Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Missbruk arbetsplats läkare

Eftersom du erkänt att du känner dig beroende kommer läkaren hjälpa dig att trappa ner i bästa fall - i värsta fall kommer han bara sluta skriva ut till dig rakt av. Han har ingen rätt att kontakta din arbetsgivare, men han kommer anteckna att du varit/läkemedelsberoende i din journal vilket kommer försvåra för dig inom vården i framtiden.

Jag skulle knappast kalla dig för missbrukare om du bara tar 4-6 citodon om dagen. Det är ingenting och kommer heller inte vara särskilt besvärligt för dig att sluta med om du vill eftersom de är så svaga.

• felicityporter

När jag menar att det kommer försvåra för dig inom vården menar jag inte i ditt yrke vill jag förtydliga. Jag menar när du söker vård i framtiden kommer du ha svårt att få medicin som verkligen hjälper (eftersom sanningen är att de flesta smärtlindrande mediciner som fungerar ÄR narkotikaklassade). Om du får ångest eller sömnbesvär är du också körd, tyvärr.

• felicityporter
    Anonym (Missbrukaren) skrev 2019-04-14 14:41:28 följande:

De skriver inget om det om ts trappar ner och slutar efter läkarens ordination. Jag missbrukade i många år men har ingen varning i min journal. Min fd har däremot men han konstrade så mycket så de blev sura och jävlades.

Då hade du tur. De skriver det i journalen i de allra flesta fallen även om du trappar ner, känner väldigt många som trappat ner läkemedel med läkares hjälp men de har i samtliga fall nedtecknats i journalen trots detta.
Svar på tråden Missbruk arbetsplats läkare