Fornasetti skrev 2019-04-08 20:51:52 följande:
Vad tycker vi egentligen om det? När barnen kommer hem från kalas med godispåsar? Ja eller nej? Jag känner väl spontant att jag hellre skulle ge/få något annat än just godis? Vill man verkligen fortsätta socker-hetsa barnen EFTER kalaset med? Tänker att många uppskattar kanske att det tar slut när kalaset tar slut? Att kalasen just är en liten frizon.
Hur känner ni?
Jag har aldrig sett kalas eller godisintag som att sockerhetsa. Mina barn har kunnat hantera att äta lagom av det som bjuds på kalaset och sedan ätit godiset som kommit med fiskdammen.
När vi har haft kalas så är min erfarenhet att barnen inte äter så mycket av fikat under kalaset utan hellre leker och busar runt. Många bjuder också på både lite mat (korv med bröd, pizza eller liknande), sen fika och sen får de med sig godispåsen och äter lite godis efter kalaset.
Fiskdammen var mycket uppskattad när de var yngre!
Sen kan man ju blanda ut innehållet i påsen om man vill, små klistermärken eller tatueringar, suddgummifigurer, en ballong, en studsboll och liknande har varit populärt att få i påsen utöver lite lagom med godis.