5 Vägar Till Det Perfekta Bröllopet
Hej!
Nu börjar vårkänslorna komma. Vi gifte oss förra sommaren. Och jag bara måste dela med mig av mina 5 bästa tips för ett riktigt lyckat bröllop.
1. Runda bord
Runda bord bidrar till öppna och roliga konversationer för gästerna. Alla kan prata med alla runt bordet vilket är betydligt svårare med klassiska fyrkantiga långbord.
2. Boka ett ställe där gäster har möjlighet att sova över
Det behöver inte vara långt från där gästerna bor. Men när gäster kan välja att sova över blir festen bra mycket roligare. Och dom som inte vill hålla igång halva natten, kan fortfarande ta en taxi hem.
3. Låt gästers respektive sitta vid samma bord
Syftet med ett bröllop är inte att gästerna ska skapa nya kontakter och hitta nya vänner. Målet är att alla ska ha så roligt som möjligt. Många känner sig mycket mer avslappnade med sin respektive vid samma bord. Det är önskvärt att sprida ut par, men låt gärna respektive sitta vid samma bord, men inte nödvändigtvis bredvid varandra.
4. Talen
Ett fantastiskt inslag men också en riktig festdödare. Låt er toastmaster och toastmadame vara tydliga här. Gärna tal, men håll det kort. Låt folk ha trevligt och umgås utan att avbrytas stup i kvarten.
5. Sist men inte minst - Boka ett riktigt bra liveband
Om ni har budget till det, så är det värt det. Era gäster är där för att ha kul, och ett bra live band som kör välkända festrykare drar en enkelt igång ett rykande dansgolv.
6. Ja, jag bjuder på en extra :) - Slappna av och ha kul
Ingen kommer att minnas varmrätten som hann kallna eller bordsdekorationerna som blev fel. Detta är er kväll och alla gästerna är där för er skull. Det är en magisk afton och det alla kommer att minnas är hur kul dom hade.
Vad tycker ni? Har ni något att tillägga? Håller ni med?
Dela gärna era egna erfarenheter och åsikter,
Kram
Astrid