• Ms H

Arvskifte

Lunkebro skrev 2019-03-29 11:22:32 följande:

[quote=79530693][quote-nick]elsi skrev 2019-03-27 15:14:53 följande:[/quote-nick]Om det är en skitsak det handlar om så kan väl den/de som anser det vara en skitsak backa så kan alla skriva på?[/. Jo, det är det enda rimliga , men jag är lite orolig att ?protestanten? kommer att agera som en självmordsbombare.

Vad är det som säger att det är just den personen som måste ge sig? Om det är en skitsak kan ju lika gärna den/de andra inblandade ge sig.
  • Ms H
    Lunkebro skrev 2019-03-29 14:14:23 följande:

Det är mycket att jag försöker med den mutan, Risken är dock stor att den inte accepteras.

Läget är ju nu enligt dom råd och upplysningar jag har här, och som jag tackar för, att Tingsrätten måste fatta beslut om tvångsskifte.

Vad jag inte vet är om man måste koppla in en advokat för dyra pengar? Om jag med egna ord och egen penna förklarar för Tingsrätten bakgrunden till tvisten så är jag övertygad att dom kan fastställa bouppteckningsbyråns arvsskifte.

Men det är vad jag tror. För att få någorlunda visshet måste jag fråga en advokat. Och dom tar ju tusen spänn bara för att lyfta på luren.

Varför behöver DU ta reda på om en advokat behöver kopplas in? Om någon av parters vill ta in en advokat, får de väl göra det.
Svar på tråden Arvskifte