• molly50

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

yaboo skrev 2019-03-31 16:57:56 följande:

Du låter som en egoistisk och osäker människa. Herregud, missunna hans barn från att få fira jul med sina föräldrar.
    Han hade ett liv innan dig. De verkar ha en ok relation och det är barnen som är viktiga. Men du ska sitta och hålla hans hand på julen och han ska glo på er unge.. det är viktigare?

Du kommer bli lika efterhängsen när han lämnar dig en dag.

Tycker du att man ska göra skillnad på barnen?
    Du verkar glömma bort att TS och hennes sambo också har ett gemensamt barn.
    Ska det aldrig få fira med sin pappa och sina syskon eller är de större barnen och hans ex viktigare?

I detta fallet så handlar det dessutom om rätt stora barn.
    Barn som har lagt sig i sin pappas och TS bröllopsplaner och bjudit in deras mamma (TS sambos ex) utan att fråga sin pappa eller TS.
    Ett ex som redan tidigare visat att hon inte kan bete sig då hon lyckades trasha TS barns dop.
    Är det verkligen ok,tycker du?
    Jag tycker att TS ex verkar vara konflikträdd och inte vågar säga emot varken sitt ex eller sina barn.
    Jag kan förstå om han kanske är rädd att exet ska försöka hindra honom från att träffa sina barn om han säger emot henne.
    Men han måste ju inse att han har en ny familj nu som också innefattar ett barn.
    Något han verkar ha glömt bort.
    Han måste visa alla sina barn att de är lika viktiga.
    Fortsätter han som han gör nu så tycker jag att TS ska fundera på om de ska skjuta upp bröllopsplanerna tills han har visat var hans lojalitet finns.
  • molly50
    molly50 skrev 2019-04-01 11:36:19 följande:
    Tycker du att man ska göra skillnad på barnen?
    Du verkar glömma bort att TS och hennes sambo också har ett gemensamt barn.
    Ska det aldrig få fira med sin pappa och sina syskon eller är de större barnen och hans ex viktigare?

I detta fallet så handlar det dessutom om rätt stora barn.
    Barn som har lagt sig i sin pappas och TS bröllopsplaner och bjudit in deras mamma (TS sambos ex) utan att fråga sin pappa eller TS.
    Ett ex som redan tidigare visat att hon inte kan bete sig då hon lyckades trasha TS barns dop.
    Är det verkligen ok,tycker du?
    Jag tycker att TS ex verkar vara konflikträdd och inte vågar säga emot varken sitt ex eller sina barn.
    Jag kan förstå om han kanske är rädd att exet ska försöka hindra honom från att träffa sina barn om han säger emot henne.
    Men han måste ju inse att han har en ny familj nu som också innefattar ett barn.
    Något han verkar ha glömt bort.
    Han måste visa alla sina barn att de är lika viktiga.
    Fortsätter han som han gör nu så tycker jag att TS ska fundera på om de ska skjuta upp bröllopsplanerna tills han har visat var hans lojalitet finns.
    *TS sambo.
  • molly50
    Ess skrev 2019-04-03 08:33:19 följande:
    Personen kan inte förstöra hela festen om man inte själv bryr sig. Ser man hela festen som förstörd för att en person gör bort sig, så får man nog se över sin självkänsla lite.

Kan garantera att alla som sitter där tycker hon är pinsam som bär sig åt på det viset, och garanterat ingen tror på hennes dravel. Det är bara att nonchalera fanskapet och skita i hennes tal och vända sig bort och prata om annat istället.
    Det behöver ju inte handla om dålig självkänsla.
    Man kanske helt enkelt inte vill att fokus ska flyttas från huvudföremålet för festen. T ex brudparet,barnet som ska döpas eller födelsedagsbarnet.
    Den dåliga självkänslan ligger väl i så fall snarare hos den som försöker stjäla hela fokuset från festens huvudperson,om man känner att man måste hävda sig och stjäla all uppmärksamhet.

