Inlägg från: Anonym (EvaP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EvaP)

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Anonym (ber) skrev 2019-03-25 16:50:32 följande:

Usch vad jag inte skulle vilja gifta mig med någon som inte vågar ta en konflikt varken med sitt ex eller prata med sina egna barn.

Har du tänkt igenom det här - för detta kan väl inte vara det enda tillfället när den här mannens tillkortakommanden ställer till det för dig och/eller hamnar på ditt bord att lösa?

Vi har haft stora problem genom åren med att han inte kan gränsa vare sig ex, barn eller nån annan heller för den delen.

Men det här var nog det värsta faktiskt. Jag börjar fundera på vad jag har gett mig in på egentligen.
  • Anonym (EvaP)
    Tecum skrev 2019-03-25 17:56:25 följande:

Så går det när man låter barn bestämma och inte vågar sätta gränser! Som man bäddar får man ligga.

Säg till din man att det inte blir något bröllop om han inte tar itu med barnen och exet.

Jag lever med MR Yes Man! Tyvärr så är det väl bara mig han inte lyssnar på!

Tack för raka rör.
  • Anonym (EvaP)
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-03-25 22:52:03 följande:

Låter som en trolltråd. Hur kan någon tillåta att någon annan bjuder in till ens egna fest? Är din karl för mesig för att säga något, säg själv att enbart du och han bjuder gäster.

Trolltråd? Ha ha, det här är ingenting mot alla incidenter som hände för några år sen när vi träffades o inte minst fick barn, sista två åren har ändå varit rätt lugnt. Tur att jag inte visste om familjeliv när vi hade det som galnast i vårt liv.

Så galet har det varit men vill inte gå in vidare på det.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Ylv) skrev 2019-03-26 01:59:41 följande:

Jag tror faktiskt inte det är någon mening att vara rädd för att bli stämplad som den elaka styvmodern, hatad blir man ändå utan att ha gjort nåt så lika bra säga ifrån när det gått för långt. De lär ju knappast bli förvånade över att få veta att deras mamma pratat skit om pappans flickvän eftersom de redan hört henne själva och det borde ge mer respekt på längre sikt över att hon inte tar skit.

Skillnad blir det däremot om pappan backar och påstår att det enbart är hennes åsikt att mamman ej ska bjudas, då är problemen med blivande maken större än vad som angivits.

Sen är det ju också så enkelt att till vissa tillställningar har ingen annan än de vuxna rätt att bjuda in.

Det spelar absolut ingen som helst roll hur go o trevlig man än är utan skit får man oavsett. När jag slutade bry mig så började jag må bättre men visst är det tufft i perioder. Att morsan snackar skit överlever jag men är värre med känslan att jag tror att barnen som jag lever med varannan vecka också gör det.

Han har nu lovat mig att hon inte ska dyka upp men han kommer kanske skylla på mig. Vad vet jag?
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (I helvete heller) skrev 2019-03-26 02:47:37 följande:

Nej, tyvärr. Du måste sätta ner foten! Nu. I helvete heller! Vad hade exet att göra på ditt barns dop? Och bröllop ?

Du får förklara för barnen att det är just bara DU och DIN MAN som gör inbjudan - det här är inte ngn barnkalas för hela byn. :-P

Den gången så blev det också som så att hans barn bjöd in henne men efter den tillställningen där hon som sagt blev en snackis så fick jag nog. Har inte närvarat på gemensamma fester med henne närvarande efter det, vill han fira barnens födelsedagar med henne så har inte jag och vårat barn deltagit.

Det enda jag inte kommer undan ifrån är väl när hans barn tar studenten.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Vänta med bröllop) skrev 2019-03-26 09:09:54 följande:

Din sambo vill uppenbarligen väldigt gärna fira allting med henne. Annars hade han sagt ifrån. Han vet hur du känner men väljer ändå exets känslor framför dina. Han sårar hellre dig och sabbar hellre dop, högtider osv för dig än att fira dom sakerna utan exet.

Det känns inte som en man som jag hade velat gifta mig med. Är du säker på att hans känslor och lojalitet ligger hos dig?

Hans känslor ligger hos mig men lojalitet? Nej den ligger hos barnen och blir då indirekt hos henne. Han vill nog helst av allt att hon ska försvinna ( han tycker att hon är en pinsam kärring ) men han är rädd över att hon ska vända barnen emot honom. Sen en stor mes måste jag säga för han tycker så himla mycket saker men vågar inte ta ett skit med sina barn eller henne.

