Inlägg från: LittleAngelbeat |Visa alla inlägg
  • LittleAngelbeat

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Zzaara skrev 2019-05-02 14:00:33 följande:

Nu har jag också köpt äl test :) mensen slutatde i tisdags så nu är det dags att jobba lite igen HAHA

Hur går det för dig ?

Tycker sådant är jätte spännande! Hoppas du hittar din äl med dom :D

Jadu jag har fått rätt starka utslag på testerna både idag och igår (se bild nedanför) är dock osäker om det är positivt eller bara en stegring att det närmar sig. Tänker att jag borde se imorgon om det går ner eller blir starkare. Har lite ont i äggstockarna så hoppas på att det är äl. Enligt appen skulle äl vara någonstans mellan 1-4e maj så får se om det ger Positivt utslag i dagarna :D

Haha hoppas lite för sambons skull med att det ger Positivt utslag då han börjar bli galen på att jag är hyper över minsta lilla förändring på stickorna. XD

Lägg gärna upp hur det ser ut för dig sen om någon vecka :D

• LittleAngelbeat

Blev lite smått hyper precis! Fick för första gången ett positivt utslag på ägglossningstestet.

Mådde lite extra dåligt igår kväll så gissade att det kunde vara ägglossning så tog testet 3 gånger under dagen/ kvällen. Och trots starkt utslag så var det inte helt positivt så testade nu vid kl 18 idag och då var det klara resultat.

Har haft samlag dagligen under denna veckan så håller tummarna att det tar sig! :D hoppas dagarna går fort nu så man kan få ett svar :D

• LittleAngelbeat
    sanfo1 skrev 2019-05-03 20:56:31 följande:

Hej allihoppa!

Har en fråga om graviditetstest och om någon har haft en liknande erfarenhet. Känt mig allmänt konstig, pirr i livmodern, molvärk och ömma bröst. Även väldigt häftigt humör haha.

Har bim om 2 dagar. Tog 2 gravtest som va väääldigt svagt positiva som sedan blev rosa och tydliga efter det torkat.

Vad tror ni?

Har ingen erfarenhet av just gravid test men kan rekommendera dig att gå med i gruppen BIM Maj. Finns många tjejer där som pratar om just symtom/ test och flera som har barn sedan tidigare också så man lär sig jätte mycket. :D skriv samma där och lägg in bild om ingen av tjejerna här ger ett bra svar tidigare :D
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-07 09:39:19 följande:

ååå håller verkligen tummarna nu :) 

Tack!! Håller tummarna för att du får positivt på ägglossningstesten snart också. Har du sett något på dom ännu? Kan ifs vara lite tidigt än så länge?.

Sitter själv och inväntar måndag/ tisdag så jag kan ta ett graviditetstest. Har haft tryck i livmodern i några dagar nu och hoppas det är den där molvärken som alla pratar om. Känns som en blandning av mensvärk och när man är så kissnödig att blåsan gör ont. Helt skum känsla. :S
  • LittleAngelbeat
    Luffaren skrev 2019-05-07 17:03:13 följande:

Jag är så himla otålig att vänta tills man får mens. Vill bara veta nu!!.

Tog ett clear blue early idag och det visade negativt. Är på ÄL +11. Tog då inte morgonurin vilket skulle ha gjorts. Kan man fortfarande hoppas fastän det visar negativt?. Ska ha min mens efter 4 dagar

Förstår helt den känslan! Är på ÄL + 4 idag. 7-8dagar till BIM. Känns som tiden går så sjukt långsamt för att kolla upp om det blev något..

Skulle inte ge upp hoppet ännu! Flera stycken i BIM Maj tråden fick sitt plus dagen innan mensen och såg inget på sina test 3 dagar innan mensen.

Enligt många sidor så får du säkrast resultat dagen innan då man inte producerar så mycket hormon innan dess som ger ett positivt utslag på testet.

Håller tummarna för dig!
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-08 08:17:53 följande:

Fick testen i måndags och jag tar bara testen på mårgonen så två stickor har jag hunnit med, Men ingen har visat något en.

Men enligt alla "appar" så ska jag ha äl 7/5-8/5-10/5-11/5 haha jag är så nervös att missar så jag har 5 st appar :)

Gäller att ligga nudå HAHA.

jag hoppas verkligen att det är posetivt för dig :) 

du måste berätta om alla dina symtomer. 

blir alldedes lysisk på jobbet :) 

kram

Hur går det för dig med dina tester? :D

Blivit något positivt resultat ännu?