För övrigt så förstår jag inte hur man överhuvudtaget kan vilja gå på sitt ex bröllop eller barndop om man inte har en bra relation till varandra.
    Efter hur TS sambos ex betedde sig på deras barns dop så borde hon skämmas för att visa sig igen på någon av deras fester eller familjesammankomster igen.
    Om hon har någon form av skam i kroppen.
  • molly50
    lunchen skrev 2019-04-03 16:29:23 följande:

Du låter så aggro mot henne och vi har bara din sida på berättelsen. Undrar om det inte är dig det är fel på.

Varför inte bara umgås som den mixfamilj ni nu är. Det är ju uppenbarligen bara du som stör dig. Alla andra verkar trivas med att umgås.

Det du verkar ha missat är att TS sambos ex har betett sig illa och att även TS sambo har ledsnat.
    Men han verkar vara för konflikträdd för att säga ifrån.
    Du verkar också ha missat det faktum att TS och sambon också har ett gemensamt barn.
    Ett barn som hamnar i kläm då TS sambo verkar prioritera sina nästan vuxna barn.

För övrigt,varför ska hans barn få bestämma vilka som ska komma på TS och deras pappas bröllop? 
    De verkar inte tycka så illa om TS att de inte vill gå på deras bröllop.
    Skulle du vilja att någon annan bjöd in personer du inte vill ha till ditt bröllop eller någon annan fest?
    Speciellt om det är en person som tidigare har betett sig illa.
    Det är en sak om alla kommer överens med varandra. Då kan man såklart umgås tillsammans.
    Men när det inte fungerar,som i TS fall,då tycker jag inte att man ska behöva känna sig tvungen att umgås med personen.

Ja,vi har bara TS version att gå på.
    Men är det helt otänkbart för dig att det kan finnas konflikträdda människor och ex som inte kan bete sig som folk?
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 11:05:56 följande:
    Han har väl tröttnat på att jag bråkat på honom.

Hennes kryssning är inte på liv och död och hon själv ställer aldrig upp vid byten. Är man ego och snål själv så får man tåla att bli bemött på samma sätt så hon får lösa det där själv.

Det är verkligen på tiden ska jag tala om. Hon är fem år gammal och hon börjar känna av att de äldre syskonen ska behandlas som A-laget medans hon sitter i B-laget och det går inte jag med på längre. Det har vi tjafsat så mycket om. Han har mycket att ta igen med henne så nu får han faktiskt göra det i påsk och det går inte när de två stora är med.
    Men om barnen är i övre tonåren så borde de väl kunna klara sig själva om hon nu måste åka på kryssning.
    Om de inte skulle fixa det så får hon väl ordna så de får koma till hennes föräldrar eller så.
    Hon kan ju inte bara ta för givet att ni ska ställa upp i vått och torrt. Framförallt inte när hon inte gör det själv.
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-14 16:12:46 följande:
    Jag tycker det också men de vill inte vara ensamma hemma och deras mamma tycker att de får sova ensamma efter studenten.

Hon kan absolut fråga sina föräldrar eller så får hon väl anlita en jämnårig nanny som barnvaktar? : D
    Det låter som att de är lite curlade. 
    Om de är i övre tonåren så borde de klara av det.

Ja,precis. Eller så får mamman stanna hemma. 
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 20:25:08 följande:
    Inte så lite heller men jag håller med dig. Herregud vilken skillnad mot när en annan var ung.

Klart de klarar av det och en är dessutom myndig men eftersom att hon vill göra sig extremt viktig och behålla lite kontroll över min sambo så måste hon göra barnen yngre än vad de är.

Nu lät jag sur och bitter men har haft en sån dag idag, känt mig skitsur över mångt och mycket.
    Men hon måste ju förstå att hon inte hjälper barnen med det här. Tvärtom.

Jag förstår att du blir irriterad. Det hade nog vem som helst blivit i din situation.
    Framförallt om man dessutom har en karl som inte vågar säga ifrån ordentligt.
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 20:43:00 följande:
    Jag är som sagt på ett riktigt dåligt humör idag så ta det med i beaktning men personligen så tror jag faktiskt inte att hon bryr sig ett skit om det.

Jag har fått så jävla mycket skit från henne genom åren för att jag lärde hennes barn att tvätta och lärde upp de att göra vissa maträtter. Det klagade hon på så min analys är att hon bara bryr sig om sig själv och att jonglera med sitt mesiga ex d v s min sambo.

