Inlägg från: nnnnnnnn |Visa alla inlägg
  • nnnnnnnn

5 Vägar Till Det Perfekta Bröllopet

Kul att det blev lyckat och givetvis är det bra med tips och råd, men jag måste säga emot på punkt 1:
    Runda bord - de bröllop jag varit på med runda bord har inte varit mer lyckade än vanliga.
    Tvärtom faktiskt!
    Då runda bord gärna är lite större för att fler ska få plats runt om, så betyder det att den som sitter mittemot är mycket längre bort än om man sitter vid ett vanligt rektangulärt bord. Så vid de runda borden har jag enbart haft 2 st att prata med dvs höger om mej + vänster om mej. Många gäster = hög ljudnivå. Så det har varit svårt att höra och prata med de som sitter längre bort.
    Vid rektangulära bord som oftast är smalare, så är det inga problem att prata med dem bredvid + mittemot och dess grannar = vi är 6 pers som hör varandra lätt och lätt kan prata med varandra, jämfört med 3 vid det runda bordet.

2. Är trevligt, men rymdes inte i vår budget. Vi tipsade däremot gästerna om hotell, vandrarhem + lånade ut vår lägenhet till rätt många gäster.

3. Håller med! Särskilt om de har barn. Har tyvärr sett för många fester där barnet/barnen alltid placeras vid mamman och pga traditionen att sära par, så är pappan för långt borta för att kunna dela på ansvaret.

4. Har inte varit ett problem tycker jag, tvärtom ett roligt inslag i festen. Man går inte på bröllop för att äta ostört och umgås med andra gäster, utan för att hylla brudparet.

5. Det förhöjer stämningen, men en bra vän som DJ:ar funkar i princip lika bra och kostar oftast en bråkdel.

6. Håller med! Släpp kraven! Fokusera på livet efter den dagen. Ta inga lån, de där blommorna som dör eller förrätten som äts upp är inte värt att börja sitt äktenskap på minus...

Svar på tråden 5 Vägar Till Det Perfekta Bröllopet