Inlägg från: Anonym (Obeskrivlig längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Obeskrivlig längtan)

Vi som vill bli gravida..helst igår!

Hej tjejer! Nästan lite kul att läsa så många förväntansfulla <3

Vi har försökt i 3 år, har genomgått 2 misslyckade ivf och ett avbrutet!

Jag har lågt amhvärde, fick reda på det när jag var 30 så det var ju mindre skoj :/

Min man har svaga simmare så vi provar just nu sånt glidmedel som ska ge dem lite skjuts!

Och jag går just nu zonterapi för att få bättre kvalite på mina ägg ^^

Jag har varit med i en hemlig fb-grupp som startade för ca 3 år sen faktiskt efter vi alla skrev i familjeliv, men det var så svårt att hålla reda på allt som kom i flödet +_+ men där + alla vänner som fått barn har 28 barn blivit födda medan vi försökt... livet blir inte alltid som man tänkt sig! Vi kommer återuppta ivf efter sommaren!

Lycka till tjejer <3

Mawie skrev 2019-04-27 09:42:09 följande:

[quote=79590203][quote-nick]Anonym (Obeskrivlig längtan) skrev 2019-04-27 08:47:49 följande:[/quote-nick]Hej tjejer! Nästan lite kul att läsa så många förväntansfulla <3

Vi har försökt i 3 år, har genomgått 2 misslyckade ivf och ett avbrutet!

Jag har lågt amhvärde, fick reda på det när jag var 30 så det var ju mindre skoj :/

Min man har svaga simmare så vi provar just nu sånt glidmedel som ska ge dem lite skjuts!

Och jag går just nu zonterapi för att få bättre kvalite på mina ägg ^^

Jag har varit med i en hemlig fb-grupp som startade för ca 3 år sen faktiskt efter vi alla skrev i familjeliv, men det var så svårt att hålla reda på allt som kom i flödet +_+ men där + alla vänner som fått barn har 28 barn blivit födda medan vi försökt... livet blir inte alltid som man tänkt sig! Vi kommer återuppta ivf efter sommaren!

Lycka till tjejer <3[/

All lycka till er! <3

Har haft 4 mf och förlorade våran tjej i v 39+1 i september.

Det är 4 år sedan vi började försöka.

Har en kompis som blivit gravid som har lågt värde, hon hade en ägg reserv på 0,56 och skulle hamna i klimakteriet vid 37 års åldern.

Hoppas ni får all den hjälp ni behöver.kram <3

Usch stackare :( det måste varit en fruktansvärd resa för er!

Jag är på näst lägsta nivån, tror mitt värde är 2.0 eller nåt sånt :/
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 09:48:47 följande:

Kanske en konstig fråga men hur långt har ni i mellan mens och ägglossning? Försöker ungefär räkna ut när jag har min äl men jag bara haft en mens på 12år ca ( p-piller) så kan jag bara gå på föregående månad när jag fick första efter piller stoppet.

Går man efter den så tror jag ägglossningstestet var positivt 8e och mensen kom 19e. Betyder det att jag har 12dagar mellan äl- mens och därmed en cykel på 25dagar om mensen är 5dagar också (som den var sist)

Eller vad tycker ni. Är detta ägglossningstest positivt? (Starkaste utslaget föregående månad)

Vet inte om nån annan svarat men teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

jag hade p-stav i 9 år och det tog flera månader innan mina äggstockar vaknat till och började med normal ägglossning.

Jag skulle rekommendera att ladda hem en app och fyll i hur flytningarna ser ut eller när mensen kommer, P-tracker använder jag, den är gratis men vill man ha fler funktioner rekommenderar jag att köpa den vilket jag tror är 20 kr och på engelska får man mer funktioner som har med när man försöker få barn.

Sen rekommenderar jag att ta det lite lugnt i början med förhoppningar, beroende på hur svårt det blir så är det väldigt emotionellt betungande, vårt första halvår var jag helt ok, mensen blev regelbunden efter 2-3 månader men ju mer tiden gick desto mer ledsen blev jag, tror jag grät varje mens i över ett år innan jag slutade hoppas varje månad, nu har ju ni helt andra förutsättningar än vad vi hade, vi har ju lågt AMHvärde plus en manlig faktor så vi har haft det tufft, ni kanske har det superenkelt :) 

Men i och med jag vet det kan ta lite tid innan äggen kommer igång är det en vänlig rekommendation att låta det ta lite tid i början <3 
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 13:01:21 följande:
    Tänk om man visste att skaffa barn skulle vara så komplicerat :o

Jag slutade med p-pillerna 25/3.

började testa med ägglossningstesterna den 29/3

7-9/4 ser man en liten stegring (bild nedanför ) så tänker att det måste varit ägglossning där då jag fick mensen 19/4 men sen kan man vad jag förstått ha mens utan ägglossning också?

Är bara så osäker på vad som klassas som positivt test?

Enligt appen så ska jag ha ägglossning denna veckan så får se om jag får någon stegring de närmsta dagarna.

(Ber om ur

ursäkta hur testerna ser ut. Sambon la sin svarta ylletröja på dom ????
    Teststrecket ska vara lika stark som kontrolltestet för att vara positivt, man rekommenderar oftast att ta ältester på eftermiddagen och inte morgonen, drick inte för mycket vätska 4 timmar före för då blir det för utspätt.

Sen visar testet positivt en kort tid så man kan mycket väl missa när det är fullt utslag, den visar när det är 24-48 timmar till ägglossning.

Om du har sekret rekommenderar jag du håller koll på det! När du har flytningar som är som äggvita så är det bäst miljö för simmarna att ta sig fram, de brukar sluta i samband med ägglossning skett.