I
    Jag förstår dig,som sagt.

Fast det är väl ändå hennes och din sambos sak att lära dem att klara sig så de inte får en chock när de kommer ut i vuxenlivet.
    Det är inte ditt ansvar att fostra deras barn.
    Det är ju en annan sak om du vill att de ska följa reglerna i ert hem.
    Men det är ju skillnad på det och på att uppfostra.
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 21:06:42 följande:
    Jag håller med och det där har jag lärt barnen när de frågat mig men annars har jag inte sagt nåt förutom om det här med bröllopet för det är att klampa in på min sfär o mitt liv.

Det blir säkert bra och ska se till att njuta av påskledigheten.

Hoppas du och alla andra som läser om mitt gnäll här också får det. :)
    Ja,men det är ju en annan sak när de försöker bjuda in personer du inte vill ha på ditt bröllop. Det har de inte med att göra.
    Det är ditt bröllop och din fest. Inte deras.
    Och det är de stora nog att förstå.

Ja,det ordnar sig säkert. 
    Gnäll på du. Vi finns här och lyssnar om/när du behöver det. 
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-15 22:05:09 följande:
    Jag vet inte, svartsjuka kanske eller rädsla att tappa kontroll? Det här var nåt år sen o det var han som sa att hon ringt och sagt åt honom att det inte är okej att barnen ska tvätta sina kläder.

Blev först och främst irriterad på honom som inte stod upp för mig eftersom barnen själv bett mig om hjälp, sen lite besvikelse på barnen som jag kände gick och snackade skit. Alltså helt otroligt att vissa föräldrar d vs min sambo och ex tycker att det är helt ok att barnen övningskör o rattar bilar men tycker att tvättmaskinen är livsfarlig för de små liven. :)
    Det låter ju helt sjukt. Att tvätta sina kläder är väl ändå något helt naturligt att lära sig.
    Och har de dessutom bett om den hjälpen själva så är det väl inget som du ska ha skit för.
    Eller menar hon att hon ska tvätta deras tvätt när de har flyttat hemifrån?
  • molly50
    Akidoki skrev 2019-04-16 13:07:20 följande:
    Det kan ju vara svårt för ts att veta vad hon menar. Jag tror inte att du behöver hetsa upp dig över det. Vi vet ju inte hur samtalet mellan föräldrarna gick. Kanske var mamman orolig över om barnen helt får rå om sig själva, snarare än att hon var emot att de får lära sig tvätta.

Vi kan ju bara spekulera, och personligen tycker jag att det är ganska meningslöst. TS ser det ur sitt perspektiv färgat av hennes inställning till mamman.
    Jag hetsar inte upp mig. Jag tycker bara det låter märkligt att inte vara ok med att ens barn får lära sig tvätta.
    Men visst,kanske är mamman orolig av någon anledning.
    Men det är ju inte bara det här med tvätten som jag reagerar på.
    Mamman verkar ju ha betett sig märkligt även på andra sätt.
    Som t ex när hon trashade TS dotters dop.
  • molly50
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-04-16 17:08:35 följande:
    Hur trasahade hon dopet?
    TS har inte berättat så mycket mer än detta. Står i # 97.

"Det där med dopet var en sån jobbig sak och kan inte lämna ut alla detaljer här för det var mycket folk där så vill inte bli avslöjad. Kan säga så här, det mildaste hon gjorde på den tillställningen var att hon satte sig med släkt till mig och började snacka ner mig, vår lilla fina bebis började hon också kommentera på ett negativt sätt och framhävde sig själv som hans stora kärlek. Högt och ljudligt så det blev pinsamt, bara ett axplock av vad den människan har gjort."

Utöver det så har hon talat illa om TS på sociala medier osv. 

Så vill du veta mer så får du fråga TS.
  • molly50
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-16 21:37:15 följande:
    Ingen aning. Framtida partners är kanske de nya som får uppfostra? Jag får inte skit för sånt längre för har helt lagt ner den biten.
    Ja,det är ju inget som du ska ta på dig i vilket fall.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???