• Lillamiia

BIM maj

Hej alla!

Har väntat på ÄL sedan jag hade den sist i januari, läser ofta bim trådarna men skriver aldrig in mig själv då jag sällan har ÄL. Nu är jag osäker men kan vara så att jag har haft ÄL precis.

Sambon och jag har försökt sedan förra sommaren. Är 31 och sambo 26. Hoppas vi alla får plus snart! Och grattis till trettitvå till plusset!

BIM-lista

1/5 elenoresara, luthia, Maya 889, 88Sandy

2/5 Trettitvå, Zyprexa, Rollan92, Lillamiia

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, Mela88, legenden123, t123, Grossess

7/5 jejja93, nervösanonym

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17

12/5 Pahm

13/5 Lunne, Lonelygirl92

14/5 fjompp91

16/5 Tessi1, LittleAngelbeat

18/5 Sirest01

19/5 babytjejen

21/5 CH90, Enniie

22/5 Pennie22

23/5 Lovalia

24/5 brallison

25/5 Lillapionen

26/5 fannylinnea

27/5 Nicciz

Pluslista;

25/4 Trettitvå -7

• Lillamiia
    legenden123 skrev 2019-05-04 08:28:36 följande:

OMG! Är detta ett plus?!?!?!

Det är dock bara ett svagt streck, men syns tydligt utan att anstränga sig.

Testade ju neg på bim-4 och bim-3, idag bim-1 - jag är i chock?!?!

Grattis!! Det ser ju positivt ut!
  • Lillamiia

(Ursäktar i förväg för ett negativt inlägg)

Skrev mig på bim listan den 2/5 men försvann lika fort denna gång med. Nu spelar det ingen roll riktigt för jag verkar inte ha haft ÄL ens. Är på dag 95 i cykeln och har varken ägglossat eller haft mens. Tagit grav test som var negativ. Börjar känna mig less på detta nu. Det känns som att det fungerar för alla andra men inte för mig. Jag är glad för er skull som plussat men känner mig mer och mer deprimerad för att jag känner mig så misslyckad då inget händer. Det känns som att något är fel. Även om det är normalt att det kan ta ett år av försök, så måste man ju bokstavligen ha ägglossning för att ens bli gravid. Skulle bli överlycklig om jag bara fick ha en normal menscykel. Då har jag ju fler chanser. Nu är vi redan inne på månad nio sen vi började försöka. Denna cykeln har sambon och jag legat ca 30 ggr och nu orkar jag inte mer.. någon som har varit med om liknande och blivit gravid fastän man knappt har ägglossning? Känner mig helt förstörd

• Lillamiia
    CH90 skrev 2019-05-08 16:20:59 följande:

Vet du varför din cykel är lång? ex, missfall eller slutat med piller eller liknande? 

Min längsta cykel var på 269 dagar.. hade då ett MA och infektion efter skrapning. Fick till sist provera för att försöka kicka igång allt. Men det gav noll resultat. Fattar precis hur kämpigt det kan vara! Men ge inte upp, det blir vår tur med :) 

Jag har haft mens tre ggr sen piller stopp, alla ggr har cykeln minskat för varje gång. Endast denna gång verkar det dröja. 269 dagar? Åh herregud vem är jag då att klaga. Det måste varit jättejobbigt.. hur går det för dig nu då? Ja jag hoppar mellan det positiva och negativa hela tiden. Ena dagen känner jag hopp medan nästa dag är jag förtvivlad. Tar inga ÄL test för att ja inte vill stressa. Tänker att de kommer väl när de kommer. Men i år har jag hittills tagit två grav test bara så kan inte tycka att jag känner mig stressad eller så. Bara less. Usch ja jag hoppas så gärna att det år vår tur snart.
  • Lillamiia
    CH90 skrev 2019-05-08 17:21:17 följande:

Kan ju fortfarande vara en liten omställning för kroppen bara. Men kolla med vårdcentralen om du kan få provera, det kanske hjälper för dig :) Japp så lång va den cykeln. Nu har den kommit igång igen (av sig själv) och vi är på vår 17e månad av försök nu, men kanske inte kan räkna med vissa månader. . Men iaf så länge sen vi började. Jag kollade med ÄL-test, mest för att hålla koll, inte för att stressa :) 

Ja det kanske är så. Var i kontakt med gyn förra månaden men det finns inget dom kan göra tyvärr

Skönt att de kom igång igen för dig även om det tog sin tid. Ja måste hålla ut men de är tufft. Får ja fråga hur gammal du är? Jo jag testade också ett tag med ÄL test men slutade då det inte fungerade för mig med oregelbundna cykler. Hur många dagar ligger du på i snitt varje cykel?
  • Lillamiia
    CH90 skrev 2019-05-08 17:46:54 följande:

Mm. vet precis hur de är.. fick vända mig till flera ställen innan det hände något.. När cykeln kom igång hade jag ca 38-39 dagar, men denna verkar bli 29 dagar. Kanske att min börjat stabilisera sig också :) Fyller 29 i höst. 

Jaså. Jag förstår. Då har du relativt ok cykel nu då vad sa dom till dig som gjorde att du fick söka dig till nya läkare? Oki! Ja fyller 32 i sommar
Svar på tråden BIM maj