Anonym (...) skrev 2019-04-18 15:50:11 följande:
Ni män tror alltså att en feminist är en riktig jävla häxa som hatar män och vill trycka ner dem så gott det går? Fyfan vad ni har missuppfattat allting. Tycker jag läser detta ständigt. En feminist VILL ha jämställdhet och ser till alla människors lika värde. Vill du som man också det så är det en feministisk värdering hos dig. Vi tycker inte att vi är mer värda än män, men vi tycker att vi har LIKA MYCKET värde som en man. Tror du dejtat fler feminister än du tror. Alla vill inte skära halsen av dig för att du tjänar mer..
Vad du kallar dem för får stå för dig, jag tror som sagt INTE att feminismen kämpar för verklig jämställdhet utan snarare att de kämpar för rättvisa men enbart om kvinnor drabbas, får kvinnor det bättre än män så är det helt ok för feminismen. Har du någonsin hört en feminist stå upp för orättvisor som drabbar män?
Snarare är det du som verkar har noll koll på vad feminismen är och enbart gått på den allmänna och rätt felaktiga myten om att feminismen skulle stå för jämställdhet när verkligheten är att feminismen är splittrad i en mängd olika ideologier som alla har olika uppfattningar om vad jämställdhet betyder och hur den ska uppnås. Och där vissa av dem (tex radikalfeminismen) är väldigt extremistisk och strider mot alla demokratiska principer.
Att de inte vill skära halsen av mig vet jag redan, jag pratar om synen på jämställdhet och rättvisa inte om halshuggning.