• smulpaj01

Ska jag välja särbolivet med denna bonusfamilj?

Anonym (maus) skrev 2019-05-21 17:57:37 följande:

Ja så var det innan. Men iochmed jag hyrde ut för länge i andra hand, eftersom jag provbodde för länge, så har jag nu blivit uppsagd från min lägenhet tyvärr

Då får du hitta en andrahands lägenhet att flytta till.

Jag håller verkligen med din sambo och hans bror, självklart ska barn alltid vara välkomna till sitt HEM! Inte ska hon behöva ringa innan, det är ju hur galet som helst. Förstår du inte det?

När det gäller semester tycker jag absolut inte alla 3 ska åka nånstans. Du och dottern kommer sabba allt! Berätta det för pappan och lev som särbos. Träffas endast under barnfri tid!
  • smulpaj01
    Anonym (Putte) skrev 2019-05-22 07:52:22 följande:

Det som funkar för smulpaj och hennes familj fungerar inte för alla familjer så sluta att påstå att alla måste göra och tänka som du. Det finns oändligt många familjer som anser att en tonåring måste meddela sig om hen anser att hen ska frångå schemat. Det finns oändligt många anledningar till att det behöver vara så för att det skall fungera för alla inblandade. Det här är något som ts och ts sambo ska komma överens om. Och pappan håller ju med så nu är det så det är. Det handlar inte om att hen inte är välkommen, det handlar om att det ska fungera för alla.

Lever inte i en bonusfamilj nu. Men när jag gjorde det (i 10 år) skulle jag aldrig komma på tanken att kräva det ts gör. Det är helt förkastligt och det finns ingen som helst anledning att dottern inte får komma hem mer än att ts inte gillar henne och därför inte vill det.

Mitt ex hade kastat ut mig om jag hade kommit med ett sånt krav - med all rätt!

Det är dotterns hem sedan 16 år och ts sedan ett år!
Svar på tråden Ska jag välja särbolivet med denna bonusfamilj?