• luthia

BIM maj

Hej!

Försöker bli gravid för första gången. Har haft en uppsjö olika preventivmedel (p-spruta/hormonspiral och nu senast p-ring) vilka har ställt till det med ägglossning etc. Tog ut p-ringen 28/3 och 1/4 eller 2/4 kom en blödning som varade i några dagar (antog att det var blödning pga uttaget av p-ringen). Sen av ren nyfikenhet började jag med ägglossningstest förra veckan för att försöka få ett hum om cykeln... och nu i söndags 14/4 var det som starkast och även igår fick jag ett positivt utslag på Äl-testet. Dessutom fick jag en typ geléaktig flytning i söndags och sen igår även jäkligt ömma bröstvårtor... så nu får vi se vad som händer!! Eftersom jag inte vet om jag hade mens 1/4 så får jag väl gissa att det var det... har alltså ingen aning om hur min cykel fungerar längre naturligt pga 13 år med olika preventivmedel. Så jag gissar nu på BIM 1/5.

• luthia

Vet inte om jag inbillar mig. Har haft ömma bröstvårtor sen äl-stickan visade positivt (15/4), reagerar starkt på lukter däribland mitt eget kiss (har inte urinvägsinfektion), igår morse när jag reste mig ur sängen snurrade världen ordentligt (brukar ha lågt blodtryck men det vet jag hur det känns), något uppsvullen mage och lite gasig (tmi kanske haha). Tänker ju göra mitt tidiga gravtest 26/4, men funderar på om allt det här kanske bara är sammanträffanden eller om det kanske är gravidsymtom..

• luthia

(BIM 1/5) Har fortfarande ömma bröstvårtor sen ÄL... upplever något stick i magen ibland men kanske inbillar mig, har huvudvärk och är riktigt jäkla grinig på min sambo emellanåt, tom så jag själv reagerar på humörsvängningarna. Känner mig uppsvullen. Idag fick jag en vit tjockare flytning, ev en droppe blod blandat i den. Var liksom lite lite ljust färgat rosa. Annars är jag HUR trött som helst, vill bara sova. Men det kan ju bero på att jag jobbar treskift eller att jag är pollenallergiker :P mentalt: going crazy, HUR kan det ta så lång tid från ÄL? Haha vill bara testa så jag vet nu..

• luthia

Antingen är jag skengravid eller så är det på riktigt. Den där vita mjölkflytningen hade jag inatt igen, kände ?aktivitet? i tjejmagen, glömde dessutom tillägga att jag är JÄTTEkänslig för dofter. Känner dofter precis överallt som jag annars inte reagerar på. Vill inte hoppas på för mycket men.

Kan ju lika gärna vara skengravid...

• luthia
    Maya 889 skrev 2019-04-24 14:43:27 följande:

Det låter ju otroligt lovande! Inte länge kvar tills du kan testa :) Hur länge har ni försökt?

Mina symptom känns idag som tidigare, lite aktivitet i tjejmagen men i övrigt nada.. Hoppas så mycket på denna gång att jag till och med bad imorse.. desperata tider.

Har haft oskyddat sex och halvförsökt se 14 månader tillbaka, men egentligen så är det nog ungefär 3 riktiga försök. Men från och med mars bestämde vi att vi skulle försöka helhjärtat!

Nu vill jag att tiden går liiiite snabbare så man kan få testa!

Det här är första gången vi försöker! Eftersom jag inte varit utan preventivmedel egentligen sen 13 år så vet jag ju inte hur kroppen egentligen funkar i cykeln. Jag kanske har PMS :P o därför känner av tjejmagen. Därför jag känner mig sur och uppsvälld. Tiden får utvisa helt enkelt..

Spännande!! Hoppas det går vägen den här gången!
  • luthia

Åh stooort grattis ????

Trettitvå skrev 2019-04-25 21:13:03 följande:

Måste dela detta med någon =) Fick detta på kvällsurin. Mannen ligger och sover bredvid mig. Så jag tänkte berätta för honom imorgon. Har köpt en tröja som det står storebror på till våran grabb. Hoppas verkligen skrutt vill stanna =)

Kanske uppfattas som skrivet i fel tråd men jag har BIM i maj.

[/

[quote=79587584][quote-nick]Trettitvå skrev 2019-04-25 21:13:03 följande:[/quote-nick]

Måste dela detta med någon =) Fick detta på kvällsurin. Mannen ligger och sover bredvid mig. Så jag tänkte berätta för honom imorgon. Har köpt en tröja som det står storebror på till våran grabb. Hoppas verkligen skrutt vill stanna =)

Kanske uppfattas som skrivet i fel tråd men jag har BIM i maj.

• luthia

Håller tummarna för att det är ett bra tecken! Jag har haft ömma bröstvårtor sen äl 14-15/4, har det fortfarande... BIM 1/5. Tog ett testa tidigt-test idag, negativt :( har skrivit om mina symtom tidigare, men kan bara säga att de fortfarande är kvar!

legenden123 skrev 2019-04-26 21:56:11 följande:

Är endast på äl+5 men kände idag när jag duschade att mina bröstvårtor va så ömma och gjorde ont när jag rörde dom.

Har typ aldrig hänt förut, hoppas det är ett bra tecken - men det är ju många dagar kvar innan bim den 5 maj!

Kan känna att jag är lite tröttare än vanligt, men det kan ha o göra med värmen, jobbet och att jag i förrigår drog ut en tand..

Har ni andra fått några symtom?

• luthia

Upptäckte nu ikväll en ljusrosa lite tjockare flytning. Jag förstår ingenting?

• luthia

Är det inte försent då? Äl+12 eller BIM-5... har som mensvärk så känns mer som att det sitter i äggstockarna. Kanske mensen som kommer tidigare än jag trott!

Smlan skrev 2019-04-26 22:59:02 följande:

Kanske en nidblödning? :)

• luthia

Jag har nog pga alla hormoner genom åren lyckats förkorta min cykel, för mensen kom igår redan. Vi får försöka på nytt helt enkelt, tror att ÄL är 9/5 och BIM då 22/5.

1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy 

2/5 Trettitvå, Zyprexa, Rollan92 

3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94 

4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned 

5/5 ok1020, Evi82, Irene122, Mela88, legenden123, t123, Grossess

7/5 jejja93, nervösanonym

8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy

9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20 

11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17 

12/5 Pahm 

13/5 Lunne, Lonelygirl92 

14/5 fjompp91