså inte öppet förhållande och därför skrev jag inte heller det.Anonym (Äckligt) skrev 2019-04-18 22:53:10 följande:Jo, du skrev faktiskt att hans fru kanske är ok med att de ligger med andra. Det kallas öppet förhållande.
Tror inte en sekund på att frun vill att han knullar andra, i så fall skulle TS aldrig skrivit att hon tror att han vill vara trogen
Hur kan du ha någon uppfattning om vad frun vill eller inte vill? Någon du känner? Om du läser lite olika trådar här på sidan så finner du många som skriver att det är ok för dem om partnern knullar någon annan men partnern vill inte det ändå. Det skulle alltså vara långt ifrån unikt OM det är så. -
Du kan alltså inte acceptera att vi har olika uppfattning om vad ett öppet förhållande är. OK då lägger vi ner det.Anonym (Äckligt) skrev 2019-04-18 23:13:58 följande:DU skrev att frun kanske är ok med att de ligger med andra. Alltså öppet förhållande.
Men jag tror knappast att det är såi detta fallet, då TS säger sig "tro att han vill vara trogen ".
Hade de haft ett öppet förhållande så hade han inte behövt tänka på att vara trogen... -
Håller med om hela inlägget, men framför allt det sista där - skulle aldrig begära av någon att han aldrig skulle ha någon annan än mig livet ut.Elefantmannen2 skrev 2019-04-18 23:24:36 följande:
Håller med, du visar vad du vill och lägger beslutet på honom. Kör på. Din approach är också vettig.
Det finns vissa svikna själar som tillbringar sin tid i forumet att läsa alla trådar om otrohet för att påminna sig själva om "sveket" de upplevt. Gängse förfarande är att se ned på och förmana andra människor från höga hästar.
De inser sällan det omoraliska i det beteendet i sin kamp att bekämpa den omoraliska otroheten och det faktum att livslång tvåsamhet inte direkt verkar vara något människor trivs med.
-
Du ska göra precis som du skrev i #19Anonym (anonym) skrev 2019-04-18 23:16:21 följande:
tack ni andra för era kommentarer!
om nån har tips på hur jag kan närma mig honom så dela gärna med er :)
Vill han så blir det perfekt. -
Du läser ju inte vad jag skriver innan du försöker håna mig. Jag skrev så här i #20:Anonym (Äckligt) skrev 2019-04-19 00:01:48 följande:Ett öppet förhållande är när man får ha sex med andra.
Du definierar tydligen öppet förhållande annorlunda?
Vore ju iofs intressant att få veta hur DU definerar öppet förhållande?
¨Då har vi olika uppfattning om vad öppet förhållande är. För mig är det när båda har frihet att ligga med andra¨
För mig är ett förhållande öppet om det är öppet åt båda håll, annars är det inte öppet. FÖR MIG är det så alltså. -
Ja det är tråkigt med alla som bara skriver för att döma. Men de mår väl dåligt kan man tro och behöver avreagera sig. Tror jag alltså, jag är ingen psykolog så jag vet inte.Elefantmannen2 skrev 2019-04-19 19:56:39 följande:
P.S. Många har påtalat att just det här forumet har en väldigt dömande attityd rörande otrohet och extremt många trådar i ämnet. Det är min upplevelse också. Om man inte har för avsikt att diskutera på ett diskussionsforum är det märkligt i grunden? D.S.
När man väljer signaturer som ¨Äckligt¨ eller ¨Idiot¨ är det också rätt tydligt vad man har för avsikt. -
Nu är jag inte gift men ja, det är helt ok att min Lover har sex med andra, liksom han tycker att det är ok att jag knullar andra. Att ¨de flesta¨ inte tycker om tanken hör inte hit.Delilah2001 skrev 2019-04-20 00:38:30 följande:Så bara för att man reagerar på att en tjej planerar att förföra en gift man, och dessutom ber om tips och råd(!) Så är man dömande?
Jag är i så fall hellre den dömande personen än de personen som planerar att förföra en gift man.
Det är äckligt. Och idiotiskt.
Du tycker alltså det är okej att din man har sex med andra i ert hem, medan du är hemifrån en stund?
Det får stå för dig, de flesta tycker inte om tanken på att deras man knullar andra tjejer i soffan medan man är på påskmiddag.
Ja, just det ja.. Det är påsklov! Det förklarar ju saken... -
Gissar att du har ett stort behov att tryckar ner andra människor?Anonym (Pinsamt) skrev 2019-04-21 17:22:42 följande:Hon skiter i att han är gift, alltså är hon personlighetsstörd. Ingen snygg och intelligent tjej jag känt har föredragit 30 år äldre gifta män utan det är bara psykiskt störda individer som gör det, kvinnor som män. En man på 20 som gör allt för att få gifta kvinnor på 50 år att vara otrogna med honom är inte heller så sund.