Själv är jag på äl+10 idag och molvärken har dämpats och nästan försvunnit. Igår eftermiddag började brösten ömma men intalade mig att jag det nog var mina önskemål och la det åt sidan, precis innan läggdags så var det så pass ömma att jag fick be sambon massera dom i 2h för att kunna somna xD

Idag har brösten ömmat lika illa som igår och alla intalade tankar om önsketänkande är motbevivade. ( Tänkte att man kanske inte får ömma bröst om det är stora xD ) nu på kvällen åt jag lite lakrits som jag älskar och har suttit med en spy hink i knät sedan dess då jag började må sjukt illa..

Ska ta graviditet test på onsdag då jag har bim. Ev tisdag om jag inte kan hålla mig! Vill inte få upp hoppet men just nu känns det lovande!
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-15 07:45:36 följande:

God morgon. jag tycker att testen har visat bra, jag fick posertivt i helgen som var. ska ta ett kort ikväll och visa dig. så nu håller jag tummarna på att det fäster. 

man är ju såå ivrig så man vill ta ett gravtest varje dag :) 

Både måndag och tisdag har passerat så hur har det gått för dig ? 

Ja det är många som pratar om molvärk är det när man känner blandning mellan mensvärk och kissnöding ?  

Åhh vad kul! Ta jätte gärna kort :D

Jodå efter mycket ångest, nervositet och symptom så tog jag ett graviditetstest igår och det var positivt! Trodde aldrig att det skulle ta sig på första försöket! Så himla glad. Ringde BM idag och har tid för inskrivning v10 så om ca 1månad ungefär. Nu ska man bara ta sig till v12 för att kunna njuta till fullo.

Tog 2 tester av olika slag bara för att vara helt 100 att jag var gravid. Dock med alla kissande och molvärken och smärtan i brösten så går det inte förneka det längre xD
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-15 13:09:22 följande:

Hej. sambon skickade kort  så jag kunde skicka det till dig idag :) 

Den översta är 7 maj sen 2 st 8 maj osv. tyvärr låg vi inte med varandra den 10e men dagen innan och dagen efter. vi var rätt trötta på att ligga .

åå jag vill också nu, tycker det är lite jobbigt eftersom ingen annan i min vän krets är gravid, hade varit lättare om jag hade någon som man känner som man kan dela känslor med förutom gubben 

är så glad för eran skull.

Va kul! Vi låg dagen innan och samma dag jag hade äl men inte dagen efter. Man tappar suget när man tvingar sig själv att ha sex så ofta. Själva har vi bara haft sex en gång efter ägglossning och nu när jag plussade så har jag ont i livmodern och är rädd för missfall så han får inte röra på mig ännu xD

Förstår helt det där med att dela det med någon. Ingen runt mig vet ens att vi försöker då jag inte vill dra focuset från min lillasyster som fick barn nyligen (+ är inte så nära min familj) ingen av de jag umgås med är gravida heller så blir tufft när man vill prata av sig. Vi bestämde att vi ska berätta för mina svärföräldrar i helgen så jag har lite stöd om det tyvärr skulle gå fel och även kunna prata av mig. (Står min svärmor jätte nära)

Håller tummarna och tår för att det ska gå bra för er också!

Har du fått några symptom ännu?
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-15 21:48:11 följande:

Ja man tappar suget snabbt.

Om du behöver prata så är det bara att skriva eller ringa.

Jag tycker det är rätt skönt ibland att prata med någon som inte vet något annat en problemet man pratar om :)

Gäller att vi stöttar varandra i svåra sitvationer men lika vilktigt att dela glädje.

Nog om det.

Jag är faktiskt ovanligt lugn. Känner ingen nyfikenhet eller stress för att ta gravtest, förra gången var jag sååå stressat och gjorde cr 10 test????

Jag kommer inte ihåg men hur snabbt kännde du av något?

Kraaam

Tack snälla <3 detsamma gäller dig också!

Är aktiv här dagligen annars får du gärna lägga till mig på Facebook om du vill :)

Åhh det måste vara rätt skönt ändå att inte vara stressad över det? Jag var rätt lugn fram till dagen innan jag tog testerna.

Jag fick första riktiga symptomen äl+5 då de började spänna och göra ont i livmodern. Hade börjat kännas äl+3 men intalade mig att det var smärta efter ägglossningen. På äl+9 gjorde brösten jätte ont.