Jag ska också säga att jag märkte att hon blev värre när hennes egna relation gick i kras, efter det så jagar hon oss ännu mer. Det tog slut för 100 år sen men hon äger min blivande man känns det som.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (ber) skrev 2019-03-26 09:18:34 följande:

Men hans barn kanske inte har behov eller önskemål att du ska vara med på deras högtider? Om du har känslan att de inte gillar dig så gör det väl inte dem något om du avstår från deras fester?

De ogillar inte mig men lojaliteten till mamma är betydligt större. Lider utav min och frånvaro gör dem inte, så länge presenterna ramlar in så verkar det inte som att nån far illa direkt.

Deras lilla syskon saknas däremot på vissa fester men pågrund av vad som skett förr så skyddar jag mitt barn från vissa människor.
  • Anonym (EvaP)
    Houdini skrev 2019-03-26 08:11:31 följande:

Till och med jag tycker att du ska sätta ner foten och prata med barn och man ordentligt

Eftersom det är äldre tonårsbarn tycker jag att du kan prata direkt med dom allrahelst som din blivande man låter som en mespropp.

Jag är ju så otrevlig att jag hade nog inte kunnat låta bli att säga ifrån till exet själv (nu anser tydligen de flesta att jag är så trevlig att de blir lite chockade när jag säger ifrån men då lyssnar de i alla fall)

Trots att vi i både min familj och min mans familj bjuder alla till i stort sett alla tillställningar.

Min mans mamma var en självklar gäst på både halvsysterns bröllop och halvsysterns barns dop.

Och födelsedagar jular allt firas med alla.

Men skillnaden är ju att vi alla är bekväma med det och trivs med det.

Jag har redan sagt till hans äldsta att det är helt oacceptabelt att de bjuder in folk utan att fråga brudparet. Drog parallellen till att de själva kommer förstå den dagen de ska gifta sig.

Vem vet? Nån utav dem kanske kommer gifta sig själv med en man med barn sen tidigare med en rabiat ex fru i bagaget. Så ser livet ut och även tonåringar växer upp och blir vuxna, har de inte empati och kan sätta sig in i andra människors situationer så får vi vuxna lära dem det.

Det här är slutdiskuterat och jag bryr mig inte ifall jag trampar på ömma tår. Jag gifter mig inte med henne närvarande och den diskussionen får han o hans barn ta med henne.
  • Anonym (EvaP)
    Kjell2 skrev 2019-03-26 09:34:52 följande:

Hans barn är snart vuxna. De får ta ansvar fös sina egna kännslor och lojliteter. Köp inte deras acceptans med pengar.

Lite så har det varit. Inte bara för min egen del utan så är det hos oss. Mamma har lojaliteten gratis och hos pappa o hans tjej så får man acceptans vid att köpa den.

Så var det innan jag kom in i bilden också så det har inget med mig att göra.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Vänta med bröllop) skrev 2019-03-26 09:46:11 följande:

Vill du gifta dig med någon som låter sig vara ägd av sitt ex?

Han kanske gillar dig men nu så väljer han faktiskt sin ursprungligsfamilj framför dig och ert barn. Han väljer att hellre fira saker med ursprungsfamiljen än att fira med dig och ert barn. Han väljer att hellre såra dig än exet och väljer hellre hennes sällskap än ditt på viktiga tillfällen. Han var till och med beredd att välja hennes känslor framför dina på er bröllop.

Du kan skylla allt på exet, att hon är galen och tokig. Din sambo kan kalla henne galen (inför dig) hur mycket han vill. (kanke kallar han dig galen och svartsjuknär han är själv med exet?) Poängen är att det är din sambo som gör valet. Nu väljer han henne framför dig för ofta.

Om du gifter dig med honom nu så säger du samtidigt att du accepterar att leva som nummer 2 resten av livet.

Sätt ner foten och lägg skulden där den hör hemma. På din sambo!

Jag är säker på att han kommer säga åt henne att hon inte är välkommen men jag vet att han är jätteångest. Hon har alltid varit den som går ut på Facebook o skriver ut hur elak han är så fort nåt hänt o det är väl det han är livrädd över. Såg hans skräck i ögonen när han hörde att hon var bjuden för han vet att jag vägrar och han vet efterspelet av det. Han är en stor tönt rent ut sagt och jag håller med dig om att han har gjort så att jag har blivit behandlad som en vante.

Jag kommer ta mig en funderare över allt. Det här var bara för mycket!
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???