LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 09:48:47 följande:
Kanske en konstig fråga men hur långt har ni i mellan mens och ägglossning? Försöker ungefär räkna ut när jag har min äl men jag bara haft en mens på 12år ca ( p-piller) så kan jag bara gå på föregående månad när jag fick första efter piller stoppet.
Går man efter den så tror jag ägglossningstestet var positivt 8e och mensen kom 19e. Betyder det att jag har 12dagar mellan äl- mens och därmed en cykel på 25dagar om mensen är 5dagar också (som den var sist)
Eller vad tycker ni. Är detta ägglossningstest positivt? (Starkaste utslaget föregående månad)
Vet inte om nån annan svarat men teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
jag hade p-stav i 9 år och det tog flera månader innan mina äggstockar vaknat till och började med normal ägglossning.
Jag skulle rekommendera att ladda hem en app och fyll i hur flytningarna ser ut eller när mensen kommer, P-tracker använder jag, den är gratis men vill man ha fler funktioner rekommenderar jag att köpa den vilket jag tror är 20 kr och på engelska får man mer funktioner som har med när man försöker få barn.
Sen rekommenderar jag att ta det lite lugnt i början med förhoppningar, beroende på hur svårt det blir så är det väldigt emotionellt betungande, vårt första halvår var jag helt ok, mensen blev regelbunden efter 2-3 månader men ju mer tiden gick desto mer ledsen blev jag, tror jag grät varje mens i över ett år innan jag slutade hoppas varje månad, nu har ju ni helt andra förutsättningar än vad vi hade, vi har ju lågt AMHvärde plus en manlig faktor så vi har haft det tufft, ni kanske har det superenkelt :)
Men i och med jag vet det kan ta lite tid innan äggen kommer igång är det en vänlig rekommendation att låta det ta lite tid i början <3