Vet inte om du redan kände till det :) men har ju hållit på med detta i 3 år + ivf så har lärt mig en massa...
    Zzaara skrev 2019-04-29 13:17:02 följande:
    Kan inte mer än hålla med om att det är komplicerat.
    Jag har också hört att man kan få mens utan äl vet dock inte om det stämmer. 
    jag har inte kört såna tester som du visar på bilden. 

känner du att det blir mer stress av att ta äl test  eller känner du dig lugnare ?  

Enligt min app så ska jag ha äl den 7/5, kanske ska prova såna tester du använder :) 

Man kan få mens trots utebliven äl, rent tekniskt sett så när vi har mensen så "förlöser" vi det som inte blev ett barn, därför tydligen som förvärkar brukar påminna mycket om mensvärk.

Man kan ha även ägglossning med tom äggblåsa.
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-30 10:20:32 följande:

Tack så jättemycket för svaren! :D

Kör på appen womenslog som är snarlik den du använder. Dock har jag inte fått något mönster i cykel ännu då jag bara haft en mens att skriva in.

Flyttningar hade jag en del föregående månad men inte något denna.

Försöker ha inställningen att blir det ett + så blir det och om inte så får jag mer tid tillsammans med sambon där det bara är vi ett tag till.

Men sen självklart känns det lite stressande när man vet att båda systrarna och föräldrar / morföräldrar har lyckats inom 2 försök. Så hoppas generna är lika generösa emot mig.

Har det lyckats ta sig när ni har kört IVF eller håller ni fortfarande på med behandlingen och försöker?

Har du barn sedan tidigare?

Mina flytningar blev mer regelbundna efter ett par månader efter jag slutat med preventivmedel, dock den månaden den kom så var mensen sen med 3 veckor, sen efter det har jag alltid 28-30 dagar

Ja, vi hade den inställningen med men när man väl började så ökade förväntan varje månad :)

Min mamma fick både mig och syrran på första försöket så mina gener var inte snälla :/

Min syster vill inte ha barn så vet inte hur hennes förutsättningar ser ut!

Nej första ivf blev befruktat men delade sig inte som förväntat så fick inte sätta in, andra försöket blev inte äggen befruktade och tredje avbröts då jag fick för få ägg som växte

Vi har inga barn sedan tidigare
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-30 21:08:10 följande:

Får hålla tummarna för att mitt med blir regelbundet snart. Det jobbigaste är att min kropp reagerar på mina hormoner efter piller stoppet så går runt och är illamående/ spyr , öm vid äggstockarna, uppsvälld och känner mig allmänt konstigt. Enligt barnmorskan skulle det vara normalt att ha så upp till 6veckor efter avslut när man käkat preventivmedel så länge. (Gjort grav test som extra koll)

Upplevde du något sådant när du tog ut din p-stav?

Uch vilken otur du har haft :( blir det att vänta lite med nästa försök eller har ni något inbokat redan?

Kan inte ens föreställa mig hur jobbig denna resan måste ha varit/ är för er.

Ja jag hade så med i 5-6 veckor :/

Vivi har ett gratisförsök kvar då det andra avbröts, men då våren är stressig på mitt jobb tar vi en paus till efter sommaren!

Jag följer en tjej på youtube som gjorde en detox-cleansing och det förbättrade resultaten inför ivf så även om jag inte fått order om viktnedgång så har jag börjat en egen detoxkur och börjat träna för att vara mer hälsosam, får se om det hjälper :)
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-01 17:29:41 följande:

Lite skönt att veta att det inte bara är jag som mått dåligt efter. Trodde i början att det var något fel på mig. Börjar äntligen komma på benen och illamåendet kommer bara korta perioder ungefär varannan dag just nu, är inne på v5 av denna karusell :(

Önska de hade meddelat om efter effekterna när man påbörjade preventivmedlet eller vid påfyllning :s

Skönt ändå att veta att ni har ett försök redo när ni känner att tiden är rätt :D

Tror att detox är jätte bra! Även om man inte har som mål att gå ner i vikt så är det skönt att ha något att lägga sin fokus på och kroppen kommer definitivt må bättre utav det.

Köpte själv ett gym kort för någon månad sedan för att lägga ner lite tid på mig själv och mitt mående. Tror det hjälper både innan/ under och efter graviditeten om man har bra rutiner och mående i förhand! Säg gärna hur detoxen fungerade för dig sen.

:D

Hoppas du mår bättre snart <3 och att börja ta hand om sig själv är aldrig fel <3

Jag hör av mig om detoxen eller zonterapin ger nåt resultat ^^
    Anonym (L) skrev 2019-05-03 11:17:52 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här!!

Jag och min sambo är 26 år gamla och har försökt att bli gravida i 13 månader snart... det här otroligt mycket på psyket att hålla på och räkna dagar och försöka pricka ägglossning. Att ens försöka hitta ägglossningen är en ren vetenskap, har en väldigt oregelbunden cykel allt mellan 40-60 dagar. Har provat olika diverse naturläkemedel utan resultat, rosenrot har snarare gjort cykeln längre.

Detta året är vi mitt uppe i att bygga vårt drömhus så just nu tar det väldigt mycket fokus, vilket känns rätt skönt när det annars bara har känts som om man läste på FL och gjorde ägglossningstest. Så jag hoppas verkligen att det är vår tur att bli gravida snart.

Kram till alla er som försöker och kämpar!

Tips om du inte provat: progresteronesalva, man smörjer lite på livmodern var dag, har man obalans i menscykeln kan det hjälpa! Annars be att de gör utredning om du har psco eller hur det stavas, det innebär oftast man har för höga halter av amh-värde och ett av symptomen är just oregelbunden mens och ofta utebliven ägglossning!

Ni har försökt i 13 månader så har all rätt att be om utredning då lagen kräver man försökt i 12 månader
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!