Inlägg från: Anonym (Nätdejting4ever) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nätdejting4ever)

Killar - feminist som tjej?

Anonym (?) skrev 2019-04-18 18:32:59 följande:

Varför klarar du inte av att ge exempel på områden där kvinnan förtrycker mannen?

För att jag inte anser att kvinnan förtrycker mannen. Snarare är det systemet som gör det, så även när kvinnor förtrycks. I Sverige tycker jag dock att det är lite knepigt att tala om förtryck - det är att förminska de verkliga vidrigheter som pågår i t ex stora delar av Asien.
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 18:36:33 följande:

Du adresserade inte Hannas väl ställda och välmotiverade fråga utan börjar svamla om feminismen.

Varför svarar du inte på frågan? Är det bara kvinnor som öppet ska ta avstånd från idiotfeminismen medan männen inte öppet ska behöva ta avstånd från de som begår övergrepp mot kvinnor? Är det jämlikt anser du?

Kanske för att det år otroligt jobbigt och förnedrande att besvara frågor som redan har ett påstående och bestämt svar i... Det är som att allt vad intellektuell hederlighet och respekt för sina meningsmotståndare är som bortblåst... Och ja, det gäller människor från alla åsiktsläger. Själv försöker jag att inte hålla till i något läger alls.
    Iarwain skrev 2019-04-18 18:39:06 följande:

Definiera feminism, så kan jag säga om det är ett krav, eller inte-

Varför ska jag definiera feminismen åt dig? Du erkänner ju med blotta frågan att det finns lika många definitioner som det finns människor.
    Postman skrev 2019-04-18 18:49:48 följande:

Varifrån har du fått att män (antar att du menar män generellt) inte tar avstånd ifrån de som begår övergrepp?

Jag tror att en del feminister har bestämt sig för att män skiter i detta, och missar därför att de flesta visst tar avstånd.
    CarinaL26 skrev 2019-04-18 19:27:51 följande:

Helt rätt, mitt fel.

Kan du svara rakt och ärligt, utan tjuvnyp varför feminismen inte når ut som visades i opinionsundersökningen *kille* länkade till? Och ja, jobbar ideellt med jämställdhetsfrågor så kommentarer som *gör nåt själv då* duger ej.
    Cnowle skrev 2019-04-19 01:36:46 följande:

YouGov är totalt opålitligt. Använd aldrig den som källa. Tro aldrig på någon undersökning som bygger på den.

Eller så säger man bara, vänligt och ödmjukt: vi noterar detta och arbetar med att locka fler. Politikersvar, men ändå. :P
    Anonym (benet) skrev 2019-04-19 13:52:17 följande:

Vilka orättvisor drabbas män av, som inte feminism bryr sig om?

Att män dör tidigare t ex. Att de tvingas ut i krig. Att de får prostatacancer.

Man har valt att fokusera på att de gråter för lite framför film och på bröllop, och det är la bra men inte tillräckligt.
    Dr Nail skrev 2019-04-19 14:40:56 följande:

Du är för tydlig. Var mer vag!

Sorry, kan ej.
    Anonym (F) skrev 2019-04-19 20:25:00 följande:

Och vilka frågor som berör kvinnor i jämställdhetens namn brinner män för?

Att tjejer ska ligga mer. För det gör att vi alla får ligga mer.
    Cnowle skrev 2019-04-20 07:53:06 följande:

Du kan fortfarande inte dra såna slutsatser av en ?undersökning? från YouGov. Eftersom vem som helst kan anmäla sig till den finns det ingen som helst representativitet för befolkningen, och den blir synnerligen lätt att påverka. Andelen feminister i Sverige kan vara i princip vad som helst, vi vet helt enkelt inte.

Dock inte över 80 % för då hade samhället varit mer jämställt.
Svar på tråden Killar - feminist som tjej?