Designstudenter skrev 2019-04-04 10:48:22 följande:
Hej allihopa!
Vi är några studenter som studerar industridesign vid Umeå Universitet.
Vi har nu ett projekt där vi undersöker framtida koncept kring rengöring och hantering av textilier och hoppas, genom att diskutera detta ämne här på familjeliv, nå vår målgrupp.
Vi undrar vad upplever ni är det jobbigaste/värsta med att tvätta? Vad är det roligaste/smidigaste? Vad för utrustning använder ni och vart är den placerad i ert hem? Om ni fick drömma helt, hur tror ni att tvättning kommer att se ut i framtiden?
ALLA tankar och svar rörande alla aspekter av tvätt uppskattas!
Tack på förhand,
Designstudenterna :D
Det jobbigaste för mig är att vika tvätten när den är tvättad och torkad.
Men också jobbigt att torka tvätten då vi inte har en separat tvättstuga i huset utan sköter tvätten i badrummet. Med två barn och två vuxna som tränar flera ggr i veckan och gör av med mycket kläder och handdukar etc så svämmar det över av sån som ska tvättas, sånt som hänger på tork och sånt som är torrt och ska vikas in. Känns som en evighetssyssla och tvätten som hänger på tork tar upp stor yta i badrummet och ibland även i andra rum.
Vi har tumlare men jag tumlar bara lakan och handdukar, gillar inte att tumla kläder. Jag skulle vilja ha en smart torkställning som kunde bygga på höjden för att kunna hänga mycket på liten yta.