• CH2O2

Varför ska jag äta det jag inte vill bara för att andra inte ska tycka att jag är tråkig?

Ingen kan bestämma vad du ska stoppa i magen, men du kommer att utesluta dig själv ur en väldigt social aktivitet, den gemensamma måltiden, och du kommer troligtvis uppfattas som tråkig. Det kan leda till att dina vänner inte längre vill hänga med dig, så du får väl bestämma om det är en risk du vill ta.

• CH2O2
    fialotta28 skrev 2019-04-11 11:43:55 följande:

Tack för alla svar!

Problemet är att det är många måltider som jag äter själv. Maken vill inte laga mat till bara sig själv och barnen är fast i pastaträsket med köttbullar, falukorv och körrfärssås. Det bästa hade ju varit om barnen äter grönsaker. För då hade vi kunnat äta samma saker men att barnen till exempel också tar potatis/ris/pasta till. Och jag bara tar grönsaker till proteinkällan.

Du kan väl göra grönsaker till dig själv? Och äta grönsaker och proteinkällan när de andra får kolhydrater till. Just grönsaker är ju väldigt enkelt att göra till en person (Eller två för din man lär väl också äta grönsaker).
Svar på tråden Varför ska jag äta det jag inte vill bara för att andra inte ska tycka att jag är tråkig?