Har skrivit äl dag för dag på bloggen om du vill läsa :)

nouw.com/michaelajohansson/fran-al-till-al-10-dag-for-dag-35926588

Just är jag bara sjukt rädd för missfall.. överväger att köpa lite graviditetstestet och kunna kolla i bland xD

Har bokat hälsosamtal men fick inte tid förens v 10+6.. känns väldigt långt bort då jag mellan v11-14 ska hinna med både inskrivningen och kub också utan att behöva ta ledigt från jobbet..
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-16 11:31:05 följande:

Tack <3

jag har facebook men är inte så aktiv när.hänger mer på instagram.

ja det är skönt att inte vara så stressad. men tror inte att det har tagit sig heller, känner ingenting, ( det gjorde jag inte för 10 år sen heller då jag upptäckte att jag gravis i V12.) så man vet aldrig. 

Gjorde ett test i morse men det visade inget tyvärr. men det är ju lite tidigt :) 

Jag hoppas sååå mycket. 

jag var in på din blogg och läste, va kul att får följa med på din resa:) 

varför skulle du få missfall?

försök att inte tänka på det så mycket, det är otroligt många som INTE får missfall.

Åhh måste vara rätt skönt att upptäcka det när man tagit sig igenom de mest ovissa veckorna? Blev det jobbigt och stressigt med inskrivning, hälsosamtal och ev kub om du gjorde det när du fick reda på det så sent?

Hoppas med dig att det ska ta sig! Finns få saker som är så spännande :D

Hmm jag oroar mig väl för missfall då det gick på första ägglossningen och första försöket. Brukar ha sådan otur med allt jag gör så det känns lite för bra för att vara sant att det skulle gå felfritt på en gång.

Hade hoppats att jag skulle få en tidig inskrivning nu när jag ringde tidigt men har inte tid förens v11 så känns lite tufft
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-17 07:05:00 följande:

ja det blev ganska tufft för jag var tvungen att fatta snabba beslut. 

Jag var ung och hade inget stadigt förhållade.

hade inte det jag ville ge barnet så jag valde bort det. fick en akut tid för abort. 

jätte konstigt att jag inte kännde något. det ända jag märkte var att brösten blev mer "fasta" såg ut som jag hade sillisar HAHA , men jag kan få så ibland när jag ska ha mens så inget konstigt. 

ååh jag håller också tummarna, igår hade jag som en lätt mensverk innan jag skulle sova. det är allt tyvärr. 

jag förstår din oro men du måste försöka slå bort dom tankarna, finns inget som tyder på att du skulle få det.

kan du inte kolla med en annan mottagning då ? måste ju finnas fler tex, gran staden ? 

Måste ha varit en tufft beslut att fatta :( har de alltid känns som rätt beslut eller något du haft ångest för efteråt?

Haha Jo att brösten blir fast är ett stort +! Speciellt i början så här till sommaren då det ser sjukt snyggt ut i tröjor och badkläder xD

Hade sån panik i natt dock då vi hade sex för första gången sen ägglossning och jag blev skit konstigt efter. Blev yr så det svartnade, spydde och hade sådana kramper att det rann svett överallt så stod i frysen i säker 30min xD enligt 1177 är det vanligt i början då livmodern är öm så här blir det inget sex förens v 12 :p Har ringt runt men det finns inget ledig i min kommun och tydligen vill de inte att man skriver in sig i andra kommuner av pappers skäl.. så får vänta 6veckor. Gick in i v5 idag så hoppas tiden går fort <3

Håller tummarna att mensvärken du kände var ägget som fäste! När har du beräknad mens?
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-17 15:20:29 följande:

Det har alltid känns som ett rätt beslut. jag hade inte varit där jag är idag om jag hade haft barnet kvar. ibland kan jag tänka attjag kunde ha haft ett barn på 10 år men inget jag lider över. jag täkner alltid. - har jag det jag vill ge barnet? ja eller nej. och det hade jag inte så det var rätt beslut.

ja verkligen nästan så man vill gå utan bh :) 

shit vad obehagligt!!!  ni kanske kan "pilla" på varandra utan att ha sex han hjälper dig och du honom om ni blir sugna. 

måste bara berätta att jag också blivit yr under sex, nästan så jag svimmar. tappar all balans och får panik och försöker gå därifrån men slutar med att jag ramlar å blir ledsen för att jag blir rädd. det har hänt två gånger under samlag.

ja vi får hoppas att det går fort. du får planera in saker som gör att tiden går fortare :) 

Mensen är beräknad den 24/5 :O det är ju snart !! när kan man ta gravtest? 

Tror jag håller mig borta oavsett då tydligen smärtor i livmodern kommer när man får orgasm :S

Visst är det sjukt obehagligt.. man tror nästan att man ska dö mitt i paniken. :(

Det var en sund inställning till det hela. Tycker att fler borde tänka så.

Åhh det är ju nästa vecka redan! :D jag körde ett clearblue testa tidigt och ett digitalt. Det tidiga testet funkar 5dagar innan mensen och digitala är från dagen innan mensen. jag testade dock med båda 3 dagar innan mensen. (Äl+11) och fick starkt utslag på båda. :) Skulle rekommendera att köra 2 olika tester så behöver man inte fundera efter om det är spökstreck eller fel på testet :D
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-18 09:19:35 följande:

Aha jag då förstår jag att du vill hålla dig undan det :)

Ja verkligen, vet faktiskt inte varför det blir så, vet du ?

Ja det börjar närma sig, så på måndag borde jag kunna göra ett test då ?

Enligt appen så hade jag äl 10 maj och beråknad mens den 24 maj sen äl igen 5 dagar efter den 4juni,

Börjar bli lite nervös nu. Hade mensvärk igår igen och var på otroligt dåligt hunör :o stackars gubben min.

Hur känner du dig ?

Vet inte heller varför det blir så tyvärr. Dåligt blodsocker kanske?

Du kan ju alltid testa om du inte vill vänta lite längre för att få en tydligare resultat? Jag var så nervös att jag trodde jag skulle spy när jag tog testerna. Längsta 3 minuterna på väldigt länge.

XD

Haha ja men killarna får överleva. Vi lider betydligt mer än vad de gör de här 9 månaderna+ förlossningen :o

Jag mår lite så där. Illamåendet har inte dykt upp ännu som tur är men molvärken har satt sig i ländryggen istället nu. Tydligen är det vanligt att den gör det runt v 6. Så är inne på andra dagen utan sömn då jag måste varma vetekudden hela nätterna.. har hört att man mår bättre efter v 9. Så måste bara bita ihop ett tag till. Funderade allvarligt om jag skulle palla med en förlossning när jag grinar av lite ryggont nu. XD
  • LittleAngelbeat
    Mela88 skrev 2019-05-22 07:26:29 följande:

Tjejer idag plussade även jag! Min vanliga mensvärk kom aldrig och kände igen känslan att det ?drar? lite i magen. Har mått illa och vart lös i magen, annars inga symptom. Så jäkla glad :)!!

Gratulerar <3
  • LittleAngelbeat
    Lovalia skrev 2019-05-24 19:02:36 följande:

Kan knappt tro att jag skriver detta men JAG PLUSSADE IMORSE!!!

Hej btw det är jag som är trådens skapare! Har varit otroligt oaktiv här senaste veckorna. MEN idag plussade jag som sagt! Ska på tidigt ultraljud i v.7 som redan är inbokat pga medicinska skäl (pga min fd mola graviditet) Håll nu alla tummar att det är ett litet pyre där inne och inte en mola och att den lilla är där för att stanna! :)

Kommer givetvis hålla er uppdaterade!

Grattis till er som plussat!! :)

Skit vad kul! Gratulerar! Håller tummarna att allt går vägen för er denna gången :D
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-05-19 14:26:42 följande:

Ja kanske det :)

Jag kan tänka mig hur nervös du var då.

Det är klart att du pallar med det, du har ju ett par månader på dig att förbereda dig. Du kommer fixa det galant och kommer bli en jätte bra mamma:)

Jag gjorde gravtest nu vid 2 för jag har har mens värk nnågra gånger men det var negativt, bläää va surt.

Hej! Hur går det för dig med Bebisverkstaden? :)
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-07-23 10:44:01 följande:

Svårt att hitta på dig här inne. hur går det för er ?

Hej! Haha Jo man försvinner lätt i massan.

Det går bara bra för oss. Gjorde ultraljud för några veckor sedan (kub) och allt såg bara bra ut, på fredag går vi in i vecka 15 :D

Hur går det för eran Bebisverkstad? :)<3
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-07-24 14:49:14 följande:

Skönt att ha det gjort. kan tänka mig att man kommer slappna av lite mer efter det testet. 

VA redan vecka 15. gud va snabbt det har gått.

Jo men jag kan men glädje berätta att det har tagit sig. har nyss gått in i V6 tror jag enligt " appen "  så det är väldigt spännande, meeen allt går ju så segt haha. vill ju göra kub testet nu  har bokad tid 11 sep.

man vill verkligen känna symtomen nu. 

just nu känner jag ingenting så allt är lite overkligt. 

Gratulerar! Va kul att det har tagit sig! :D

Jo tiden går väldigt långsamt i början.. tycker att det går segt och att inget händer. Känner fortfarande att det känns overkligt och tar graviditetstestet till och från för att lugna nerverna lite. Känner mig bara konstant bakis och magen/ sparkar osv har inte kommit ännu hellre så inväntar rul 30 Augusti (v20) så jag får se den lilla igen och förhoppningsvis fått lite mage xD.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge antar jag.
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!